• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

Hej alla!
    Hur mår ni som närmar er slutet av v 12. Är i v 11+5 idag och det känns som att illamåendet har blivit värre. Mår illa i princip hela dagarna, dock inte så illa att det känns som att jag ska spy (tack och lov). Men blir så trött på att må illa konstant. Det gör inte direkt mitt humör bättre..
    Tröttheten är också kvar och jag känner mig nästan helt apatisk. Orkar ingenting. Fattar inte hur jag ska orka jobba imorgon, då kommer stressnivån vara på max också (och fortsätta hela veckan) Obestämd
    Ursäkta allt gnäll, men behövde nog få ur mig lite tror jag..
    Nu är det iallafall frukost och sen promenad i solen (och kylan) med vovven.. Får se om det hjälper mot mitt dåliga humör...

• Jean
    FruganH skrev 2010-10-17 09:22:36 följande:
    Hej alla!
    Hur mår ni som närmar er slutet av v 12. Är i v 11+5 idag och det känns som att illamåendet har blivit värre. Mår illa i princip hela dagarna, dock inte så illa att det känns som att jag ska spy (tack och lov). Men blir så trött på att må illa konstant. Det gör inte direkt mitt humör bättre..
    Tröttheten är också kvar och jag känner mig nästan helt apatisk. Orkar ingenting. Fattar inte hur jag ska orka jobba imorgon, då kommer stressnivån vara på max också (och fortsätta hela veckan) Obestämd
    Ursäkta allt gnäll, men behövde nog få ur mig lite tror jag..
    Nu är det iallafall frukost och sen promenad i solen (och kylan) med vovven.. Får se om det hjälper mot mitt dåliga humör...
    FrokenHanna, vet inte om du laste mitt inlagg tidigare men honung pa rostat brod i sangen innan du gar upp pa morgonen ska hjalpa dom flesta i och med att honung (glucose) ska balansera ut hormonen ostrogen i kroppen som gor att man mar daligt. Ligg bara stilla och be din partner fixa. De ar viktigt att hala huvet stilla nar man mar illa, i inre orat sa startar namligen all "motion sickness" sa som sjosjukla mm. Sockerbitar under dagen nar man inte har honung kan ocksa hjalpa... All denna info kommer fran min svarfar som ar lakare.
    Sjalv ater jag mannagryns grot till fukost nu nar jag mar battre med socker och kanel pa och de mar jag toppen av kanske ar de sockret...?! Hoppas du mar battre snart.
  • Muffe80
    Jodi skrev 2010-10-16 23:52:04 följande:
    Ska på UL på tisdag (KUB). Börjar bli nervös, det känns som domedagen....Hoppas så innerligt att allt ser bra ut, vet inte hur jag ska klara det om fostret är dött eller har något kromosomfel!
    Har tagit kompledigt hela dagen så jag kan fira eller gråta beroende på hur det går. Nån annan som ska göra UL i veckan?
    Ville bara skriva av mig lite, hoppas alla har haft en bra lördag!
    Jag har KUB på torsdag och börjar också bli jättenervös. först vill man se att den lever och sen vill man få bra siffror... Usch.

Jag är "bara" snart 30, men risken finns väl ändå att det är ngt fel? Vet inte vad vi gör om vi får dåliga siffor, FVP verkar inte jättelockande egentligen har jag insett....
  • Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-17 11:06:42 följande:
    Jag har KUB på torsdag och börjar också bli jättenervös. först vill man se att den lever och sen vill man få bra siffror... Usch.

Jag är "bara" snart 30, men risken finns väl ändå att det är ngt fel? Vet inte vad vi gör om vi får dåliga siffor, FVP verkar inte jättelockande egentligen har jag insett....
    Vi tänker nog bara göra fvp om sannolikheten att nåt är fel är större än missfallsrisken. Hoppas man slipper göra det ställningstagandet dock! Vet nån förresten om det är bra att ha kiss i blåsan vid UL? Har fått för mig det, men det står inget om det i informationen inför undersökningen (man ska se bättre om blåsan är fylld).

