• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline

Jag bor norr om stockholm jag.
    Cassie--> det är vad jag brukar säga är molvärk.

Just nu har jag jordens foglossning/värk i bäckenbotten. Jag skulle gå ut genom en dörr igår och hade händerna fulla så jag tänker mig inte för och öppnade med foten. Och satan i helvete vad ont det gjorde... INte bra än...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid

Jag är också skåning, Lund närmare bestämt.

Här börjar foglossningen komma men om det inte blir värre än sist är jag glad. Har problem med vänster ljumske när jag ligger ner och vänder mig och kan också få massor med molvärk om jag sitter rakt upp och ner för länge. Det obehaget sitter också precis under magen.

• Therre

kom nyss ut från en lång VARM dusch, att de kan vara så skönt, har fått sätta in en pall att sitta på nu för de blir lite för jobbigt att stå upp hela tiden då jag tar mina långa duschningar hehe, men de fungerar bra de med..

köpte in de första nya babykläderna för ca en månad sen så otroligt kul och mysigt att gå och titta på bäbis kläder och i förrgår var jag upp på vinden och hämtade ner kläder från när dotterna var liten så nu är allt upptvättat och torkat och allt ligger i sin låda. Ska väl hämta spjälsängen snart som ska in i vårat rum men innan den hamnar där så ska den slipas och målas om, bilbarnstolen fick vi i present av min mamma och syster en BRIO primo, väldigt snällt och skönt för då sparar man in lite pengar på de för de är ju inte direkt de billigaste inköpet man behöver göra. Amningskudde och liggdel till skötbordet skulle jag få av syrran knapt använda. Barnvagn har jag också, ev skulle jag nog vilja klä om den på utsidan bara men får se hur de blir med de, annars är den jätte fin.

Så de större och dyrare grejjerna har man ju redan sen är de ju de lite mindre och billigare grejjer som man behöver köpa men de kan man ju ta lite allt eftersom. Ska sätta mig och skriva en inköpslista på vad de är vi behöver köpa så man inte glömmer något.

tror lillen leker rövare i magen ibland, och verkar tycka att de är väldigt kul att sparka så jag måste pringa på toa hela tiden, tycker den ligger ganska långt ner för de är inte ofta som jag känner sparkarna högt upp och ändå är jag inne på vecka 24, är de vanligt att de ligger långt ner vid den här tiden, kommer inte ihåg ett dygg hur de var med dottern, kommer bara ihåg att de var en väldigt lätt graviditet... Men de är iaf så otroligt mysigt att äntligen känna de lilla livet röra på sig där inne och sambon blir så glad varje gång han känner bäbisen sparka, väntar bara på att de kommer kraftigare kickar så dottern också får känna dem lite tydligare..

Nu ska jag kasta i mig lite käk, sen ska jag gå och hämta dottern på dagis man får ta de väldigt försiktigt här på gatorna nu för de är rena rama isgatorna här och har vart nära på att ramla omkull flera gånger vilket jag inte har lust med, därefter ska vi fixa och dona lite här hemma och plocka bort julen, vill ha bort allt de där nu, känner inte nån direkt julkänsla längre så då kan de lika gärna åka upp på vinden och man får ut den där granen som tar så mycket plats...

• FruganH
    Therre skrev 2011-01-11 12:38:58 följande:
    tror lillen leker rövare i magen ibland, och verkar tycka att de är väldigt kul att sparka så jag måste pringa på toa hela tiden, tycker den ligger ganska långt ner för de är inte ofta som jag känner sparkarna högt upp och ändå är jag inne på vecka 24, är de vanligt att de ligger långt ner vid den här tiden, kommer inte ihåg ett dygg hur de var med dottern, kommer bara ihåg att de var en väldigt lätt graviditet... Men de är iaf så otroligt mysigt att äntligen känna de lilla livet röra på sig där inne och sambon blir så glad varje gång han känner bäbisen sparka, väntar bara på att de kommer kraftigare kickar så dottern också får känna dem lite tydligare..
    Jag känner också nästan bara sparkar och rörelser långt ner i magen. Typ precis över blygdbenet. Hade gärna velat att den skulle snurra runt lite, för det hade nog vart lättare att se och känna på utsidan om den sparkade i navelhöjd. Men men, det kanske kommer Glad Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag Flört
  • Lovelyness

Min bebis sparkar också bara långt ner i magen, känner alltid på samma ställe. Fick för mig att det var för att min moderkaka ligger rakt på magen och att jag känner sparkarna under.

