• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

Är i v22+6 och sedan ett par veckor känner jag bebisen varje dag, flera gånger. Suprmysigt!
    Kände första rörelserna rätt tidigt, redan i v14-15 nån gång var jag helt säker på att det var bebisen som rörde sig och då har jag ändå moderkakan i framvägg konstigt nog. Hade fått för mig att man brukar känna mindre och senare då.

Någon mer som har fått nästäppa förresten? Efter två förkylningar på kort tid vägrar nästäppan släppa. Den är värst på kvällen/natten och jag får PANIK när jag inte kan andas genom näsa. Måste det. Klarar knappt att andas genom munnen. Vanlig nässpray får jag ju inte använda längre, så jag tänkte höra om någon här har något tips på vad man kan prova?

• nittioett
    FruganH skrev 2011-01-06 11:08:36 följande:
    Någon mer som har fått nästäppa förresten? Efter två förkylningar på kort tid vägrar nästäppan släppa. Den är värst på kvällen/natten och jag får PANIK när jag inte kan andas genom näsa. Måste det. Klarar knappt att andas genom munnen. Vanlig nässpray får jag ju inte använda längre, så jag tänkte höra om någon här har något tips på vad man kan prova?
    Här har du en med nästäppa! Jag är i vecka 20 nu, och har varit täppt sen jag fick reda på att jag hade ett litet mirakel i magen, alltså vecka 6. Jag har nog provat med allt, och ingenting funkar - för mig. 

Hoppas du hittar någonting, för det är ju så himla jobbigt att vara täppt hela tiden! : ) 
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2011-01-06 11:08:36 följande:
    Jag har också nästäppa, har haft det i säkert två månader nu, särskilt på mogonen känner jag mig väldigt förkyld. Vet tyvärr ingenting dom fungerar, förutom ångan från en varm dusch. Jag har vant mig vid att andas genom munnen.
  • Kottemor

Jag är också täppt i näsan hela tiden och har varit det sen jag blev gravid typ. Använder inget nässpray då jag "missbrukat" det förut och får jätteont i näsan när jag använder det.. svider som om man sprutade upp klorin typ

Idag ställde jag mig på vågen och fick en glad överraskning, jag hade gått upp 400 gram sedan jag vägde mig innan jul. Så det känns skönt faktiskt, har fortfarande inte gått upp det jag gick ner i början av graviditeten.

Har gått över halva tiden nu och det känns skönt, nu börjar nedräkningen

Någon av er andra som fött förtidigt tidigare? Jag fick min äldsta i v.36 och min yngsta i v.37, nu undrar jag såklart hur det kommer att bli denna gången. Kommer jag föda förtidigt denna gången med eller kommer jag gå tiden ut tro? Min BM trodde att det blir tidigare denna gången med, men vi lär väl få vänta och se helt enkelt.

• down under

Idag ska jag på ett till 3d ultraljud!
    Ska bli kul att se hur mycket skillad det är på 6 veckor..  första gången vi var där var jag i v 16+0 och idag är jag 22+2..
    Var på 3d ul med sonen i v 20+5 och fick jättefina bilder så jag hoppas på fina bilder idag med.
    Enda problemet kan vara min moderkaka, den ligger i framvägg denna gång och barnmorskan sa att det ibland kan va svårt att få bra bilder på ansiktet ifall den ligger i vägen... hoppas inte det!
    Lägger in en bild lite senare =)
    Ska bli så kul att se lilltjejen igen, hoppas bara att dom inte säger att det är en kille nu för jag har redan köpt massor med tjejkläder...

• FruMadde4barnTätt

jag är också täppt i näsan. och det beror ofta på graviditeten. jag tar nezeril nässpray varje kväll innan jag ska sova för annars kan jag inte andas, det hjälper med nässpray för mig, tar ju bara en gång på kvällen.

jag har kännt bebisen lite mera idag, lite sparkar eller buffar, roligt!Skrattande

kottemor
    ja min dotter 3 år kom i v.35+0 och Tobias 1 år kom 16 dagar tidigare och Oliver 4 år kom 10 dagar tidigare än bf.
    jag tror det blir tidigare igen, det tror min BM också.

• FruMadde4barnTätt

down under
    vad roligt med 3 d ULSkrattande

• MissSindra

Använder renässans utan menthol nässprayen. Den får man ha hela graviditeten och den får även bebisarna använda sen det är bara koksalt så den kan man ta hur mycket som helst av mer eller mindre.

Funkar ok annars skulle jag nog aldrig få någon luft.... =)

• Hiavatha

Här är en till med nästäppa plus antagligen en förkylning på G, usch! Och magen växer och frodas, men idag har den gjort lite ont under flera timmar, vet inte om det är något jag ätit eller om han bara håller på och växer där inne, för magen är inte direkt hård så då borde det väl inte vara sammandragningar, eller? Nån mer som känt samma?

• morotsland

Alla med nästäppa: Skaffa en nässkölj! Jag är helt frälst, den är fantastisk. En enorm plastspruta man kan köpa på apoteket och fylla med koksaltlösning (enkelt att tillreda själv) och som man sprutar upp i ena näsborren så att vattnet går igenom hela systemet och ut genom andra. Rensar ut snor, förebygger allvarligare förkylningar och bihåleinflammationer och förstör inte systemet som nässprej gör.