• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge

Hej alla!

Jag är lite nyfiken på om det är någon som bor i järfälla, eller iaf norrut i sthlm?

Åh va tiden går sakta, önskar att det gick att spola fram tiden till den 23 september då jag hoppas på att få se hjärtat!!!!

Jag har berättat för tre kollegor och min bästa vän, annars är det bara jag och sambo som vet.
    'Längtar efter att få berätta för alla!!!

• Lyckomia
    skalbagge skrev 2010-09-05 13:19:17 följande:

Hej alla!

Jag är lite nyfiken på om det är någon som bor i järfälla, eller iaf norrut i sthlm?

Jag bor i Solna...

Jag fick min första okontrollerade hormonella gråtattack idag. Skrattade och grät samtidigt och fattade inte varför. Min sambo kollade konstigt på mig och skrattade och så gav han mig en kram och var världens goaste!!!
  • Fröken Löken
    we wish for a baby skrev 2010-09-05 11:34:08 följande:

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

Åh nej!! Vet inte vad jag ska säga!! Väldigt ledsen för er skull!! MEN... keep up the good work! {#emotions_dlg.flower}
  • Fröken Löken
    Lyckomia skrev 2010-09-05 10:33:46 följande:
    Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...
    jo tack, känner igen mig mycket väl!! brukar också ha en väl fungerande mage, kan nästan sätta klockan efter den Flört men nu så är den heeeeelt tossig!! 
    Att det kan bli så!?

Annars mår jag faktiskt fortfarande hyfsat, nästan så jag väntar på den stora smällen!! Förvånad
  • skalbagge

Jag var också jättetrög i magen, vecka 5. Men den här veckan alltså vecka 6 har jag fått fart på magen igen. Vet dock inte vad som gjorde att den blev bra igen? Däremot är jag fortfarande gasig och uppblåst.

Imorgon kliver jag in i vecka 7.....allt känns så bra nu, känner mig inte så orolig längre på något vis. Har insett att det inte går att påverka hur det går. Bättre att tänka posetivt och njuta av att vara gravid, skulle det gå snett så kommer det ju göra det oavsett hur man tänker. Jag har bestämt mig för att njuta nu och sluta oroa mig.

Mina gravtecken är hitills:
    uppblåst mage
    ömma bröst
    hugg i livmodern/ molande värk
    lite smått illamående på morgonen
    rapig
    trött
    känner lukter väldigt tydligt
    lycklig

• FruganH
    Lyckomia skrev 2010-09-05 10:33:46 följande:
    Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...
    O ja! Min mage har vart helt totalförstoppad! Kunde göra nr 2 kanske var tredje-fjärde dag! Magen gjorde så ont och var så himla svullen! Men i början av veckan köpte jag Lactulos på apoteket som jag tagit nu varje morgon och det började hjälpa ganska fort, så nu är det mycket bättre.
    Känner mig fortfarande svullen dock, men hoppas att det skall gå ner snart! Vill ju för tusan inte gå runt och se gravid ut i förtid Obestämd
  • ljusgläntan3030
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-05 13:07:08 följande:
    Styrkekramar till We wish for a baby{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som är gravida och vaknar om nätterna/sover oroligt? Skillnaden från första graviditeten är annars en mer påtaglig hunger & trötthet. Humöret är hemskt ibland, även om jag är en humörsmänniska i normala fall också Längtar till slutet av sept då vi ska på återbesök och kontrollera fostrets hjärtljud!
    Är allt som det ska? Det får man verkligen hoppas på.

Underbart väder idag! Måste ut i solen en stund igen innan dottern vaknar...!
    Styrkekramar till We wish for a baby här med.. så hemskt!!

Ja jag sover vissa nätter sådär pga att jag måste upp och kissa och har sedan svårt att somna om. Jag har börjat fatta nu att jag är gravid. Sov idag mitt på dagen i 2 timmar, gör jag aldrig annars, och blir ansträngd fort osv. Ömma bröst men nästan ingen molvärk utan det ilar ibland bara.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Känner ni nåt i tjejmagen/livmodern?? Det konstiga är att förut kände jag bara ilningar på vänster sida men nu känner jag även lite på höger sida. Känner ni känningar på båda sidorna??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • frau M

PLUSSADE idag =)

Andra barnet. Sonen är 3år. Första barnet för killen min. Spännande.
    Bor i Gävle. Är förlovad ,och särbo för tillfället. Hoppas han får jobb här i stan snart! Speciellt nu när vi väntar barn =)

Grav tecken just nu är
    hungrig, sug i magen, molande värk i tjej,agen, illamående, svullen, känslig för lukter och smaker, Trött.

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet frau M - Bf 13 Maj. 2;a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • ljusgläntan3030
    frau M skrev 2010-09-05 18:45:44 följande:
    PLUSSADE idag =)

Andra barnet. Sonen är 3år. Första barnet för killen min. Spännande.
    Bor i Gävle. Är förlovad ,och särbo för tillfället. Hoppas han får jobb här i stan snart! Speciellt nu när vi väntar barn =)

Grav tecken just nu är
    hungrig, sug i magen, molande värk i tjej,agen, illamående, svullen, känslig för lukter och smaker, Trött.
    Grattis till alla som plussat!!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden BF maj 2011