• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • isolande
    jakeline skrev 2011-01-11 14:39:29 följande:
    jag tror jag störs mer av det än min make. Just nu verkar de itne vara så farligt, tror det var värre för några veckor sedan. men ta en dusch innan om du känner att det luktar... Det känns ju ändå trevligare om man är nyduschad.
    sant Glad För mig/oss är nog inte lukten det värsta utan snarare kladdet. Det blir även alltid mer under själva akten så att säga. Hoppas det inte blir värre, det är ju rätt många veckor kvar....
  • JosefineK
    FruganH skrev 2011-01-11 13:22:41 följande:
    Jag känner också nästan bara sparkar och rörelser långt ner i magen. Typ precis över blygdbenet. Hade gärna velat att den skulle snurra runt lite, för det hade nog vart lättare att se och känna på utsidan om den sparkade i navelhöjd. Men men, det kanske kommer Glad Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag Flört
    Jag kànner ocksà bara sparkarna vàldigt làngt ner, gàrna direkt pà urinblàsan (ouch!) eller precis bakom. Nàgon enstaka gàng har jag kànt pà sidan under naveln, det var nàr jag làg ner pà sidan.

Har ni kànt bebisen hicka nàgon gàng dà? Det hònde mig fòr fòrsta gàngen pà annandagen och nu àr det nàstan varje dag. Urhàftigt!
  • amisej

Ush känner igen mig där tjejer både illa luktande i flytningar. Ush o trosorna får ja byta ofta om ja inte har tros skydd för de kommer lite kiss i trosan trotts att varje gång som ja kissat både tvättar o torkar mig ordentligt. Vad kan det vara e det normalt??

Det här med sex hmmmm hade sex sist när ja va i v 7 nu på torsdag går ja in i v22 så de e några veckor sen sist. Jag vågar helt enkelt inte. Har 3 missfall bakom mig o trotts att ja vet att bebisen e trygg där inne så vågar ja inte.
    Någon mer där ute som känner igen sig???!!!

• isolande
    amisej skrev 2011-01-11 15:33:26 följande:
    Ush känner igen mig där tjejer både illa luktande i flytningar. Ush o trosorna får ja byta ofta om ja inte har tros skydd för de kommer lite kiss i trosan trotts att varje gång som ja kissat både tvättar o torkar mig ordentligt. Vad kan det vara e det normalt??

Det här med sex hmmmm hade sex sist när ja va i v 7 nu på torsdag går ja in i v22 så de e några veckor sen sist. Jag vågar helt enkelt inte. Har 3 missfall bakom mig o trotts att ja vet att bebisen e trygg där inne så vågar ja inte.
    Någon mer där ute som känner igen sig???!!!
    oj, ja, jag hade nog oxå varit försiktig med sexlivet om jag haft tre missfall. Tycker tyvärr att sexet inte direkt är lysande som gravid ändå, så du missar inget Flört. Kladd, sammandragningar, mindre känslig, mindre sugen.... Har läst om andra som har ett blomstrande sexliv under graviditeten, men det verkar inte infinna sig för min del. Trevligt ibland men... pja...kan va utan...

Urinläckage känner jag dock inte igen, förutom en gång då jag hostade och bebisen sparkade på urinblåsan samtidigt, ha, ha! har du fragat din BM?
  • Lovelyness

Jag tycker att sexlivet har blivit väldigt trevligt sen jag blev gravid. I början var jag inte så intresserad men nu har jag nog större lust än innan jag blev gravid, är mycket känsligare och kommer typ på en halv sekund...

• Misswiren
    Miloxan skrev 2011-01-10 22:20:01 följande:
    20 kg låter som en DRÖM!!!!!! Gick upp 18 gk med första 25 kg med nr 2, 28 kg med nr 3 och 30 kg med nr 4 så jag förväntar mig en vikruppgång på 35 denna gång :S
    Hihihi!!

Jahapp, då vet jag vad jag har och vänta
  • Misswiren

Vad härligt att de finns så många skåningar här. Jag är själv från Vellinge från början, men bor numera i kävlinge. Trivs väldigt bra här :)

Angi07: Jag åkte in på akuten pga magsmärtor, och hade blod i urinen. Dom trodde de va uvi och fick en kort behandling. Har fortfarande lite blod kvar i urinen, ljusrosa. Borde nog kontakta ngn läkare igen.
    Hört sånt där kan va riktigt farligt. :-/

• Therre
    FruganH skrev 2011-01-11 13:22:41 följande:
    Jag känner också nästan bara sparkar och rörelser långt ner i magen. Typ precis över blygdbenet. Hade gärna velat att den skulle snurra runt lite, för det hade nog vart lättare att se och känna på utsidan om den sparkade i navelhöjd. Men men, det kanske kommer Glad Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag Flört
    okej ser att de är många som har de så men då är de iaf inte ovanligt... jag har också känt den sparka på andra ställen med nån gång i bland men mest ligger den där och sprakar på pissblåsan så jag nästan blir galen... men de kanske är som du säger den kanske trivs där nere hehe

ska till BM för andra gången nästa måndag och då ska vi väl börja mäta magen och kolla vikten så då får jag se hur mycket jag har gått upp. lite spännande, lyssna på hjärtljuden när brukar man börja med de?... de är ju något som jag har längtat efter så hoppas att de gör de på måndag då..
  • FruMadde4barnTätt

jag känner sparkar ganska högt upp i magen, lite under naveln bara.  Men känner bara sprarkar ibland, inte så ofta.
    och på ultaljudet så tyckte jag BM var rätt högt upp i magen, än vad hon var vid mina andra graviteter.
    kanske magen som har mera plats, är ju fjärde där inne nu.

Angi 07
    hoppas det går över med medicinen snart!

jag har inte känt bebisen hicka än, men det kommer nog snart.

när jag är kissenödig måste jag gå och kissa direkt annars kan jag kissa på mig, så det är svårare att hålla sig, och hostar jag eller nyser så kan det också komma kiss.
    Bäckenbotten övningar hjälper mot detta.

vi har väl sex rätt så ofta, varannan, var tredje eller var fjärde dag ungefär.
    tycker det går rätt så bra!
    men runt vecka. 32 så börjar jag nog ta det lugnt med sex och slutar att ha det, för att inte bebis ska komma för tidigt, då jag får sammandragningar av det och ont i magen och jag har risk att föda tidigare.

hjärtljuden lyssnade jag på förra gången hos BM, de låg på 150. Mysigt och roligt att lyssna!

• Jodi

Jag har känt bebben hicka, så gulligt! Den rycker liksom till i hela kroppen, så det skiljer sig från andra rörelser. Var hos BM igår förresten, allt såg bra ut. Men jag trodde att de följde vikten under graviditeten? Inte togs det nåt urinprov heller,men de kanske de bara gör om blodtrycket är högre?

Nu har vi flyttat till hus, jättemysigt, men så mycket att göra...Man vill ju gärna ha det mesta klart när lillen kommer. Vi ska börja med barnrummet, funderar på lindblomsgrönt på väggarna och ekparkett på golvet. Det passar väl en pojke?