• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Mary
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Jag känner igen mig (gick också in i v6 igår). Har också milda symptom, men man kanske ska njuta av det så länge det varar, imorgon kanske man mår skit... Hehe...
  • Joanna84

Mary
    Jag känner exakt som dig, brösten ömmar och lite molvärk ibland och lite smått illamående men om jag inte visste att jag var gravid så hade ja nog kännt mig helt normal. Är i vecka 5 nu och nu vill man bara att de första veckorna ska gå fort :)

• FruganH
    Jodi skrev 2010-09-07 16:48:42 följande:
    Jag går oxå in i vecka sju imorgon. Har inte haft molverk varken igår och idag (bara ytterst lite) men är trött och har ömma bröst. Så jag hoppas att allt är som det ska!

Apropå magar, min är ingen idé att fota! Den var uppblåst i början, men de senaste dagarna har det lagt sig. Ganska skönt, men man känner sig inte lika gravid längre!

Någon annan vars symtom har minskat?
    Åh, vill också att min mage skall gå ner igen! Den har varit uppblåst nu de senaste 2 veckorna typ... Skulle kunna tro att jag är i v 20 eller något om jag låter magen hänga ut Tungan ute

Trodde verkligen inte det skulle synas något förrän den "riktiga" bebismagen kom, men nu lär jag ju inte ens se skillnaden. Haha, jaja, man får väl inte klaga egentligen.

Enda symptomen som inte minskat är tröttheten, hungern och som sagt den svullna magen. Är supertrött hela dagarna trots att jag sover länge på nätterna. Molvärken har jag knappt känt av alls de senaste dagarna och brösten ömmar bara lite ibland.
  • sarasessi
    FruganH skrev 2010-09-07 18:50:21 följande:
    Åh, vill också att min mage skall gå ner igen! Den har varit uppblåst nu de senaste 2 veckorna typ... Skulle kunna tro att jag är i v 20 eller något om jag låter magen hänga ut Tungan ute

Trodde verkligen inte det skulle synas något förrän den "riktiga" bebismagen kom, men nu lär jag ju inte ens se skillnaden. Haha, jaja, man får väl inte klaga egentligen.

Enda symptomen som inte minskat är tröttheten, hungern och som sagt den svullna magen. Är supertrött hela dagarna trots att jag sover länge på nätterna. Molvärken har jag knappt känt av alls de senaste dagarna och brösten ömmar bara lite ibland.
    Jag är också grymt uppsvälld. Ser ut som att jag är långt gången. Vill inte att folk ska ifrågasätta än eftersom jag bara är i v. 5 men det hjälper knappt när jag drar in den.
  • lexa

Hej! Jag hoppar oxå gärna in här :) men är liksom många andra lite oteknisk så kan nån vara så snäll och lägga till mig på listan?

lexa - bf ca 2 maj, 1:a barnet

annars är jag oxå väldigt symptomfri.. man önskar ju att man kände lite så det skulle kännas mer verkligt. Ska på koll på torsdag så man hoppas ju att allt är ok. Det enda jag har är lite ömma bröst samt ständigt hungrig och trött Glad..

• skalbagge
    gosensgos skrev 2010-09-07 08:29:13 följande:
    God morgon!

Ni som ska göra ett tidigt UL, vart har ni vänt er då?
    På min MVC finns ingen sån möjlighet.  Behövs det remiss för det?
    Vart ska jag ringa och boka tro?

Förslag någon?? 
    Om du bor i sthlm kan du vända dig till Ultragyn! Jag ringde dit i december när jag var gravid första gången (som slutade i missfall) jag sa att jag inte visste vilken vecka jag var i för jag inte hade koll på min senaste mens och då bokade dom in mig.

Nu den här gången ringde jag och berättade min oro eftersom jag fick missfall sist och fick ett datum inbokat i vecka 9.
  • Tid för barn 75
    Jean skrev 2010-09-07 01:05:01 följande:
    Jag har ocksa gatt hos IVF och hade precis bokat tid for F.E.T nar jag plussade! Sa jag hann bara med pergotime behandling. I morgon ska jag tillbaks pa min forsta scan och hoppas pa att fa se den lilla eller om de kanske ar tva. Har ni ocksa storre chans for tvillingar??
    Ska bli intressant att se om du går över, som jag eller ej! Man tycker att det borde vara mer exakt vid IVF, men å andra sidan så kommer barnet som regel ut när det är redo

Vi/ jag fick tillbaks 1 ägg, så chansen till tvillingar är inte större än normalt. De tinade upp 2 ägg, men det ena höll inte måttet.

Var inte uppsvälld i magen under min första FET, men nu är magen som en ballong.  Väldigt konstigt, eller kanske inte?
  • Emm86

Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram

• Mary
    skalbagge skrev 2010-09-07 19:21:08 följande:
    Om du bor i sthlm kan du vända dig till Ultragyn! Jag ringde dit i december när jag var gravid första gången (som slutade i missfall) jag sa att jag inte visste vilken vecka jag var i för jag inte hade koll på min senaste mens och då bokade dom in mig.

Nu den här gången ringde jag och berättade min oro eftersom jag fick missfall sist och fick ett datum inbokat i vecka 9.
    Kan man få gå dit även om man vet vilken vecka man är i? Hur funkar det?
Svar på tråden BF maj 2011