• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-17 19:16:34 följande:
    Här får man bara göra fvp om värdet de får är 1/300 eller sämre... Så först då behöver man ta ställning...Så hoppas man håller sig en bra bit över det...Ska ta blodproverna på torsdag sen får jag vänta ända till den 11 nov innan det är dags för UL...Läste någon stanns att man ska ta blodproverna fem dagar innan UL men föt min del kommer det ju att skilja tre veckor...någon som vet??
    Jag blev oxå förvirrad av det där så jag ringde och frågade. Man ska ta proverna senast 5 dagar före undersökningen (bara så att de säkert hinner bli analyserade) och tidigast i vecka 9.
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-10-17 19:29:59 följande:
    Jag blev oxå förvirrad av det där så jag ringde och frågade. Man ska ta proverna senast 5 dagar före undersökningen (bara så att de säkert hinner bli analyserade) och tidigast i vecka 9.
    oki, men va bra då behöver inte jag ringa o kolla det i mon... =) Jag är i 9+0 enligt dem på torsdag  när jag ska ta proverna 9+4 enligt mig...så är ju på rätt håll om man tittar på det ur provtagningssynvinkel =)
  • Kottemor

Någon mer som är sjuuuukt trött?

Jag är så förlamande trött, v 8+2... idag har jag inte orkat någotting, haft en hemsk huvudvärk och bara velat sova!
    Varje gång jag sätter mig ner så håller jag på att somna, haha! har inte upplevt denna sjuka trötthet under mina två andra graviditeter. Hur ska det gå på jobbet imorgon, känner att jag inte fungerar Obestämd

Har struma och måste nog ringa så jag får kontrollera mina värde, kanske behöver jag redan korrigera levaxinet? Någon mer som äter levaxin i tråden??

Jag ska också gör KUB, och till mig sa dom att jag skulle ta blodprovet i v.10. Jag har inte fått någon datum för testet än, men det borde väl komma nu i veckan.

• Ninni1990
    Kottemor skrev 2010-10-17 20:16:41 följande:

Någon mer som är sjuuuukt trött?

Jag är så förlamande trött, v 8+2... idag har jag inte orkat någotting, haft en hemsk huvudvärk och bara velat sova!
    Varje gång jag sätter mig ner så håller jag på att somna, haha! har inte upplevt denna sjuka trötthet under mina två andra graviditeter. Hur ska det gå på jobbet imorgon, känner att jag inte fungerar Obestämd

Är också i v. 8+2 och jag känner av precis samma trötthet som du skriver om, det spelar liksom ingen roll hur mycket man sover.. :(

Imorrn ska jag träffa BM första gången, hoppas bara att jag hittar dit.
  • LilaFjäril

Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.

• Lovelyness

Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 

• Moi Mokulat

Idag ska jag till kvinnoklinken för min envisa svamp.
    Hoppas att de vill göra ett Vul också.
    Hur ska jag lägga fram det så jag får göra ett så de vill göra ett?

• Muffe80

Säg att du haft smärta och lite blod också

• NinnaLilltroll

Såg att det var ett par av er som har ont i ryggen/svanskotan/skinkan. Det har jag också och det känns som att det bara blir värre och värre... Vi gick en lång runda igår förmiddag och i natt kunde jag knappt vända mig i sängen. Hoppas verkligen att det går över snart, annars lär det bli olidligt när man blir större och tyngre.
    Vetekudden åker iallafall fram nu.

• Moi Mokulat
    Muffe80 skrev 2010-10-18 09:16:42 följande:
    Säg att du haft smärta och lite blod också
    Hmm kännsi nte bra att ljuga om en sån sak dock.