• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeamX

Hej på er...

ser att en del av er redan varit på inskrivning...där jag bor tror jag inte man får komma till MVC förränn runt 12:e veckan...har inte ringt dem än och "anmält" min graviditet och tänkte vänta några veckor...konstigt att det verkar vara så olika.

• FrökenFideli

Hallå och grattis alla!!

Jag har BF den 8:e

Men känner mig orolig för att jag håller på att få mf så får se....
    Fick som mensvärk igår och bruna flytningar. Sen kom och gick det onda och det kom även blod.

Idag har jag varken ont eller blödningar. Vet inte vad jag ska tro!!!! Usch!!! Vill vill vill att det ska få vara kvar!

• ljusgläntan3030

MiDi - Jag har heller inte ringt till mvc och anmält mig, sist jag gjorde det tidigt så fick jag mf innan vi hann dit och då fick man ringa och avboka allt osv så jag tänker vänta till efter vårt första ultraljud som vi får vecka 8 för att se att allt ser okej ut först.

Svea Maria - jag mår också olika från dag till dag, igår hade jag en supertrött dag då jag var sängliggandes i princip hela dagen och sov 12 timmar inatt ändå och idag känns det bättre mer energi igen så tur det inte är likadant varje dag. Jag undrar lite hur man ska göra på jobbet om man drabbas av en sån där supertrött dag!?

Imorse tog jag ett sånt där veckoindikator test med CB för att se att jag räknat rätt, och det kom upp gravid med rätt veckor som jag trodde så det var en bekräftelse.. jag är i vecka 5, men många här är väl i vecka 6?

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Fröken Löken
    we wish for a baby skrev 2010-09-04 15:39:38 följande:
    Tack Hjärta
    Vi kommer vara på banan så snart min kropp är redo igen, de blir ett sista försök i år. Sen får denna bebisverksta ligga på hyllan ett tag. göra en missfalls utredning osv. Mitt andra missfall nu på 4månader.

Kramar till er!
    hoppas det går vägen för er!
    KRAM
  • Fröken Löken
    Jodi skrev 2010-09-04 16:18:55 följande:
    Jag har berättat för 4 st nära kompisar. Dom har vetat att vi har försökt, så de kan lika gärna även få veta att det nu lyckats! Nog skönt att de vet om det blir missfall oxå... Längtar tills den 20/10, då har jag gått 12 veckor och kan berätta för familjen! jobbet tänker jag vänta med så länge det går, gärna till efter UL v.18.

När tänker ni andra berätta för chefen?

Jag är jättekluven om när jag ska berätta för chefen, hittills har jag mått jättebra men det kanske inte varar för evigt!? jag tror jag försöker hålla mig så länge jag kan, bara för att  Flört

Jag har berättat för en nära vän (och sambon så klart), sen har jag berättat för två som jag vet är i samma skede men som jag inte umgås med till vardags eller vad man ska säga... så det finns ingen chans (!?) att det kommer ut utan att jag vill det!
    Jag ska försöka hålla mig att berätta till v. 12, vilket borde vara 12 oktober Glad

Jag har tänkt mycket på facebook med, jag är inte säker på om jag vill att folk ska skriva massa där innan jag "gett klartecken"... tror ni folk respekterar det? Om man säger det till dem naturligtvis!!!

• Lyckomia

Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...

• Jodi
    FrökenFideli skrev 2010-09-05 09:46:55 följande:
    Hallå och grattis alla!!

Fick som mensvärk igår och bruna flytningar. Sen kom och gick det onda och det kom även blod.

Idag har jag varken ont eller blödningar. Vet inte vad jag ska tro!!!! Usch!!! Vill vill vill att det ska få vara kvar!
    Usch, låter inte kul! Men att blöda lite ibörjan är visst normalt. Kom det klumpar?
    Hoppas det bara var något tillfälligt, låter ju så om det slutat!
  • FrökenFideli

Tack Lovis79!

Jag håller tummarna så hårt det går. Men jag känner mig inte gravid längre. Ska köpa ett test sen och se om pluset blivit svagare.

• Svea Maria

Hej! Jag har lite kännt på mig att något kanske inte står rätt till så jag testade med cb imorse och det var bara ett svagt plus, för en vecka sen var det nog mycket starkare... Så vad ska jag tro nu? Kan väl inte göra så mycket nu utan att vänta tills jag ska på ul om 2 veckor men det är så lååååångt dit. 

• we wish for a baby

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

FrökenFideli skrev 2010-09-05 09:46:55 följande:
    Hallå och grattis alla!!

Hoppas de bara är en tillfällig blödning för dig, men bruna flytnongar är ju inte ett så bra tecken Rynkar på näsan
    Du finns i mina tankar skickar dig en massa styrka!
    Kram

Svar på tråden BF maj 2011