• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Hiavatha
    Mary skrev 2010-12-11 12:03:05 följande:
    Tack! Känns fantastiskt att han verkar må så bra. Jättemysigt att tänka på att han ligger där inne och myser och suger på tummen :)
    Var just och kikade på dina UL bilder, så fantastiskt att man faktiskt kan se vad de har för sig därinne, jättefin och tydlig bild! Tänk vilket fint minne det måste vara för barnet när det är lite större. Jag är född ´81, och även om UL var uppfunnet då, så är jag ganska säker på att mamma inte har något, synd, för det hade ju vart coolt att se 
  • down under
    Jean skrev 2010-12-11 00:55:59 följande:
    Ja jag foll pladask for Perth men har vanner som bor dar och min man ar dar ofta i jobbet och dom gillar de inte lika mycket langre. Perth har tydligen tagits over av alla "cashed up boagans" efter att husen skonk i pris forra aret. Nu ar allt jatte dyrt som alltid igen, man skulle kopt ett hus som investering...
    Hur funkar de med barn och medborgarskap? Jag har permanent uppehallstillstand och kan nu soka medborgarskap men tankte att de kanske vore battre att vanta sa den lilla kanske har lattare att fa svenskt... Hur gjorde du? Kan barnet fa svenskt bara sa dar?
    De ar grymt jobbigt att ha familj och vanner sa langt borta. Skulle vara hemskt utan internet..

Kan tanka mig att de ar irriterande om dom kommer och sager till en att halla barnet hela tiden man precis fatt den lilla till att sova. Kan tanka mig att man kanner sig ganska under press nar den lilla grater och alla sitter och tittar surt pa en... Min svagerska hade en hug a bub med bebisen mot sitt brost men dar fick hon inte sitta utan maste sitta i knaet (bara 3 manader) sa hon skrek hela bagen till sydney fran hobart.

Kommer bara att flya qantas tror jag. Har haft sa manga daliga erfarenheter i mindre plan. Och som du sager ar de nog enklare att man ar tva.
    Det beror nog på i vilket område man tänker bosätta sig i.. det finns ju bättre och sämre områden som överallt!
    Jag kan iaf rekommendera dig att flytta dit Kyss

Jag hade nog väntat tills barnet var fött med att byta för jag vet inte riktigt vad regerna säger.
    Fast om barn kan ha dubbelt medborgarskap så borde ju vuxna kunna få det oxå så det borde inte vara några problem. Du får  kolla upp det.
    Jag valde att föda i sverige så min son blev automatisk svensk medborgare sen när vi åkte tillbaks så sökte vi medborgarskap till honom där oxå vilket inte var några problem eftersom pappan är Australienare.
    Då blir dom citizen by decent.
    Borde ju vara samma grej fast tvärtom för dig. Du kommer ju föda honom där så då blir han ju automatisk aus medborgare så när ni åker hem till sverige 2012 så kan du ju söka svenskt medborgarskap åt honom då om det inte går att fixa via svenska ambassaden innan det.

Ja jag kan ju tala om at tdet inte är ett dugg kul när barnet får en skrikattack och vägrar sluta och alla bara glor
    och vissa kommer med elaka kommentrer! Det blir ju liksom inte bättre av det.. man blir jättestressad och barnet känner av det och det blir bara värre.. man vill bara skrika åt dom att hålla tyst och gråta lite!
    Men ibland så finns det snälla människor oxå som försöker stötta en .. du får hoppas att ni sitter brevid sånna!
  • down under

Colin är jättefint! Min sons farfar heter det så vi kunde inte ta det o denna gång e det ju en tjej.. mycket svårare att komma på bra namn denna gång!

• Hiavatha
    down under skrev 2010-12-11 14:22:05 följande:
    Det beror nog på i vilket område man tänker bosätta sig i.. det finns ju bättre och sämre områden som överallt!
    Jag kan iaf rekommendera dig att flytta dit Kyss

Jag hade nog väntat tills barnet var fött med att byta för jag vet inte riktigt vad regerna säger.
    Fast om barn kan ha dubbelt medborgarskap så borde ju vuxna kunna få det oxå så det borde inte vara några problem. Du får  kolla upp det.
    Jag valde att föda i sverige så min son blev automatisk svensk medborgare sen när vi åkte tillbaks så sökte vi medborgarskap till honom där oxå vilket inte var några problem eftersom pappan är Australienare.
    Då blir dom citizen by decent.
    Borde ju vara samma grej fast tvärtom för dig. Du kommer ju föda honom där så då blir han ju automatisk aus medborgare så när ni åker hem till sverige 2012 så kan du ju söka svenskt medborgarskap åt honom då om det inte går att fixa via svenska ambassaden innan det.

