• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Joanna84
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    så nu blev det bätte :)
  • Jean

Jag har ocksa raknat med att fa andra mitt BF datum nar jag varit pa min scan i morgon Skrattande

Har anvant familjelivs utraknare fran forsta dagen pa senaste mens 26 juli, men de star att
    min graviditet startade den 27 juli. Sa raknar val inte BM?

Angaende utslag pa AL stickorna sa tror jag att jag blev gravid dagen efter jag fick utslag,
    eftersom pa mina stickor star de att fran forsta utslag sa har man AL inom 24 till 36 timmar.

• Jean
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-06 12:22:38 följande:
    Vi gjorde en IVF (F.E.T) och då får man komma på återbesök (enl.sjukhusets rutin) runt v.8 för att kolla att det finns hjärtljud. Håller andan fram tills dess...Sen ska jag på nybesök hos mvc samma vecka, så det blir en del den veckan

Sedan jag plussade den 29/8 har jag inte kännt någon molvärk alls. Innan dess hade jag ju värk av och till. Antar att det beror på att livmodern tänjdes mer då och bildandet av moderkaka / äggets tid i utvecklingen?
    Har för mig att det var samma sak under min förra graviditet, att det var lugnt ett tag gällande molvärk - men kan inte rå för att jag VILL känna något.

Min mage syns redan denna gång, men det beror ju på att jag redan genomgått en graviditet. Är mer uppblåst och har redan gått up från 56,5 till 59, dvs. 2,5 kg. Nu måste jag nog snart lägga mig ner o vila , dottern sover -så det gäller att passa på!Skrattande
    Jag har ocksa gatt hos IVF och hade precis bokat tid for F.E.T nar jag plussade! Sa jag hann bara med pergotime behandling. I morgon ska jag tillbaks pa min forsta scan och hoppas pa att fa se den lilla eller om de kanske ar tva. Har ni ocksa storre chans for tvillingar??
  • Dezert Roze

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen

Här hakar jag på! {#emotions_dlg.flower} Solig

• ljusgläntan3030
    Jean skrev 2010-09-07 01:05:01 följande:
    Jag har ocksa gatt hos IVF och hade precis bokat tid for F.E.T nar jag plussade! Sa jag hann bara med pergotime behandling. I morgon ska jag tillbaks pa min forsta scan och hoppas pa att fa se den lilla eller om de kanske ar tva. Har ni ocksa storre chans for tvillingar??
    Jag skulle också gå vidare i en ny behandling men hann inte heller för jag också blev gravid så det blev också bara pergotime för mig med så jag ska gå redan vecka 8 för att se om det är en eller två med.. men att få tvilling är ju inte så stor chans som jag förstått.. men det ska bli spännande!! Hade du tagit enkel eller dubbelkur?

När ska du på ultraljud??
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • gosensgos

Justerat datumordningen bara

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
  • gosensgos

God morgon!

Ni som ska göra ett tidigt UL, vart har ni vänt er då?
    På min MVC finns ingen sån möjlighet.  Behövs det remiss för det?
    Vart ska jag ringa och boka tro?

Förslag någon?? 

• sylmam

Ville bara slänga in en fot här jag med. Så detta känns lite mer verkligt!
    Har precis gått in i v7. Känns helt overkligt, är första graviditeten både för mig och min kille.

Är trött, men vaknar ändå sanslöst tidigt på morgonen (jag är en sådan som sover 12timmar och gjort i flera år!) och nu vaknar jag 5.30-7 på morgonen. Brösten ömmar, magen molar. Och ska träffa BM imorgon för lite info eftersom det är första gången. Sedan ska det tydligen bli prover och sånt ungefär i v10. Ååh, vad jag längtar tills man känner sig trygg med att berätta för folk.
    Den enda som vet nu är min mamma. Pratar med min mamma om allt. Så det blev så. Men än så länge fattar jag inte alls att vi ska ha barn. Känns så overkligt. Så många gånger som det inte har plussat och nu helt plötsligt plussade det! :)

Men jag är glad, innerst inne :)

• gosensgos
    sylmam skrev 2010-09-07 09:05:10 följande:

Ville bara slänga in en fot här jag med. Så detta känns lite mer verkligt!
    Har precis gått in i v7. Känns helt overkligt, är första graviditeten både för mig och min kille.

Är trött, men vaknar ändå sanslöst tidigt på morgonen (jag är en sådan som sover 12timmar och gjort i flera år!) och nu vaknar jag 5.30-7 på morgonen. Brösten ömmar, magen molar. Och ska träffa BM imorgon för lite info eftersom det är första gången. Sedan ska det tydligen bli prover och sånt ungefär i v10. Ååh, vad jag längtar tills man känner sig trygg med att berätta för folk.
    Den enda som vet nu är min mamma. Pratar med min mamma om allt. Så det blev så. Men än så länge fattar jag inte alls att vi ska ha barn. Känns så overkligt. Så många gånger som det inte har plussat och nu helt plötsligt plussade det! :)

Men jag är glad, innerst inne :)

GRATTIS! 

Visst vill man skrika ut till hela världen!? 
    Jag har svårt att hålla mig så många fler än det var tänkt vet redan
    Ren lycka!

• gosensgos

Hur känns era magar tjejer!
    Vi går in i vecka 7 i morgon och jag kan inte använda mina byxor längre...
    Har faktiskt inte kunnat göra på drygt en vecka...
    Jag vet att det inte är bebismage utan att det beror på andra saker, men det hänger ju ihop med graviditeten.

Såg en annan tråd där man lagt in magbilder vecka för vecka om man känner för det, är det intressant?
    Roligt att se om fler har sån "uppsvälld" mage, samt att det är kul att se hur magen förändras när det blir sen bebismage.

TS: Skulle det vara ok för dig i denna tråd? 

Fortsatta "sammandragningar" i magen och lite oro förstås..
    Undrar stilla om det är detta ni kallar för "molvärk"? 

Solen skiner och livet är fantastiskt! 

Svar på tråden BF maj 2011