• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • nittioett

Var på UL i fredags, trodde då jag var i vecka 18+ngt, men blev bakflyttad till 15+ ;) så går det när man inte har koll alls på senaste mens ;) hihi. Men ska tillbaka i januari, :) 

Men fina bilder fick vi ändå, på våran lilla skatt :)

Tog inte reda på kön, det får bli en överraskning :)
  • FruMadde4barnTätt

nittioett
    vilken fin bild!

• Jodi

Grattis till alla fina ultraljud!! Solig   Verkar bara vara jag som fått något avvikande besked...?

Har ni förresten räknat något på föräldrapenningen? Det blir inte mycket pengar över varje månad! Om jag tar ut 5 dagar i veckan får jag ut 9 580 kr/månad. När kostnaden för hus/mat och räknningar är avdragna står man ju på minus! Får göra upp nåt med sambon så han betalar mer, så måste det väl bli? Nån som pratat om detta med sambo/man? Hur har ni sagt?

• nenababe

Vi har gemensam ekonomi. Har haft det sedan vi flyttat ihop. Känns mest naturligt så plus att man slipper onödiga gräl om vem som betalar vad.

Men om man nu ska fortsätta ha delad ekonomi, så måste ni väl räkna med att han får väga upp det du förlorar antar jag..

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • Friida11

Jag får inte heller så mycket pengar får 10 800kr om jag tar ut 7 dagar, men jag har pratat en del med sambon om gemensam ekonomi tror det kommer bli mycket lättare nu när vi ska ha barn och planerar även att köpa en bostadsrätt..

• FruMadde4barnTätt

.Lovis 79
    har du fått avvikande besked på UL?  vad  sa de? hoppad allt är bra!
    vi har delad ekonomi och hjälper varandra med alla utgifter, och min man tjänar ju bra med pengar, så jag klarar mig väldigt bra på FP 5 dagar/vecka.

du får ju barnbidrag med

• Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-12-14 17:09:39 följande:
    Grattis till alla fina ultraljud!! Solig   Verkar bara vara jag som fått något avvikande besked...?

Har ni förresten räknat något på föräldrapenningen? Det blir inte mycket pengar över varje månad! Om jag tar ut 5 dagar i veckan får jag ut 9 580 kr/månad. När kostnaden för hus/mat och räknningar är avdragna står man ju på minus! Får göra upp nåt med sambon så han betalar mer, så måste det väl bli? Nån som pratat om detta med sambo/man? Hur har ni sagt?
    det är väl ändå ganska naturligt att han betalar mer. Det är ju ERT barn du är hemma och förlorar inkomst då måste han ju ta en större bit el??

Vi har delad ekonomi har inte pratat just föräldrarpengar med honom, men nu när vi bygger hus har han pratat om att han ska betala mer på "hyran". Han tjänar ganska mycket mer än mig och det är ju inte roligt om bara han kan hitta på saker på fritididen...Vi pratade lite om att betala % på vad man tjänar. Då blir det liksom rättvist på nått sätt...
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-14 17:51:12 följande:
    det är väl ändå ganska naturligt att han betalar mer. Det är ju ERT barn du är hemma och förlorar inkomst då måste han ju ta en större bit el??

Vi har delad ekonomi har inte pratat just föräldrarpengar med honom, men nu när vi bygger hus har han pratat om att han ska betala mer på "hyran". Han tjänar ganska mycket mer än mig och det är ju inte roligt om bara han kan hitta på saker på fritididen...Vi pratade lite om att betala % på vad man tjänar. Då blir det liksom rättvist på nått sätt...
    Jo, det är ju inte så att han kommer låta mig svälta Flört Det är bara en stor livsomställning som väntar, från sambos med delad ekonomi i lägenhet i stan till sambos med barn, i hus utanför stan. Helt plötsligt måste man börja tänka på en massa saker man aldrig har gjort förrut...Vi har helt enkelt inte pratat så mycket om det än. Men vi har ordnat med ett gemensamt konto i alla fall, alltid en början.

Madelenelouise: på min bebis finns en kalkansamling i hjärtat, ser ut som en vit prick. Det är en så kallad soft marker för downs syndrom (2-3 % av alla bebisar har detta utan att det behöver vara DS). Dock har jag väldigt låg risk för DS- 1:6000 så jag är inte allt för orolig. Folk säger till mig att så många får något avvikande på rul som sen inte var nånting. Men här inne verkar alla haft fina ultraljud, vilket är toppen!