Ja jag kan ju tala om at tdet inte är ett dugg kul när barnet får en skrikattack och vägrar sluta och alla bara glor
    och vissa kommer med elaka kommentrer! Det blir ju liksom inte bättre av det.. man blir jättestressad och barnet känner av det och det blir bara värre.. man vill bara skrika åt dom att hålla tyst och gråta lite!
    Men ibland så finns det snälla människor oxå som försöker stötta en .. du får hoppas att ni sitter brevid sånna!
    Angående medborgarskap, så har jag fått för mig att barnet får det som mamman har, oavsett var på jorden man råkar vara när man föder. Vi bor i Finland, men har inte finskt medborgarskap (än), men jag tror ändå att vårt barn automatiskt får sv medb.sk. även om pappan är finsk. Jag ska kolla upp detta närmare så småningom, men detta är vad jag tror. Men som Down under skrev, är nog bäst att kolla upp själv. Glad
  • Mary
    Hiavatha skrev 2010-12-11 14:20:34 följande:
    Var just och kikade på dina UL bilder, så fantastiskt att man faktiskt kan se vad de har för sig därinne, jättefin och tydlig bild! Tänk vilket fint minne det måste vara för barnet när det är lite större. Jag är född ´81, och även om UL var uppfunnet då, så är jag ganska säker på att mamma inte har något, synd, för det hade ju vart coolt att se 
    Det hade jag inte tänkt på, men det har du ju såklart rätt i...
    Jag har heller ingen ultraljudsbild på mig. Är 83:a och mamma har berättat att då fick man bara göra ultraljus om man var i någon riskgrupp, och det var inte hon. Har du varit på ultraljud än?
  • Hiavatha
    Mary skrev 2010-12-11 16:41:33 följande:
    Det hade jag inte tänkt på, men det har du ju såklart rätt i...
    Jag har heller ingen ultraljudsbild på mig. Är 83:a och mamma har berättat att då fick man bara göra ultraljus om man var i någon riskgrupp, och det var inte hon. Har du varit på ultraljud än?
    Min syster är 85a och från den graviditeten finns det inte heller. Undrar just när de började erbjuda till alla...?

Jag har varit på tre st UL, först ganska tidigt (v 6+5 och 7+5), pga blödningar, då var det bara ett pyttigt embryo, men hjärtat såg vi! Sen på RUL v 11+5. Nu väntar vi på nästa RUL den 20e dec, spännande!
  • carwho

Är det ngn mer som har problem m yrsel?
    Spelar ingen roll när jag reser mig upp, om jag reser mig sakta eller fort, om jag suttit eller elgat innan, yr blir jag! Det snurrar o snurrar... Funderar på om jag kanske ska ringa BM så de får kolla blodtrycket..?

Ang vikten så har jag bara gått ner. Boopisarna har växt, på magen ser man ännu inget. Är i vecka 16 (15+6)

*** Bf 2011-05-29 ***
  • nenababe

Ultraljud på fredag igen. Är då i vecka 21, ska bli mysigt att se bebis igen. Hjärta

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • FruMadde4barnTätt

lite mer yr än vanligt är jag.

jag har blivit hård i magen, jobbigt!

• Sofi 79
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-11 09:52:12 följande:
    Jean
    Colin är ju ett jättegulligt namn! det hade gärna jag också valt, men vet inte vad min man tycker...

Nojnen
    fin UL bild! Men den var rätt så mörk.

Någon som varit på julbord eller som ska på julbord?
    Det var mysigt att gå på julbord igår, vegetariskt julbord.
    Men på kvällen satte Tobias  ( 10,5  månader) en lakris godis i halsen, han kunde inte andas och fick inte upp den på en gång, men efter en liten stund kräktes han upp den, som tur var men rädd jag blev , usch!
    Usch vad otäckt!
    Jag har gått tusen och en första hjälpen-kurser och känner mig ändå osäker varje gång jag ska rädda livet på den där dockan. Har även gått en kurs speciellt för småbarn - det är att rekommendera. Rätt vad det är sitter man där och behöver veta ungefär hur man gör.