• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    minya skrev 2010-10-10 13:34:52 följande:
    ja jag tappar som aldrig förr. Hade också hört att man inte skulle tappa under graviditeten, gjorde jag intevunder första heller, men nu rasar det så man ser ut som ett kalhygge snart i denna takt men är väl hormonerna antar jag som stället till det, går aldrig att lita på  
    hmm då måste jag nog söka för det..om jag ska fortsätta i den här takten i 7 månader till har ju redan tappat en massa hår sen i maj utan att vara gravid :S
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:41:44 följande:
    hmm då måste jag nog söka för det..om jag ska fortsätta i den här takten i 7 månader till har ju redan tappat en massa hår sen i maj utan att vara gravid :S
    har du inte ändrat nå matvanor sen i maj?
    eller börjat med något nytt? mat, träning, miljö? 
  • Sommarnatt2010
    minya skrev 2010-10-10 13:49:33 följande:
    har du inte ändrat nå matvanor sen i maj?
    eller börjat med något nytt? mat, träning, miljö? 
    nä inte vad jag kan komma på...
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:55:38 följande:
    nä inte vad jag kan komma på...
    vad mysko. 
    Har du testat rosenrot, de ska vara bra för håret, eller silica är också bra. kostar inte så mycket heller 
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-10 12:29:33 följande:
    från att ha varit trött och seg har jag fått energi utan dess like. Idag blir det gymmet, ÄNTLIGEN, saknat de stället men inte haft orken till det. träna skiten ur musklerna så man känner sig sådär härligt mör och belåten  
    jag mår också mycket bättre nu och har mer energi! Kan iofs bero på en veckas semester, men jag tror faktiskt att det har vänt! Visserligen molvärk till och från, men det är ju normalt och brösten ska vi inte prata om alls... :P
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 13:40:34 följande:
    Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!
    jag kan känna att det värker lite då och då... men inte så som du beskriver det riktigt. Ja gkommer inte ihåg hur det var förra gången, men en del värk och udda känslor därnere var det nog. MYCKET  känsligare överlag där nere... både bra och dåligt...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-10-10 16:02:59 följande:
    jag mår också mycket bättre nu och har mer energi! Kan iofs bero på en veckas semester, men jag tror faktiskt att det har vänt! Visserligen molvärk till och från, men det är ju normalt och brösten ska vi inte prata om alls... :P
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 13:40:34 följande:
    Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!
    jag kan känna att det värker lite då och då... men inte så som du beskriver det riktigt. Ja gkommer inte ihåg hur det var förra gången, men en del värk och udda känslor därnere var det nog. MYCKET  känsligare överlag där nere... både bra och dåligt...
    ha ha! Ja precis, en graviditet medför massor av nya erfarenheter när det gäller kroppen!! Lite spännande när man vaknar på morgonen "jaha hur kommer det att vara idag då?" Glad
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 18:53:37 följande:
    ha ha! Ja precis, en graviditet medför massor av nya erfarenheter när det gäller kroppen!! Lite spännande när man vaknar på morgonen "jaha hur kommer det att vara idag då?" Glad
    haha precis så är det.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Mary

Vill bara säga en sak om hår. Om ni frågar en hårfrisör så kommer de berätta att alla tappar mer hår på hösten. Enligt mig bok om graviditet så kommer den förbättrade hårkvaliteten senare under graviditeten. Så jag tror inte ni behöver ta ut det hela i förskott. Kanske blir ni glatt överaskade om någon månad eller två :)

• minya

okej, träning var ingen bra idé hahaha, eller det kunde vart om det inte var för att jag tog mina vanliga vikter, körde på som om jag hade min vanliga kondis, och slutade med att jag höll på spy av utmattning och det har bara hänt en gång tidigare  
    men fy vad skönt det var ändå, men ska ta de liiiite lugnare nästa gång  

• Sofi 79
    NSternhag skrev 2010-10-08 19:44:13 följande:
    Tack! Har kollat deras hemsida, ser riktigt bra ut. Har du själv varit där? Vet du vad ett ultraljud kostar där?
    Jag har gått där både på vanlig gyn och när jag väntade första barnet. De är super! Ett läkarbesök kostar 320 kronor. Jag har varit hos doktor Per Edlund som är lite cynisk men proffsig ochbra och nu senast hos en doktor Solaf någonting, en utländsk kvinna som var jättegullig.