EvaChristina
kanske du har den primära restless legs då? om du hade det innan graviditeten.
Primär form av RLS
Cirka hälften av dem som drabbas av rastlösa ben har den primära formen av sjukdomen. Orsakerna till den är inte kända, men störningar i hjärnans dopaminsystem kan ligga bakom. Dopamin är en signalsubstans i områden i nervsystemet som påverkar kroppens förmåga att kontrollera muskelrörelserna.
Man tror att den primära formen av RLS är ärftlig. Sex av tio som drabbas har nära släktingar med samma besvär.
Om man får sjukdomen före 45 års ålder är det oftast fråga om den primära formen.
ja jag läste på en sida 1177 om att kyla kunde hjälpa och som du säger duscha i kallt vatten.
Massage och avslappning kan också ge lindring, liksom värme eller kyla på fötterna och benen. Man kan till exempel duscha fötterna i varmt eller kallt vatten, eventuellt växelvis, eller använda en värmedyna. Om det inte hjälper kan man få olika mediciner som kan ge lindring.
Massage och avslappning kan också ge lindring, liksom värme eller kyla på fötterna och benen. Man kan till exempel duscha fötterna i varmt eller kallt vatten, eventuellt växelvis, eller använda en värmedyna. Om det inte hjälper kan man få olika mediciner som kan ge lindring.
För mig har det hjälpt att motionera, ut och cykla tex.
men så har jag mycket sammandragningar och har ju då tyvär svårt att motionera.
jag har extremt dåligt järnvärde förra graviditeten så kanske därför också jag fick restless legs.
men vad bra tips med kyla, det visste jag inte innan.