• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

tycker inte att koksalt fungerar mot nästäppa

• morotsland
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-06 15:01:28 följande:
    tycker inte att koksalt fungerar mot nästäppa
    Inte om man bara sprejar upp det men om man sköljer rent hela näsgången hjälper det, blir som en kallsup..
  • Hiavatha
    morotsland skrev 2011-01-06 14:57:07 följande:
    Alla med nästäppa: Skaffa en nässkölj! Jag är helt frälst, den är fantastisk. En enorm plastspruta man kan köpa på apoteket och fylla med koksaltlösning (enkelt att tillreda själv) och som man sprutar upp i ena näsborren så att vattnet går igenom hela systemet och ut genom andra. Rensar ut snor, förebygger allvarligare förkylningar och bihåleinflammationer och förstör inte systemet som nässprej gör.
    Jag har en sån, men har glömt att använda den... Skäms Kunde ju vart bra att göra i förebyggande syfte, när man redan är täppt så är det ju svårare, men efter en varm dusch kanske... Tack för påminnelsen! Glad
  • Therre
    Har börjat fått tillbaka den där jäkla huvudvärken igen som håller i sig från morgon tills jag lägger mig, tar jag alvedon är den borta i kanske 2 timmar om jag har tur sen kommer den tillbaka och jag har blivit väldigt noggran med att få i mig den vätska som jag behöver så de kan inte vara vätskebrist iaf:S drygt som sjutton är de iaf...
    Vilket elände!
    Men just Alvedon varnar de väl för nu för gravida? Något ämne i det som inte alls är bra.
    ja verkligen, jag är inte den som är så förtjust i att ta värktabletter i huvudtaget är ytterst sällan som jag tar med men har för mig att jag har hört att alvedon ska vara bra och att de inte ska vara nån fara att ta dem när man är gravid..
    Hur har ni det med er hunger förresten? Dom senaste dagarna har jag varit hungrig hela tiden, jag kan äta mat och vara nöjd i kanske en halvtimme sen är jag hungrig igen. Hoppas verkligen inte det ska vara såhär i fem månader nu.
    Jag är inte så värst hungrig, mest r de på morgonen och då måste jag käka en ordentlig frukost men sen klarar jag mig bra till kvällen då sambon kommit hem, men jag försöker att äta som jag ska fast att jag inte är direkt hungrig just för att jag ska få i mig de jag behöver och bäbisen med:D

de där med näs skölj grejen rekomenerar jag stort. har inte använt nu under graviditeten men annars. första gången jag fick prova en sån var när jag var på ett stresshanterings läger och där fick vi använda sånna och man blir helt ren känns lite konstigt och äckligt i början kanske men man vänjer sig och jag själv blev mycket piggare och gladare just för att man inte längre anstränger sig så mycket för något så enkelt som  att andas...
  • Fröken Löken
    nittioett skrev 2011-01-06 12:15:18 följande:
    Här har du en med nästäppa! Jag är i vecka 20 nu, och har varit täppt sen jag fick reda på att jag hade ett litet mirakel i magen, alltså vecka 6. Jag har nog provat med allt, och ingenting funkar - för mig. 

Hoppas du hittar någonting, för det är ju så himla jobbigt att vara täppt hela tiden! : ) 
    jag har fått rinexin utskrivet av läkare, vet andra som fått liknande tabletter, rinomar heter de.
    Man kan också få kortisonspray som funkar för gravida sa min läkare :)
  • jakeline

för mig funkade renässans förra graviditeten. Blir så lätt beroende av nässpray. Nu kör jag på småbarnsspray och det funkar när jag måste ha det.  

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bellbar

Har gått upp 4,5 kg och går in i vecka 24 imorgon. Känner sparkar och buffar mer för var dag som går. Det är såå underbart! Har moderkakan i bakvägg.

Just nu sparkar/busar bebisen i magen ;)

På sistone har jag haft ryggvärk, om jag ligger på sida alltför länge t ex på nätterna så får jag ont i nedre ryggen och inte ens hjälper det, om jag använder kudden mellan benen. Till en viss del hjälper det från början men sen är det off... Har ni det också eller har ni varit med om det tidigare???

• bellbar

Men när jag står eller går eller sätter mig på en stol/soffa så har jag itne ryggvärk... enbart när jag lägger mig...

• jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-06 19:55:45 följande:
    Har gått upp 4,5 kg och går in i vecka 24 imorgon. Känner sparkar och buffar mer för var dag som går. Det är såå underbart! Har moderkakan i bakvägg.

Just nu sparkar/busar bebisen i magen ;)

På sistone har jag haft ryggvärk, om jag ligger på sida alltför länge t ex på nätterna så får jag ont i nedre ryggen och inte ens hjälper det, om jag använder kudden mellan benen. Till en viss del hjälper det från början men sen är det off... Har ni det också eller har ni varit med om det tidigare???
    ligger jag på rygg får jag ont i ryggen, men på sidan går det bra, med en kudde mellan knäna. prova att lägga en kudde under höften... hade det på slutet förra gången. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~