• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    sarasessi skrev 2010-09-07 19:15:56 följande:
    Jag är också grymt uppsvälld. Ser ut som att jag är långt gången. Vill inte att folk ska ifrågasätta än eftersom jag bara är i v. 5 men det hjälper knappt när jag drar in den.
    Ja, det är verkligen jättejobbigt! Håller med om att det knappt hjälper att dra in den, men jag försöker ändå!
    Vill ju verkligen inte att folk ska börja undra redan, men känns som att min mamma började titta lite extra nu i helgen Flört Får väl se hur det här slutar..
  • Friida11

Hej alla glada :)

Någon som gjort tidigt ultaljud i  norra delen av sthlm? Tänkte om det fanns någon bra privat gyn här som man kan ringa till är så orolig eftersom jag sist fick missfall så vore skönt att gå och kolla så allt är ok.

• gosensgos
    Friida11 skrev 2010-09-07 21:02:54 följande:
    Hej alla glada :)

Någon som gjort tidigt ultaljud i  norra delen av sthlm? Tänkte om det fanns någon bra privat gyn här som man kan ringa till är så orolig eftersom jag sist fick missfall så vore skönt att gå och kolla så allt är ok.
    jag har bokat idag i Täby.
    Finns säkert flera, danderyd?
    Vart runt norra stockholm tänkte du?  
  • Friida11
    gosensgos skrev 2010-09-07 21:05:21 följande:
    jag har bokat idag i Täby.
    Finns säkert flera, danderyd?
    Vart runt norra stockholm tänkte du?  
    Jasså vad var det för klinik hur kan man nå dom? :)
    Jo jag menar precis åt det här hållet bor i Uppl. Väsby så det är rätt lagom lång till täby/danderyd
  • skalbagge
    Mary skrev 2010-09-07 20:05:00 följande:
    Kan man få gå dit även om man vet vilken vecka man är i? Hur funkar det?
    Jag vet inte hur det är om man bara ringer och frågar om man får göra att VUL utan att ha någon förklaring till varför man vill göra det.

De gånger jag har ringt för att boka tid har det verkat självklart att jag ska få en tid. Den här gången sa jag "jag fick missfall i januari så jag är orolig att det ska hända igen, klarar inte att vänta till vecka 18", då sa hon bara att hon förstod mig och bokade en tid.

Vad menar du med "hur funkar det"? Menar du hur VUL går till?
  • Jodi
    Emm86 skrev 2010-09-07 19:57:06 följande:
    Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram
    Så tråkigt!  Rynkar på näsanVilken vecka var du i? Du skriver att du "tydligen" hade ett missfall, hade du inga symtom? Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar.

kram
  • annaj84

Hej alla blivande mammor!
    Plussade igår vilket känns helt otroligt!  Har inte regelbunden mens men tror att BF är 7/5.
    Känner att jag inte riktigt kan glädjastill fullo då jag är oroligt för att få MF. Prövade CB och plusset var väldigt svagt. Prövade ett digitalt igår som bekräftade att jag är gravid. Ska ta ett nytt digitalt imorgon bara för att vara säker. Skulle dock känna mig lugnare om det visade ett starkare plus :S

kram

• Friida11

Någon här inne som har symptom som molvärk och ryggont?  Är i v 5 och har mensvärk aktig smärta och ont i ryggen är sååå orolig för missfall eftersom jag fick det för två månader sedan och då hade jag molvärk i magen dock inget i ryggen.. Usch oroar mig varje gång jag ska på toa att jag kommer se blod i trosan.. uscha inte okej!

• Jodi
    Friida11 skrev 2010-09-07 22:32:51 följande:
    Någon här inne som har symptom som molvärk och ryggont?  Är i v 5 och har mensvärk aktig smärta och ont i ryggen är sååå orolig för missfall eftersom jag fick det för två månader sedan och då hade jag molvärk i magen dock inget i ryggen.. Usch oroar mig varje gång jag ska på toa att jag kommer se blod i trosan.. uscha inte okej!
    Jag har haft det hela tiden (förrutom de två senaste dagarna). Har sett det som nånting positivt, att livmodern växer till sig osv. Det är vanligt, de flesta verkar ha det. Så länge det inte kommer blod kan man nog vara lugn. Förstår att du oroar dig, det gör jag med. Men nu när jag börjar vecka 7 så orkar jag liksom inte oroa mig hela tiden för det. Går det åt skogen så gör det det. Oavsett vad jag gör och hur jag oroar mig.
  • Friida11
    Jodi skrev 2010-09-07 23:00:46 följande:
    Jag har haft det hela tiden (förrutom de två senaste dagarna). Har sett det som nånting positivt, att livmodern växer till sig osv. Det är vanligt, de flesta verkar ha det. Så länge det inte kommer blod kan man nog vara lugn. Förstår att du oroar dig, det gör jag med. Men nu när jag börjar vecka 7 så orkar jag liksom inte oroa mig hela tiden för det. Går det åt skogen så gör det det. Oavsett vad jag gör och hur jag oroar mig.
    Jo men precis så tänker jag också.. ska man gå å oroa sig till vecka 12 känns inte så spec kul dessutom spelar det ingen roll för det som händer händer man kan nog inte påverka det spec mkt... det är helt enkelt ödet som avgör :) Men vi får hålla tummar å tår :)
Svar på tråden BF maj 2011