• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-10 21:22:36 följande:
    okej, träning var ingen bra idé hahaha, eller det kunde vart om det inte var för att jag tog mina vanliga vikter, körde på som om jag hade min vanliga kondis, och slutade med att jag höll på spy av utmattning och det har bara hänt en gång tidigare  
    men fy vad skönt det var ändå, men ska ta de liiiite lugnare nästa gång  
    jag tänkte sätta igång med mitt zumbande igen, har liksom inte haft ork eller riktigt vågat, men jag vet fler som kört medan de var gravida så jag tänker att det inte är någon fara... det ärju bara dans... :P och så lunchpromenader. Jag mår ju så mycket bättre om jag får röra på mig. Men så klart i en takt som känns bra för en själv. :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Friida11

Såg min bebbe idag på VUL åkte in akut pgr av smärta och fick se det lilla hjärtat picka där inne... HELT OTROLIGT! Så underbart att gå se min lilla krabat där inne läkaren sa att bebis mådde hur bra som helst där inne :D Men hon mätte lite snabbt och sa att jag var i v 8+0 förstår inte trodde jag va i v 9+1 idag.. Hur kommer det sig att det flyttat en vecka bakåt eller asså hur räknar dom förstår inte :P ? Asså är jag då i v 8+0 inte v 9+1 ? :P

• 2barnsmammaaa

Maggan -- med mina två första barn så blev jag flyttad 11 respektive 15 dagar åt fel håll.. Det är inte kul så jag förstår dig hehe. Antagligen har ägglossningen varit senare i ditt fall? Eller så är vissa foster olika stora för jag har alltså plussat md mina barn redan innan dom blivit till i princip hehe.

• Friida11
    2barnsmammaaa skrev 2010-10-10 23:18:17 följande:
    Maggan -- med mina två första barn så blev jag flyttad 11 respektive 15 dagar åt fel håll.. Det är inte kul så jag förstår dig hehe. Antagligen har ägglossningen varit senare i ditt fall? Eller så är vissa foster olika stora för jag har alltså plussat md mina barn redan innan dom blivit till i princip hehe.
    haha ja men det är ju det jag tycker är konstigt :P haha fattar ingenting hade ju mensen den 7 Augsuti var på gyn den 17 augusti då sa läkaren att jag precis ska ha ägglossning så jag vet inte känns rätt skumt men får se den 19 när jag ska på ultraljudet på mvc vad dom säger då :)
  • FruMadde4barnTätt

gravid med nr 4, bf troligen slutet av maj.
    har en son 8 mån, dotter 2,5 år, son 4 år.

mår mycket illa värst på kvällen, är nog i  ca v.8

• minya
    jakeline skrev 2010-10-10 22:01:32 följande:
    jag tänkte sätta igång med mitt zumbande igen, har liksom inte haft ork eller riktigt vågat, men jag vet fler som kört medan de var gravida så jag tänker att det inte är någon fara... det ärju bara dans... :P och så lunchpromenader. Jag mår ju så mycket bättre om jag får röra på mig. Men så klart i en takt som känns bra för en själv. :)
    ne de är ju inte farligt. Det enda man ska tänka på är att när man närmar sig vecka 15 så ska man inte träna de främre magmusklerna då de börjar dela på sig runt där och man kan skada dom. Men annars kan man ju träna på. 
    Det är väl en själv man måste ha koll på, jag vill mer än vad jag kan, har sååån träningsvärk idag men fy vad skönt de är ändå. Det är otroligt hur mycket bättre man mår av träning. Förra graviditeten körde jag spinning fram till vecka 30 ungefär, därefter så cyklade jag lite lugnare pass fram till bf dagen, tror de var mycket de som gjorde att jag aldrig vart trött på förlossningen eller öppningskedet, gick ju fort men kände mig ändå på topp hela tiden
  • Jean
    skalbagge skrev 2010-10-10 13:02:26 följande:
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
    Skalbagge! Jag tycker absolut att man ska fa skriva om oron for missfall i denna trad. Hit vill jag kunna vanda mig forst for att fa tips och rad fran sa manga andra i samma situation eller med tidigare erfarenhet. Ni ar ju fulla med information tjejer!!! Denna trad ar guld vard!

Men i tidigare diskusioner om missfall sa har jag last att folk ar trotta pa att hora om andras oro for de drar ner dom med. Sa sjalv sa passar jag mig for att fraga fragor jag har ibland tyvarr. Sa till mitt forsvar till det harliga inlagget till mig..... Sa kan du lasa nedan.
    minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
  • Jean
    Friida11 skrev 2010-10-10 22:01:49 följande:
    Såg min bebbe idag på VUL åkte in akut pgr av smärta och fick se det lilla hjärtat picka där inne... HELT OTROLIGT! Så underbart att gå se min lilla krabat där inne läkaren sa att bebis mådde hur bra som helst där inne :D Men hon mätte lite snabbt och sa att jag var i v 8+0 förstår inte trodde jag va i v 9+1 idag.. Hur kommer det sig att det flyttat en vecka bakåt eller asså hur räknar dom förstår inte :P ? Asså är jag då i v 8+0 inte v 9+1 ? :P
    Va skont Maggan08!!! =)

Pa tal om har och traning.... Sa manga som sager till mig att inte farga haret under hela min gradivitet men jag tankte bara vanta tills efter v12 och sen kora pa med folie som vanligt sa de inte kommer direkt pa huden. Allt som kommer i kontakt med hud och gar in i blodomloppet nar val bebisen? Hur gor ni andra? Man vill ju inte se allt for hemsk ut i nio manader.....
    Traning da. Min lakare har sagt att bara ga och simma typ och man ska absolut inte starta nan ny tranings form nar man vantar. Har kort lite zumba innan men nu inget, tors man kora pa kanske da? Har ju bara en vecka kvar till vecka 12 nu. =) Skulle vara sa skont att fa mer energi, men vem vet man kanske dackar efter 5 min..
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 09:41:56 följande:
    ne de är ju inte farligt. Det enda man ska tänka på är att när man närmar sig vecka 15 så ska man inte träna de främre magmusklerna då de börjar dela på sig runt där och man kan skada dom. Men annars kan man ju träna på. 
    Det är väl en själv man måste ha koll på, jag vill mer än vad jag kan, har sååån träningsvärk idag men fy vad skönt de är ändå. Det är otroligt hur mycket bättre man mår av träning. Förra graviditeten körde jag spinning fram till vecka 30 ungefär, därefter så cyklade jag lite lugnare pass fram till bf dagen, tror de var mycket de som gjorde att jag aldrig vart trött på förlossningen eller öppningskedet, gick ju fort men kände mig ändå på topp hela tiden
    vad skönt! Jag blev en soffpotatis förra graviditeten. Men nu känner jag att jag behöver röra på mig mer. Gissar att höftrullningar blir svårare med tiden dock... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~