• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2010-12-12 22:13:47 följande:
    Jag vet ju inte huruvida det är väldigt allvarligt att inte gå upp något i vikt, men när jag sa till BM i telefon att jag känt mig yr och dessutom inte gått upp något i vikt, bara ner, lät det lite som att det inte var något bra. "Jaha, ok du mår inte så bra med andra ord", sa hon, "då vill jag nog att du kommer in så vi får titta på dig".

Enligt vad jag har läst ska ju själva graviditeten med bebis, vatten, ökad blodmöngd mm väga ca 4 kg (www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=1...) i vecka 20 (jag är i vecka 21), vilket ju måste betyda att man kanske gått ner ännu mer än vad vågen visar...känns inte så bra, speciellt om man kanske inte har så himla mycket att ta av sedan innan.. Jag vägde kanske ett par eller några kilo för mycket, men nu är nog de "extra" kilona som jag hade sen innan borta..

Jag tycker absolut du ska ringa och fråga. Hellre är man ju på den säkra sidan lixom!
    Jag blir lite fånig. För jag har inte min våg nu (vi bor inneboende hos svärföräldrarna) så vägde mig på svärmors våg o den kanske inte visar samma..Pinsamt ringa o säga att man inte gått upp o så kommer man dit o har gått upp :S Men får väl väga mig några gånger här nu så ser jag ju snart om jag går upp något. 
  • Tiiinaa

Vår lilla Elmer sparkar ordentligt där inne. Kände det till och med med handen igår :) Han är så härlig redan <3

Idag har vi lyssnat på denna fina fina låter flera gånger om!!

Lyssna!!

• Friida11

Var på RUL idag och fick se vårat hjärta <3 Fick en super bra barnmorska som förklarade allt och gick igenom hela bebben från topp till tå :D SÅ HÄRLIGT! Skruttisen var inte så pigg idag så det var inte så mycket sprattel men det var så MYS att bara ligga där och titta på vårat hjärta.. LÄNGTAR SÅ! Fick BF 18 Maj istället för 19 så det var ganska korrekt ändå :) En frisk och fin bebis ligger i min mage enligt barnmorskan vilket kändes underbart att höra!
    Här kommer en bild när bebis vinkar till oss :)

• FruMadde4barnTätt

Maggan08
    vilken fin bild och skönt att allt var bra!

• isolande

Hej hej, tänkte fråga er som är i samma fas som mig (har BF ca 19 maj).

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag har bara gått upp ca 1 kg, är inte det väldigt lite om man är i v 18? jag var normalviktig innan, tränar och äter bra, inget illamående.

Tacksam för svar, jag och min sambo är lite oroliga. Får inte tag i min BM så därför slänger jag ut frågan här, till de riktiga experterna Flört

• tove83

Är på väg upp för att göra vårat RUL spännande!!!

• morotsland
    isolande skrev 2010-12-14 10:09:05 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag har bara gått upp ca 1 kg, är inte det väldigt lite om man är i v 18? jag var normalviktig innan, tränar och äter bra, inget illamående.

Tacksam för svar, jag och min sambo är lite oroliga. Får inte tag i min BM så därför slänger jag ut frågan här, till de riktiga experterna Flört
    Tror inte att du behöver oroa dig, bebisen tar vad den behöver. Jag har gått upp tre kilo, är i vecka 21. Tycker att det är förvånande lite med tanke på att jag svullar mat, godis och bullar hela dagarna. Jag får extremt hög ämnesomsättning när jag är gravid och går inte upp så mycket, så kanske det är för dig också? Det verkar vara väldigt individuellt. Min teori är att det beror lite på barnets ämnesomsättning, mina barn har varit helt sjukt hungriga när de kommit ut och ätit enorma mängder mat jämfört med andra bebisar, de behövde väl mycket i magen också tänker jag.
  • isolande
    morotsland skrev 2010-12-14 10:26:47 följande:
    Tror inte att du behöver oroa dig, bebisen tar vad den behöver. Jag har gått upp tre kilo, är i vecka 21. Tycker att det är förvånande lite med tanke på att jag svullar mat, godis och bullar hela dagarna. Jag får extremt hög ämnesomsättning när jag är gravid och går inte upp så mycket, så kanske det är för dig också? Det verkar vara väldigt individuellt. Min teori är att det beror lite på barnets ämnesomsättning, mina barn har varit helt sjukt hungriga när de kommit ut och ätit enorma mängder mat jämfört med andra bebisar, de behövde väl mycket i magen också tänker jag.
    Tack för svaret! Det är bara att ladda brösten sprängfyllda med mjölk då så man kan mätta den hungrige krabaten antar jag. Så han inte känner att det är fattigt att komma ut Tungan ute.

Min kropp har oxå ändrats jättemycket så jag är förvånad att det inte var mer faktiskt...
  • Maruid
    isolande skrev 2010-12-14 10:09:05 följande:

Jag är själv beräknad till 20 Maj och har gått upp 2 kilo.
    Jag tror inte att du ska oroa dig, som ladyline också svarade så är alla olika och går upp olika mycket. I min förra graviditet gick jag absolut upp mer i början än vad jag gjort denna gång trorts att jag ätit ungefär samma saker och rört på mig ungefär lika mycket. Med andra ord, det kan nog växla en del och dessutom beror det på hur man ser ut från början och vilka grundförutsättningar man har.

Men hade jag varit du hade jag nog ändå försökt prata med BM när möjlighet finns och få bekräftat en gång för alla att det är lungt. Alla frågor man bär på skapar ju lätt en mental stress som är mycket svår att göra sig av med. Hoppas i alla fall att allt går bra!
  • Jean
    Tiiinaa skrev 2010-12-13 18:33:51 följande:
    Vår lilla Elmer sparkar ordentligt där inne. Kände det till och med med handen igår :) Han är så härlig redan <3

Idag har vi lyssnat på denna fina fina låter flera gånger om!!

Lyssna!!

" target="_blank">

Vilken mysig lat!!! Den tackar vi for!

Colin sparkar ocksa som bara den dar inne. =) Tredje veckan man kan kanna pa magen. Sa mysigt!  =)