• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:10:16 följande:
    Åh vad härligt. Vilka bra siffror. är du 79:a som nicket säger? Jag är 80:a och hade räknat med sämre siffror automatiskt än 20 000 just pga "åldern", men det kanske inte har betydelse.

Var gjorde du ditt KUB? Tog det lång tid?

Vi har det på torsdag, såå nervös!
    Ja, jag är 79:a. Kanske det är främst efter 35 åldern drar upp risken? Man får ett papper med resultatet och där står att "normalrisken" i min ålder är 1: 521. Jag gjorde undersökningen i Uppsala. Det tog ca 30 min att göra undersökningen, främst därför att pyret sov så vi var tvungna att väcka det för att det skulle lägga sig i bättre position.

Håller tummarna för er på torsdag, det går säkert jättebra!!
  • Muffe80

1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag

Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?

• Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:44:38 följande:
    1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag

Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?
    Ja, visst låter det som hög risk, det tycker jag med! Kommer definitivt göra KUB igen om det blir fler barn..
    Vet inte om man kan se ryggmärgsbråck, men man ser i alla fall ryggraden tydligt. Hon gjorde en "genomskärning" och såg att skallen, hjärtat, magsäcken och urinblåsan fanns på plats och såg normala ut.
  • Muffe80

Lovis, hade ni bestämt vid vilket värde ni skulle gå vidare med FVP och hade ni gjort det?

• Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:57:39 följande:
    Lovis, hade ni bestämt vid vilket värde ni skulle gå vidare med FVP och hade ni gjort det?
    Det skulle ha behövt vara ganska dåliga ods för att vi hade gjort FVP. Om vi hade fått 1:100 eller sämre hade vi nog gått vidare (dvs om risken för kromosomavvikelse var lika med eller större än missfallsrisken för undersökningen).
  • FruganH
    Moi Mokulat skrev 2010-10-18 09:14:55 följande:
    Idag ska jag till kvinnoklinken för min envisa svamp.
    Hoppas att de vill göra ett Vul också.
    Hur ska jag lägga fram det så jag får göra ett så de vill göra ett?
    Hur gick det? Fick du hjälp med svampen? Och fick du göra ett VUL?
  • EvaChristina

Åh vad härligt för er som gjort vul och allt sett bra ut. Jag har min tid på fredag. Är rätt nervös. En massa 'tänk om' surrar i huvudet. Lilla liv, må bra och väx där inne!

• Joanna84

Nej jag har inte heller gjort något sådant. Man blir lite hispig när man läser om alla här. Men jag är ung och min barnmorska sa inget om det när jag var på hälsosamtal och ska på inskrivning i vecka 13 och då är de väl försent som jag fattat det.

• jakeline
    Joanna84 skrev 2010-10-19 13:41:50 följande:
    Nej jag har inte heller gjort något sådant. Man blir lite hispig när man läser om alla här. Men jag är ung och min barnmorska sa inget om det när jag var på hälsosamtal och ska på inskrivning i vecka 13 och då är de väl försent som jag fattat det.
    Min barnmorska tyckte inte heller att det fanns någon anledning att göra några test eller vul. Jag är född 80. Nu är det iofs min andra graviditet, men jag gjorde inget förra gången heller.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~