morotsland skrev 2010-12-11 21:22:19 följande:
Jag bli också yr när jag reser mig eller gör häftiga rörelser. För min del är det blodtrycket, jag har väldigt lågt blodtryck även i vanliga fall och det blir ju i regel lägre när man är gravid. Men det är ju inte något farligt. Jag blir bättre av att äta regelbundet, har jag tom mage snurrar det till rejält.
Jag har oxå lågt blodtryck alltid, visste inte att det blir lägra av en graviditet men nu vet jag!

Försöker äta regelbundet men jag har ingen aptit! Får ha typ en matklocka "Nu är kl Mellanmål! Mot köket!" typ haha..
Tiiinaa skrev 2010-12-12 00:44:39 följande:
Yrsel här med! Känner mig så konstig emellanåt, kan inte riktigt sätta fingret på det, känner mig lixom tom i huvudet, som om alla tankar simmar runt i en seg smet. Haha. Förvirrad helt enkelt. Obehaglig känsla är det i alla fall.
Jag ska till BM på tisdag för att ta lite prover och så. Egentligen skulle jag fått vänta till vecka 24 med att få komma till BM men eftersom jag varit lite yr och inte gått upp något ALLS i vikt så fick jag komma lite tidigare. Det känns tryggt att dom vill ha lite bättre koll på mig...
Alltså som sagt jag har inte gått upp något i vikt. Gick ner 4 kilo i början på grund av illamåendet, sedan har vikten stannat av helt. Går varken upp eller ner något nu, vågen har stått still de senaste 4-5 veckorna i alla fall :S Men jag känner ju att magen växer och växer, har dock fått mycket spinkigare armar och lår..:) Vilket ju är lite positivt. Men det är klart, lite mer behöver jag nog kanske gå upp i vikt. Får se vad BM säger.
Idag är det vecka 21 för mig :D Det tuffar på frammåt!!
Är det ditt första barn? Jag har inte heller gått upp ngt, gick ner 4 kilo i början (mådde dock ej jättemkt illa bara ibland på mornarna) men gick ändå ner. Sen har vikten stått still.
Går in vecka 17 idag