FrökenHanna: hoppas du mår bättre snart! Förstår att det är jobbigt att jobba med värsta illamåendet!
  • Muffe80

Jag har också hört att man inte ska kissa på ett par timmar innan UL så jag ska försöka att inte göra det

Någon som ska till TittUt i Sthlm?

• Tiiinaa
    Jodi skrev 2010-10-17 12:00:12 följande:
    Vi tänker nog bara göra fvp om sannolikheten att nåt är fel är större än missfallsrisken. Hoppas man slipper göra det ställningstagandet dock! Vet nån förresten om det är bra att ha kiss i blåsan vid UL? Har fått för mig det, men det står inget om det i informationen inför undersökningen (man ska se bättre om blåsan är fylld).

FrökenHanna: hoppas du mår bättre snart! Förstår att det är jobbigt att jobba med värsta illamåendet!
    På min kallelse står det att det är bra om blåsan är halvfull. Inte full! Haha, men jag kan känna att det är lite svårt att veta hur pass full den är...antingen är man ju kissnödig eller inte. Men jag tänker nog låta bli att gå på toa ca två timmar innan ultraljudet, det borde bli bra.
  • skalbagge

Oj va många det är som ska på UL i veckan, spännande för er.
    Jag har mitt RUL den 2 december, känns ju helt overkligt långt kvar tills dess. Tur att jag fick göra VUL i vecka 9 annars hade jag varit galen av oro nu. Jag känner ju nämligen inte av graviditeten mer än lite ömma bröst och trött på kvällarna annars mår jag bättre än någonsin i mitt liv och går runt och ler hela tiden.

Nu vill jag att magen ska växa och lillen ska börja kännas därinne.

Vecka 13 imorgon, wow tiden går fort ändåDrömmer

• gosensgos

Hej tjejer!!

Här rullar allt på ser jag! Mycket att läsa igen när man inte varit inne på ett par dagar
    Här är allt bra!
    Vi var hos Bm  i fredags för att få hjälp/tips/råd för att kunna ta ställning till om göra CUB eller inte.
    Vi har bestämt oss nu för att INTE göra det, den intuitiva känslan vi haft från början, vi följer den.
    När vi var där så frågade mkin sambo vad vi skyulle göra på vårt nästa besök i mitten av november, då skulle vi få lyssna på Pärlans hjärtljud var det tänkt.
    Min sambo tyckte det var dumt att vänta så länge och lyckades övertyga Bm att få försöka lyssna redan i fredags, risken är att det är svårt att hitta hjärtljuden därför brukar man inte göra det så tidigt.
    MEN, Pärlans hjärta  lät så fint i hela rummet!
    166 slag/minut, jag fnittrade med tårarna brännande innanför ögonlocken och min sambo (första barnet) stod och såg alldeles förundrad ut.  
    Faccinerande!
    Liten verkar må bra därinne, så skönt, så lugnande och så glädjande.

• jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-17 12:07:34 följande:
    Jag har också hört att man inte ska kissa på ett par timmar innan UL så jag ska försöka att inte göra det

Någon som ska till TittUt i Sthlm?
    jag skulle nog inte rekommendera att vara kissnödig... de trycker på rätt bra.. :P Men som någon sa så där lagom okissnödig och inte nykissad är nog bra. :P

Jag kommer ha svårt att hålla mig i två timmar innan inskrivningen i morgon. tur att jag är hemma... :P tio fulla veckor. det knallar på! Mår inte speciellt illa men känner mig rätt gravid. Magen har tagit en mer bebisform, fast ännu mest full med fett och vanliga byxor är knappt att tänka på... jaja.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-10-17 12:00:12 följande:

Här får man bara göra fvp om värdet de får är 1/300 eller sämre... Så först då behöver man ta ställning...Så hoppas man håller sig en bra bit över det...Ska ta blodproverna på torsdag sen får jag vänta ända till den 11 nov innan det är dags för UL...Läste någon stanns att man ska ta blodproverna fem dagar innan UL men föt min del kommer det ju att skilja tre veckor...någon som vet??