• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

Ja, tråden har verkligen varit konstig från och till. Nyss när jag var inne var den jättekonstig, men nu när jag kom tillbaka igen så ser den helt normal ut. Vet inte vad som händer, men knepigt är det iallafall!

Tänkte höra hur ni andra räknar det här med veckorna. Är enligt räknare på nätet i v 5+6 och jag har fått för mig att man då säger att jag är i v 6, eller? (eftersom man gått 5 hela veckor och därför är inne på 6e veckan)
    Jag blir så snurrig på det här och även på att de olika kalendrarna där man kan läsa om varje graviditetsvecka så står olika information på olika veckor. Någon som har nåt tips på en bra sida där man kan följa graviditeten vecka för vecka?

• Fru J
    skalbagge skrev 2010-09-05 13:19:17 följande:

Hej alla!

Jag är lite nyfiken på om det är någon som bor i järfälla, eller iaf norrut i sthlm?

Åh va tiden går sakta, önskar att det gick att spola fram tiden till den 23 september då jag hoppas på att få se hjärtat!!!!

Jag har berättat för tre kollegor och min bästa vän, annars är det bara jag och sambo som vet.
    'Längtar efter att få berätta för alla!!!

Bor i Hässelby.... Än så länge vet bara vi om det...men ska väl snart börja berätta det
  • Fru J
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • Fru J

För mig fungerar tråden, men däremot så är hela framiljeliv krångligt, sidan blir varnad för virus samt att det tar tid innan den laddar...Hoppas det löser sig....

• 2barnsmammaaa
    FruganH skrev 2010-09-06 13:05:21 följande:
    Ja, tråden har verkligen varit konstig från och till. Nyss när jag var inne var den jättekonstig, men nu när jag kom tillbaka igen så ser den helt normal ut. Vet inte vad som händer, men knepigt är det iallafall!

Tänkte höra hur ni andra räknar det här med veckorna. Är enligt räknare på nätet i v 5+6 och jag har fått för mig att man då säger att jag är i v 6, eller? (eftersom man gått 5 hela veckor och därför är inne på 6e veckan)
    Jag blir så snurrig på det här och även på att de olika kalendrarna där man kan läsa om varje graviditetsvecka så står olika information på olika veckor. Någon som har nåt tips på en bra sida där man kan följa graviditeten vecka för vecka?
    Ja man säger att man är i v6 då :)
  • Friida11

Hej allihopa :)
    Hoppar gärna in här!! Fick missfall den 2/7-10 men har nu efter två månader lyckats plussat igen! :D ÄR SÅÅÅÅ LYCKLIIIG!! Är nu i v.5 och håller tummar och tår att jag får behålla detta mirakel denna gång :) 

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet

• Misswiren

Sidan har varit helknasig från och till, men verkar fixat till sig.

För min del är de väldigt ovisst om junior vill stanna eller inte. Hade en bruna flytningar i torsdags och fick lite igårkväll oxå. Har mensvärk från och till hela tiden. Speciellt i höger sida så det gör ont i ryggen. Obehaglig känsla.
    Ska som sagt på det nya VUL den 14.e och se om det finns ngt där då? Dom såg inget i fredags, då dom sa att de kunde oxå bero på de va för tidigt.
    Hade de inte varit för denna mensvärken, så hade jag varit mer lugn. Men känns nu som precis innan *Smensen ska komma. Spänner, gör ont och pang kommer blodet. Men inget blod har än synts till.

Ber med hela mitt hjärta att jag inte får en dödsdom den 14.e

*Suck*

• sarasessi

Hej alla nyplussade o lyckliga! Här är en tråd som passar mig. Plussade i lördags. Första barnet, andra försöket :) Gick snabbare än vad jag hade tänkt. Nu hoppas man bara så innerligt att det vill stanna.

Vet dock ej bf datum men enligt förlossningsuträknare på nätet blir det 15 maj om jag utgår ifrån när jag tror att befuktningen skedde. Räknar ni ifrån sista mensens första dag eller ifrån då befruktningen troligtvis ägde rum?

Jag har nämligen haft oregelbunden mens efter pillerstopp, så kan inte fylla i hur lång min cykel är. Hade sista mensens första dag 10 aug. Fick starkast utslag på äl testen den 22 aug. Då är det väl bäst att räkna från den 22?

Glad o lite halvt förvirrad nygravid :)

• sarasessi

Skriver in mig här :)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet sarasessi -Bf ca. 15 maj, 1:a barnet

• Jodi
    sarasessi skrev 2010-09-06 15:59:28 följande:
    Hej alla nyplussade o lyckliga! Här är en tråd som passar mig. Plussade i lördags. Första barnet, andra försöket :) Gick snabbare än vad jag hade tänkt. Nu hoppas man bara så innerligt att det vill stanna.

Vet dock ej bf datum men enligt förlossningsuträknare på nätet blir det 15 maj om jag utgår ifrån när jag tror att befuktningen skedde. Räknar ni ifrån sista mensens första dag eller ifrån då befruktningen troligtvis ägde rum?

Jag har nämligen haft oregelbunden mens efter pillerstopp, så kan inte fylla i hur lång min cykel är. Hade sista mensens första dag 10 aug. Fick starkast utslag på äl testen den 22 aug. Då är det väl bäst att räkna från den 22?

Glad o lite halvt förvirrad nygravid :)
    Jag räknade från dagen efter jag fick utslag på ÄL-testet, det tycker jag verkar säkrast.
Svar på tråden BF maj 2011