• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    maddelu skrev 2010-10-11 18:27:42 följande:
    jag känner mig inte gravid alls!!!
    Är i vecka 9 nu.... har haft en smärfri graviditet hittils, inge illamående. Men var jätte mega trött i ca 2 veckor. Har haft ömma bröst och lite molvärk. Sedan en vecka tillbaka har jag inga symtom alls nästan....något ömma bröstvårtor, lite lite molvärk ibland..men annats inget!!!

Nån fler????

Blir ju orolig att det inte finns nått kvar därinne, inte levande iallafall ... Har försökt få igenom att göra ett tidigt UL eller VUL, men man får inte det i mitt lansting, har ingen privatr klinik som gör det här heller...
    Förstår dig precis, jag känner likadant. Har inte haft speciellt många symtom men hade två veckor när jag mådde illa, det försvann i går och då blir man ju lite misstänksam. Jag går in i vecka 10 idag och det är ju tydligen nu man kan ha så kallade spökveckor där ens symtom försvinner, kanske är det dom veckorna vi upplever nu?

Förstår att det måste vara jobbigt när man inte kan gå till en privatklinik.   
  • maddelu
    Lovelyness skrev 2010-10-11 18:40:38 följande:
    Förstår dig precis, jag känner likadant. Har inte haft speciellt många symtom men hade två veckor när jag mådde illa, det försvann i går och då blir man ju lite misstänksam. Jag går in i vecka 10 idag och det är ju tydligen nu man kan ha så kallade spökveckor där ens symtom försvinner, kanske är det dom veckorna vi upplever nu?

Förstår att det måste vara jobbigt när man inte kan gå till en privatklinik.   
    skönt med nån som känner samma. Jaha, finns det sk. "spökveckor"? har jag itne hört talas om... måste nog läsa på lite om det Glad

Men hur är det ifall det skulle vara ett MA ( hoppas verkligen inte ju!!!!! ). Om man tar ett nytt gravtest, skulle det visa plus iallafall? vi leker med den hemska tanken att fostret kasnke dött för 2 veckor sedan??!
  • Lovelyness
    maddelu skrev 2010-10-11 18:45:15 följande:
    skönt med nån som känner samma. Jaha, finns det sk. "spökveckor"? har jag itne hört talas om... måste nog läsa på lite om det Glad

Men hur är det ifall det skulle vara ett MA ( hoppas verkligen inte ju!!!!! ). Om man tar ett nytt gravtest, skulle det visa plus iallafall? vi leker med den hemska tanken att fostret kasnke dött för 2 veckor sedan??!
    Jag tror tyvärr att man kan plussa ganska långt efter missfall, särskilt MA då tror ju kroppen fortfarande att den är gravid. Men om du är väldigt orolig kan du inte få göra VUL då? Det är ju inte bra för barnet att gå runt och oroa sig heller.
  • maddelu
    Lovelyness skrev 2010-10-11 18:47:55 följande:
    Jag tror tyvärr att man kan plussa ganska långt efter missfall, särskilt MA då tror ju kroppen fortfarande att den är gravid. Men om du är väldigt orolig kan du inte få göra VUL då? Det är ju inte bra för barnet att gå runt och oroa sig heller.
    okok... Jag vet inte, jag ringde och frågade om jag kunde få göra ett vul för ett par veckor sedan. Men min BM sa att man inte fick göra det om man inte hade problem , blödningar mm. För att det inte finns resurser till att göra det till alla som "vill". Men om det skulle bli olidligt för mig, att jag oroar mig super mycke då kasnke jag får göra det,... Men sååå orolig känner jag mig inte än iallafall.
  • Lovelyness
    maddelu skrev 2010-10-11 18:52:41 följande:
    okok... Jag vet inte, jag ringde och frågade om jag kunde få göra ett vul för ett par veckor sedan. Men min BM sa att man inte fick göra det om man inte hade problem , blödningar mm. För att det inte finns resurser till att göra det till alla som "vill". Men om det skulle bli olidligt för mig, att jag oroar mig super mycke då kasnke jag får göra det,... Men sååå orolig känner jag mig inte än iallafall.
    Det är bra, jag tror att du kan vara lugn. Det är väldigt många som knappt har några symtom alls under graviditeten, och det verkar normalt att dom kommer och går så jag tycker inte att du ska behöva oroa dig :)
  • amisej
    Oh vilken lättnad på ett sätt...
    Känner precis som du o Ladyloveylocks. Förra veckan hade ja jätte stor mage de bara spände o tryckte. Men sen lördags ba försvann de. Känner mig hur bra som helst. Har fortfarande ömma bröst men that's it.

Ska på vul nästa måndag. Har redan varit på ett för 1,5 vecka sen då ja såg ett hjärta ticka. Vilken lycka.
    Ska på regelbundna vul på grund av att ja har 3 missfall bakom mig på kort tid...

Men om du e orolig ring o säg att du oroar dig jätte mycket och att du mår dåligt över de, så kommer dom säkert ge dig en tid... överdriv lite med...  ;)
  • FruganH

Var på inskrivning idag och fick göra ett UL.. var faktiskt lite orolig att det inte skulle finnas något därinne, men det fanns det! Ett litet pyre som sprattlade och ett hjärta som slog Glad Kan inte vara lyckligare!
    Enligt mätningar av fostret så är jag i v 11+0 (enligt mina beräkningar är jag i 10+6 idag, så väääldigt nära).
    Fortsätter räkna med samma BF tills jag varit på RUL och får se vad dom säger där.

Har jobbat en hel del hemma de senaste dagarna, målar om två rum med allt vad det innebär (slita ner tapeter, spackla, slipa och måla) och har så grymt ont i ryggen.. Inte kul. BM sa att det antagligen var foglossning och rekommenderade bälta och vila. Hon sa dock att motion inte förvärrar foglossningen, men att det gör att man får mer ont. Så, får väl försöka ta det lite lugnt..

• Nojnen

Måste fråga: Vad betyder RUL?
    Har letat i förkortningar och förstår UL,men vad står R:et för??

/Nojnen

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • maddelu
    Nojnen skrev 2010-10-11 21:39:41 följande:
    Måste fråga: Vad betyder RUL?
    Har letat i förkortningar och förstår UL,men vad står R:et för??

/Nojnen
    RutinUltraLjud
  • Jean
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:55:57 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    Beklagar! Usch va jobbigt. All lycka nasta gang!