• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Mary

Idag vaknade jag och tänkte shit jag mår ju som vanligt igen. Inte samma udda illamåendekänsla hela tiden... Hoppas att det fortsätter så :) Men man blir ju lite förvirrad och orolig när det helt plötsligt känns annorlunda.

• Fröken Löken
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-09 21:45:09 följande:
    ja mina byxor spänner nu och det är jätteobehaligt, funderar på att köpa mammabyxor men redan!? känns så tidigt.. jag är i vecka 10.
    jag har börjat använda mammabyxor, v arför inte lixom? Det är ju lite det som är poängen att de inte ska sitta åt, så varför "plågas" med vanliga byxor?? Cool
    Jean skrev 2010-10-10 06:51:23 följande:
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad
    vem har sagt det????????
  • minya
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 11:33:46 följande:
    jag har börjat använda mammabyxor, v arför inte lixom? Det är ju lite det som är poängen att de inte ska sitta åt, så varför "plågas" med vanliga byxor?? Cool
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad
    vem har sagt det????????
    undrar jag med
    Moi Mokulat skrev 2010-10-10 08:47:02 följande:
    Känner igen detta så kännde jag också, men jag gav det en chans och de gick jätte bra.
    Var mer rädd för att amma än föda.
     inte min första nu utan mitt andra nu, och det där var den korta variationen jag gav   
    jag har gett det en chans och jag vet att jag inte mådde bra av det. End of story!  
  • OoSOLINoO
    Hej Maggan08!
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad men om jag vore du skulle jag forsoka slappna av och inte tanka daliga tankar utan njuta av att du ar gravid. Dom flesta har inne verkar ha molvark till och fran, sjalv har jag inte haft mycke alls. Min tanke ar lite att oroar man sig kan de handa men om man slappnar av och tanker positiv sa har man battre chanser...

Visst kan ett foster vara dott i magen, detta hande min kompis. De konstaterades att fostret varit dott en manad. Men oftast i missfall sa har man ont och har kraftiga blodningar. Sma blodningar ska man tydligen inte vara radd for heller. Om du inte kan stilla din oro kontakta BM och fa rad fran dom.
    Varför får man inte prata om missfall och oron för det i denna tråd? Det är ju en ganska stor del av graviditeten i början, speciellt för dem som gått igenom missfall tidigare. Däribland jag som haft två, ett sent v14 och ett i v7.
  • minya

från att ha varit trött och seg har jag fått energi utan dess like. Idag blir det gymmet, ÄNTLIGEN, saknat de stället men inte haft orken till det. träna skiten ur musklerna så man känner sig sådär härligt mör och belåten  

• skalbagge
    Hej Maggan08!
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad men om jag vore du skulle jag forsoka slappna av och inte tanka daliga tankar utan njuta av att du ar gravid. Dom flesta har inne verkar ha molvark till och fran, sjalv har jag inte haft mycke alls. Min tanke ar lite att oroar man sig kan de handa men om man slappnar av och tanker positiv sa har man battre chanser...

Visst kan ett foster vara dott i magen, detta hande min kompis. De konstaterades att fostret varit dott en manad. Men oftast i missfall sa har man ont och har kraftiga blodningar. Sma blodningar ska man tydligen inte vara radd for heller. Om du inte kan stilla din oro kontakta BM och fa rad fran dom.
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-10-10 13:02:26 följande:
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
    Cool
  • Sommarnatt2010

Såg att någon skrivit om att tappa hår...Jag började tappa sjukt mycket hår i maj någong gång...Men tänkte att jag var inne i sen sån period...Tyvärr har det inte slutat ännu o funderar på att söka för det...men tycker inte det har märkts på  håret i sig..Hoppas det vänder o att det slutar snart..Man ska ju inte fälla hår under graviditeten har jag hört...

• minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:26:53 följande:
    Såg att någon skrivit om att tappa hår...Jag började tappa sjukt mycket hår i maj någong gång...Men tänkte att jag var inne i sen sån period...Tyvärr har det inte slutat ännu o funderar på att söka för det...men tycker inte det har märkts på  håret i sig..Hoppas det vänder o att det slutar snart..Man ska ju inte fälla hår under graviditeten har jag hört...
    ja jag tappar som aldrig förr. Hade också hört att man inte skulle tappa under graviditeten, gjorde jag intevunder första heller, men nu rasar det så man ser ut som ett kalhygge snart i denna takt men är väl hormonerna antar jag som stället till det, går aldrig att lita på  
  • Fröken Löken

Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!