Sommarnatt2010 skrev 2010-12-14 17:51:12 följande:
det är väl ändå ganska naturligt att han betalar mer. Det är ju ERT barn du är hemma och förlorar inkomst då måste han ju ta en större bit el??
Vi har delad ekonomi har inte pratat just föräldrarpengar med honom, men nu när vi bygger hus har han pratat om att han ska betala mer på "hyran". Han tjänar ganska mycket mer än mig och det är ju inte roligt om bara han kan hitta på saker på fritididen...Vi pratade lite om att betala % på vad man tjänar. Då blir det liksom rättvist på nått sätt...
Jo, det är ju inte så att han kommer låta mig svälta

Det är bara en stor livsomställning som väntar, från sambos med delad ekonomi i lägenhet i stan till sambos med
barn, i
hus utanför stan. Helt plötsligt måste man börja tänka på en massa saker man aldrig har gjort förrut...Vi har helt enkelt inte pratat så mycket om det än. Men vi har ordnat med ett gemensamt konto i alla fall, alltid en början.
Madelenelouise: på min bebis finns en kalkansamling i hjärtat, ser ut som en vit prick. Det är en så kallad soft marker för downs syndrom (2-3 % av alla bebisar har detta utan att det behöver vara DS). Dock har jag väldigt låg risk för DS- 1:6000 så jag är inte allt för orolig. Folk säger till mig att så många får något avvikande på rul som sen inte var nånting. Men här inne verkar alla haft fina ultraljud, vilket är toppen!