• Angi07

Hej tråden!  vill bara berätta att jag fick en stor blödning igår, jag trodde att det var mf på gång, åkte in till förlossningen och de hittade ingen fel, bebisen mådde bra men fick stanna där till idag . De tror att jag har uvi eftersom blodet kommer från urin röret, så jag tar medicin just nu och hoppas detta går över om envecka. Jag var så orolig igår. Idag är jag fortfarande kissnödig och det kommer lite rosa när jag kissar men det känns bra att veta att bebisen mår bra.

• isolande

Hejhej!

Jag ska till BM imorgon, är i vecka 22 nu. Hade bara gått upp 800 gram v.18 men nu tror jag det putar mer och vikten börjar öka.

Jag har helt sjukt äckligt mycket flytningar som luktar typ...yoghurt. Ursäkta detaljen men jag undrar bara om nån mer än jag lider av detta? Man känner sig ju inte direkt som hetaste katten i stan när det gäller sexlivet. Till och med min sambo märker skillnaden, urk!

Har även haft som kramp i hela magen nu när den börjar vidga sig, det känns som att jag ska sprängas. Är ganska vältränad sedan innan så jag undrar om bebisen och magmusklerna har en liten fight på gångTungan ute. Obehagligt iaf.... liksom mina sjuka gaser, men det verkar ju vanligt att man lider av det som gravid.

Vet iaf att jag har en flicka i magen, och hon sprattlar och sparkar som en galning så jag antar att allt är som det ska, får se imorgon vad BM säger.

Hoppas ni andra har det bra med era magar!

• Kottemor

Jag bor strax utanför Landskrona, så då är vi ju några som bor rätt nära varann
    En träff längre fram kan ju vara kul, hängde i en annan tråd när jag väntade barn nummer 2, vi var ett par mammor som träffades några gånger då och då, och någon har jag kontakt med än idag. Roligt!

Min lille kille sparkar också neråt och det känns som jag ska kissa på mig när han gör det Obestämd
    Men oftast ligger han med huvudet åt höger och sparkar åt vänster, mannen försöker tappert lyckas känna något men ännu har det inte gått. Behövs lite mer benmuskler på lilleman först tippar jag

Vi har ju det mesta kvar sedan våra andra barn, så vi behöver inte köpa så mycket. Men vi ska inhandla en byrå till barnkläder, som jag förövrigt var uppe på vinden och plockade ner i helgen. Jag kunde inte hålla mig längre, var bara tvungen och se dessa yttepyttiga urgulliga små kläderna. Konstaterade att något litet till kan jag nog köpa, Kläderna från när pojkarna var små är ju knappt använda, dom växer ju ur 50/56 så himlans snabbt!

Angi07: usch vad jobbigt med blödning, hoppas att antibiotikan hjälper snabbt och att du kan känna dig lugn igen.  Krya på dig!
    Vet hur hemskt det är att blöda, gjorde det från v. 15 till v. 36 min första graviditet. Lågt sittande mooderkaka och för mkt sammandragningar som gjorde att moderkakan lossnade i kanterna och då började det att blöda... Usch och pi!

Nej nu ska jag passa på att "vila" lite, barnen tittar på film och då kan jag mysa ner mig i soffan med dom

• jakeline
    isolande skrev 2011-01-11 13:59:55 följande:
    Hejhej!

Jag ska till BM imorgon, är i vecka 22 nu. Hade bara gått upp 800 gram v.18 men nu tror jag det putar mer och vikten börjar öka.

Jag har helt sjukt äckligt mycket flytningar som luktar typ...yoghurt. Ursäkta detaljen men jag undrar bara om nån mer än jag lider av detta? Man känner sig ju inte direkt som hetaste katten i stan när det gäller sexlivet. Till och med min sambo märker skillnaden, urk!
    jag tror jag störs mer av det än min make. Just nu verkar de itne vara så farligt, tror det var värre för några veckor sedan. men ta en dusch innan om du känner att det luktar... Det känns ju ändå trevligare om man är nyduschad.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~