• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-12-14 18:31:09 följande:
    Jo, det är ju inte så att han kommer låta mig svälta Flört Det är bara en stor livsomställning som väntar, från sambos med delad ekonomi i lägenhet i stan till sambos med barn, i hus utanför stan. Helt plötsligt måste man börja tänka på en massa saker man aldrig har gjort förrut...Vi har helt enkelt inte pratat så mycket om det än. Men vi har ordnat med ett gemensamt konto i alla fall, alltid en början.
    hehe nä det förstod jag oxå :p

Jo men visst är det stort...Vi har ju bott i hyresrätt fram tills månadsskiftet nu bor vi inneboende hos svärföräldrarna...o i april flyttar vi till huset...Vi hinnner ju inte ens bo i vårt nya hus en månad innan liten är beräknad...Så omställning javisst. Har som sagt ingen aning om hur det blir med föräldrar pengar o så... 
  • FruMadde4barnTätt

Lovis79
    hoppas att allt är bra med bebis och att det inte är något.
    ska du fler ultraljud då?

låter som en stor livsomställning, det kommer säkert gå bra.

• FruMadde4barnTätt

Lakriz
    ni får ju också en stor omställning, det går säkert jättebra!

• jakeline

Äntligen är ULet avklarat! Blev framflyttad en vecka så nu är vi beräknade 20 maj istället... hmm... hur fel kan man räkna när man har regelbunden mens egentligen? jaja... fina bilder fick vi ialla fall och fler ligger i galleriet under bönan.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness
    Jodi skrev 2010-12-14 17:09:39 följande:
    Grattis till alla fina ultraljud!! Solig   Verkar bara vara jag som fått något avvikande besked...?

Har ni förresten räknat något på föräldrapenningen? Det blir inte mycket pengar över varje månad! Om jag tar ut 5 dagar i veckan får jag ut 9 580 kr/månad. När kostnaden för hus/mat och räknningar är avdragna står man ju på minus! Får göra upp nåt med sambon så han betalar mer, så måste det väl bli? Nån som pratat om detta med sambo/man? Hur har ni sagt?
    Jag har varit student dom senaste 3,5 åren så här lär det ju inte direkt bli många tusenlappar... Men min man jobbar så jag ser inte direkt något problem, båda har inställningen att vi har pengar tillsammans och inte enskilt. Jag har aldrig riktigt förstått det där med "egna" pengar, men det verkar ju vara ett rätt vanligt sätt så det måste ju funka för vissa det också!
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-12-14 18:48:55 följande:
    Äntligen är ULet avklarat! Blev framflyttad en vecka så nu är vi beräknade 20 maj istället... hmm... hur fel kan man räkna när man har regelbunden mens egentligen? jaja... fina bilder fick vi ialla fall och fler ligger i galleriet under bönan.

Jättefin bild! Jag tror inte att man räknar så fel, jag tror däremot att bebisar växer lite olika. Själv vill jag mest spola fram klockan till torsdag Glad
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-12-14 19:02:32 följande:
    Jättefin bild! Jag tror inte att man räknar så fel, jag tror däremot att bebisar växer lite olika. Själv vill jag mest spola fram klockan till torsdag Glad
    jo det har du säkert rätt i. :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-12-14 19:06:33 följande:
    jo det har du säkert rätt i. :P 
    Jag är osäker på min egen åsikt, det verkar ju vara ett himla flyttande på allas BF jämt så det kanske är så att alla bebisar är lika stora i dom här veckorna. Jag får plugga till läkare och återkomma sen Flört
  • Maruid

Här i familjen kör vi på att alla pengar är våra gemensamma, vi spenderar allt tillsammans oavsett men som tjänat in vad och det fungerar bra. Tyvärr har dock ingen av oss bra inkomst så det blir snålt i vilket fall som helst. Men med kärlek, tålamod och uthållighet så fungerar det också ; )

Ett tips kan dock vara att se över sina utgifter. Vad är det man spenderar sina pengar på och kan man dra in på något "onödigt" som betalkanaler på TVn,olika prenumerationer på tidningar, shopping av prylar eller kläder som är mer lyx än behov? Man kan ju alltid tänka till över det i alla fall men liiite lyx måste man också tillåta sig ibland.

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-12-14 19:09:06 följande:
    Jag är osäker på min egen åsikt, det verkar ju vara ett himla flyttande på allas BF jämt så det kanske är så att alla bebisar är lika stora i dom här veckorna. Jag får plugga till läkare och återkomma sen Flört
    vi får se när den tittar ut helt enkelt.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~