• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • minya
    Moi Mokulat skrev 2010-10-11 13:27:01 följande:
    någon mer än jag som mår dåligt ofta?
    Jag mår illa (inte konstant), kan inte äta, kan inte sova, yr och spyr ibland efter jag ätit.
    Så här minns jag de inte med sonen.
    var så i början för mig, men gick över tack och lov, hoppas inte att det kommer tillbaka. 
    har du testat sjöband eller prostafen  ?
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 13:25:23 följande:
    hehe men skam den som ger sig liksom  
    usch slutet av graviditeten kan man gärna slippa tycker jag  
    ja det är lite segt i slutet... fast jag är glad att det inte är vinter i alla fall...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • EmOtob

Detta är mitt RIKTIGA namn på FAMILJELIV har gått under ROSE tidigare men nu går jag åter tillbaka till mitt riktiga domän igen

• Moi Mokulat
    minya skrev 2010-10-11 13:29:29 följande:
    var så i början för mig, men gick över tack och lov, hoppas inte att det kommer tillbaka. 
    har du testat sjöband eller prostafen  ?
    ja jag hoppas de med, en vecka är jag jätte hunrig och sugen på allt.
    Sen kan jag inte känna lukten av maten eller äta.
    Är i vecka 9 och så här minns jag det inte med sonen.
    Jag är såååååååå förvirrad och konstig
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 13:36:27 följande:
    ja det är lite segt i slutet... fast jag är glad att det inte är vinter i alla fall...
    hehe ja är hellre gravid på vintern än sommaren, fy farao jag höll på att avlida då  
  • JosefineK
    OoSOLINoO skrev 2010-10-08 18:02:58 följande:
    Ja mödrarvården är det stor skillnad på. Det finns bra mödrarvård här och man anmäler sig till mödrarvård oftast runt v12 och betalar för ett "paket". Det ingår då vissa tester och en del UL. Jag komme rinte anmäla mig till något sådant program då jag inte kommer föda här. Kommer dock att besöka läkare och göra UL nån gång under v10 och sedan innan jag åker till Sverige. Planerar att åka hem till Sverige i mitten av graviditeten. Känns tryggast, detta är ändå ett utvecklingsland och det går inte att jämföra svensk och nigeransk mödrarvård, förlossningsvård eller eftervård. Här finns inte ens lustgas Förvånad

Roligt med en annan utlandssvensk! Hur funkar det i Italien? Har du bott där länge? Jag brukar älska nigeriansk mat men klarar inte av den nu, mår illa och kräks av allt.
    Hàr i Italien àr mòdravàrden mycket bra màste jag sàga, har inte nàgot direkt att jàmfòra med eftersom det àr fòrsta barnet dock. Skillnad àr vàl att det inte finns nàgon mòdravàrdscentral/barnmorskemottagning utan man gàr till en privat gynekolog och normalt pà 4 ultraljud/kontroller pà kvinnokliniken pà sjukhuset i kommunen man bor i.  Imorse var jag och tog blodprov, fick en lista med 36 olika prover (!!!) plus urinprov, det blev 10 ròr med blod! Sà mànga prover sa bàde min syster och tjekompis att dom inte gjort i Sverige tex. Bor hàr sedan 6,5 àr sà jag kan ju spràket flytande det kànns skònt. Jag màr ofòrskàmt bra och har gjort hela tiden, kànde av vàxtvàrken och har vàldigt òmma bròst, annars màr jag som en prinsessa.

Hur lànge har du bott i Nigeria dà? Fàr man fràga hur det kommer sig?
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 15:10:38 följande:
    hehe ja är hellre gravid på vintern än sommaren, fy farao jag höll på att avlida då  
    jag hade sådan foglossning på slutet, och så kom den där jättesnöstormen 2008 och det var sjukt jobbigt att gå till bussen vill jag lova... Fast jag kan förstå att det inte är kul när det är apavarmt heller...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 15:35:52 följande:
    jag hade sådan foglossning på slutet, och så kom den där jättesnöstormen 2008 och det var sjukt jobbigt att gå till bussen vill jag lova... Fast jag kan förstå att det inte är kul när det är apavarmt heller...
    nä med foglossning kan det verkligen inte vara skoj när de är snö ute. 
    bästa tiden är nog som vi har det nu, vi slipper vara tunga i värsta snön och vi slipper känna oss som element i stekande sol  
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-11 15:38:17 följande:
    nä med foglossning kan det verkligen inte vara skoj när de är snö ute. 
    bästa tiden är nog som vi har det nu, vi slipper vara tunga i värsta snön och vi slipper känna oss som element i stekande sol  
    japp perfekt tid!
  • eleonor2010

Har aldrig skrivit här men går in i vecka 8 imorgon och har fått konstiga små stick(inte alls smärtsamma mer som muskelryckningar) i ljumsken på höger sida. Är det någon mer som har det så. Känns ibland också som att det stramar på höger sida. Skumt tycker jag. Annars mår jag rätt ok. Har haft ett missfall innan så jag försöker vara så positiv som möjligt fastän det kommer lite krämpor ibland