• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Varan lilla heter Colin redan! Enda namnet vi kunde komma overens om sen i borjan av gradiviteten.

En tjej pa jobbet berattade dock att av alla UL hennes syster haft hade dom sagt att de var en pojke till 100% ingen tvekan och ut kom en tjej. Alla var helt chockade!

• nenababe
    skalbagge skrev 2010-12-10 15:46:28 följande:
    Fosterrörelser tjejer, hur uppfattar ni dom? Jag är i vecka 20 och jag tycker mig inte känna regelbundet, tycker det är lungt flera dagar imellanåt utan att kännas något, fler som har det så? 
    Vecka 19+2 idag, har kännt rörelser sedan vecka 10-11 som varit sig rätt lik hela tiden. Ganska lugnt under dagen och full rulle på natten, precis som med våra tre andra barn (som för övrigt är ena riktiga sjusovare hehe). Nu kör hon riktiga kickboxningspass där inne, ibland kan hon till och med lyckas kittla mig innifrån.. låter helt knäppt jag vet. :)
    (¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • FruganH
    Jean skrev 2010-12-11 00:58:54 följande:
    Varan lilla heter Colin redan! Enda namnet vi kunde komma overens om sen i borjan av gradiviteten.

En tjej pa jobbet berattade dock att av alla UL hennes syster haft hade dom sagt att de var en pojke till 100% ingen tvekan och ut kom en tjej. Alla var helt chockade!
    En av anledningarna till att jag inte vill ta reda på kön.
    Men tycker ju också att det är så spännande att spara på överraskningen Glad
  • FruganH

Lördag idag, men ingen sovmorgon här inte.. Vaknade vid halv 6 och kunde inte somna om.
    Passade på att väga mig eftersom jag sett att en del diskuterat vikt här. Är i v 19+1 nu och har gått upp 6 kg vilket känns som alldeles för mycket med tanke på att jag vägde för mycket redan innan. Har iförsig haft problem med foglossning till och från och inte kunnat röra mig så mycket, men ändå. Läste att det var normalt att ha gått upp
    4-6 kg i denna veckan, men ja, får nog börja ta tag i det här och försöka röra mig mer trots att det leder till mer smärta.

Idag har vi stora planer! Ser fram emot dagen/kvällen Glad men än så länge är det hemliga planer och jag vågar inte ens avslöja något här.
    Hoppas alla får en bra lördag! Skrattande

• Nojnen
    FruganH skrev 2010-12-11 07:38:16 följande:
    Idag har vi stora planer! Ser fram emot dagen/kvällen Glad men än så länge är det hemliga planer och jag vågar inte ens avslöja något här.
    Hoppas alla får en bra lördag! Skrattande
    Gud vad spännade det där låter!! Nu blev jag genast nyfiken!!!!
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Jean
    Colin är ju ett jättegulligt namn! det hade gärna jag också valt, men vet inte vad min man tycker...

Nojnen
    fin UL bild! Men den var rätt så mörk.

Någon som varit på julbord eller som ska på julbord?
    Det var mysigt att gå på julbord igår, vegetariskt julbord.
    Men på kvällen satte Tobias  ( 10,5  månader) en lakris godis i halsen, han kunde inte andas och fick inte upp den på en gång, men efter en liten stund kräktes han upp den, som tur var men rädd jag blev , usch!

• FruMadde4barnTätt

jag har gått upp 7 kg visar vågenFörvånad men det är nog för att jag mår så illa och småäter hela tiden.
    det får bli bättring med det, hur ska detta gå annars? jag får äta lite mindre bara och försöka ut och gå lite när jag hinner.

• skalbagge

JAg har gått upp 5 kg men tycker inte det syns nästan någonting, bara mage. Är ganska smal innan och jag tror det är normalt att gå upp så mycket i vecka 20.

• Mary
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-10 21:45:51 följande:

Mary

grattis till pojken! vilka fina UL bilder!

Tack! Känns fantastiskt att han verkar må så bra. Jättemysigt att tänka på att han ligger där inne och myser och suger på tummen :)
  • FruMadde4barnTätt

Mary
    ja vad roligt att få en sån fin bild där bebis suger på tummenSkrattande mysigt!