• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken
    sylmam skrev 2010-09-07 09:05:10 följande:

Ville bara slänga in en fot här jag med. Så detta känns lite mer verkligt!
    Har precis gått in i v7. Känns helt overkligt, är första graviditeten både för mig och min kille.

Är trött, men vaknar ändå sanslöst tidigt på morgonen (jag är en sådan som sover 12timmar och gjort i flera år!) och nu vaknar jag 5.30-7 på morgonen. Brösten ömmar, magen molar. Och ska träffa BM imorgon för lite info eftersom det är första gången. Sedan ska det tydligen bli prover och sånt ungefär i v10. Ååh, vad jag längtar tills man känner sig trygg med att berätta för folk.
    Den enda som vet nu är min mamma. Pratar med min mamma om allt. Så det blev så. Men än så länge fattar jag inte alls att vi ska ha barn. Känns så overkligt. Så många gånger som det inte har plussat och nu helt plötsligt plussade det! :)

Men jag är glad, innerst inne :)

får gratulera!!! :)
  • Fröken Löken
    Svea Maria skrev 2010-09-07 10:00:01 följande:
    Hej! jag var på VUL idag och fick se ett levande foster!Glad Härligt! Är i v 5+4 idag så det är lång väg ännu men de ser ju bra ut nu just... Ska på ett nytt VUL om 2 veckor och då hoppas jag på att få höra ett hjärta slå! Jag har fått kraftig värk i magen de senaste dagarna men det hade jag även med sonen så jag är inte orolig. Tydligen kan vissa ha riktigt kraftig växtvärk. Mår lite illa men annars har jag inte så mycket känningar...
    Härligt!!

jag har mycket växtvärk, molar nästintill hela tiden, aldrig så som vissa beskriver med riktiga smärtor men det känns som att mensen kommer vilken sekund som helst!
    Går in i v. 7 idag, ska til BM på torsdag på hälsosamtal och får väl ny tid till inskrivning då antar jag!
    Spännande!!
  • sylmam

Tack så hemskt mycket för gratulationerna! :) Fast jag fattar fortfarande inte att det är sant. Jag vill att någon annan (typ barnmorska) ska säga jaaaaa såklart du är gravid detta kommer gå strålande :)

Jag är egentligen inte orolig riktigt, jag kan bara inte fatta det.
    Trots 3 graviditetstest! :)

• frau M

Jag tog 4 test innan jag å mannen fattade det. De första var svaga så..

Jag rapar å det smakar typ metall i munnen....
    Mår illa typ hela förmiddagarna. Antingen får jag inte ner något alls då eller så måste jag äta ca en gång i timmen.. 

Hur mår er andra?

• Milli10

Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??

• FruganH
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Klart du får hoppa in, alla är välkomna! Skrattande

Usch, tråkigt att ni fick missfall senast. Men vad snabbt det tog sig igen! Är också orolig för missfall, men försöker tänka positivt. Man kan ju inte påverka det så mycket, så jag försöker att inte tänka på det så mycket, men hur lätt är det?

Jag har inte heller haft så jättemycket symptom, går in i v 7 idag. Men senaste dagarna har jag blivit mer trött, är jättetrött varje dag trots att jag ändå sover rätt många timmar på nätterna. Sen så illamående från och till, svullen mage, lite halsbränna ibland och lite småont i brösten nån gång då och då. 
    Så jag har inte så jättestarka symptom jag heller skulle jag säga..
  • Elisss
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
  • Jodi

Jag går oxå in i vecka sju imorgon. Har inte haft molverk varken igår och idag (bara ytterst lite) men är trött och har ömma bröst. Så jag hoppas att allt är som det ska!

Apropå magar, min är ingen idé att fota! Den var uppblåst i början, men de senaste dagarna har det lagt sig. Ganska skönt, men man känner sig inte lika gravid längre!

Någon annan vars symtom har minskat?

• jakeline

Halloj! här en nygravid som gärna hänger på! Är gravid med andra barnet och plussade i går (BIM+2) relativt svagt, så jag ska testa imorgon igen.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • TheLove

Jag plussade igår! Har bf runt den 14 maj. Så ska vi på inskrivning den 28e :):)

{#emotions_dlg.flower}SoligVÅRBEBIS MAJ 2011Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet