• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-25 12:33:07 följande:
    ladyline
    ja den passar nog till fler personer, då alla ju har olika kroppsbyggnad.

Babybjörn bärsele finns även utan denna ryggplattan, och då är den mindre bra, får lättare ont i ryggen och då är den ju billigare också.

Vi köpte babybjörn bärsele med ryggplattan som är så bra och den kostade 1000 kr på babyland  så rätt dyr den med. Men den passar väldigt bra på mig och är jättenöjd med den.
    jag har den utan ryggplatta och jag tycker den fungerar rätt bra. Visst, den med ryggplatta är så klart överlägset bättre, men får man i present så klagar man inte :P (tycker dock att min far var lite snål... :P )
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Minglanu

Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut??  Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
    Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
    Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med??  Är i v 24

• Kottemor
    Minglanu skrev 2011-01-25 12:46:13 följande:
    Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut??  Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
    Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
    Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med??  Är i v 24
    Jag har samma, det trycker neråt så jag tror att det är dax att föda snart. Har haft en del sammandragningar men inga "kraftiga" så jag tar det med lite is i magen än.  Är i v. 23, men v.24 på torsdag....
    Gravid för tredje gången så då känns det lite extra, tror inte det är ngn fara för min del iaf.

Men kolla upp det om du känner dig orolig, bättre att kolla en gång för mycket än en gång förlite!
  • jakeline
    Minglanu skrev 2011-01-25 12:46:13 följande:
    tryck nedåt har jag känt, men ingen värk direkt. hoppas inte att det är något allvarligt. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    JosefineK skrev 2011-01-25 09:16:22 följande:
    Verkar som de flesta hàr àr pà det klara med vagnar men har ni funderat nàgot pà bàrsele/bàrsjal? Jag surfade runt lite igàr och det àr ju en djungel det dàr med!
    Funderar sjàlv pà en Baby Bjorn Active, den verkar kàck men har fàtt lite kritik fòr att den inte àr ergonomisk nog. De flesta jag kànner hade inte ens nàgon. Fòr oss kànns det nòdvàndigt dà vi har hund och borde vara praktiskt att ta bebisen pà magen nàr man ska ut pà kortare promenader istàllet fòr att slàpa med vagn. 
    Vad àr ni inne pà? 
    Jag är lite inne på att testa bärsjal...Ska nog låna av en kompis i början, hennes son trivdes inte alls så kan ju vara bra att testa innan man lägger en massa pengar på det...Har ingen aning om märke el så.

Dock vill nog mannen har bärsele så får se om vi köper en sådan o låna sjalen...
  • natalieh

sitter och kikar efter en babybjörn bärsele.. vill ha en svart/röd eller helt röd.. tycker de är fint!
    men än så länge så letar jag begangnat, har ju lite tid kvar innan den ska användas..
    Åsså letar vi babyskydd!! De är sjukt mycket grejer att kolla upp och handla nu tycker jag.. blir lite avis på er som har barn sedan innan, känns som det underlättar en del..
    Är det föresten någon som vet om man ska typ anmäla sig eller så för att få Liberos startväska på BB (i malmö/lund) eller man bara får den?  

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • bellbar

Phuu.. Nu har man läst ikapp igen! ;)

Verkar så att ni flesta har redan bestämt er för barnvagn!
    För oss blir det nog Babytravel jogger/amsterdam - om vi nu inte ändrar oss lite senare när vi ska titta på fler barnvagnar :) inte lätt! :/

När det gäller bärsele, har vi tänkt en babybjörn men vi har kollat efter bärsjal också, men vi är lite osäkra om bärsjal är något för oss... Ni som har bärsjal, vad tycker ni? Hur känner ni när ni använder det? Är det praktiskt, eller är det lättare med bärsele?

Bra att samla all information innan man köper alla saker nästan samtidigt ...

Nu på torsdag åker jag igen till Sverige! Men jobbigt att lämna mannen min :( Men men, det är bara att hålla ut tills han kommer i februari, och nu på fredag ska jag till mvc, spännande! :)

• FruMadde4barnTätt

har gjort kall jättegod smothie här, fler som tycker om det?
    Är med jorgubbar, banan, och vaniljyoghurt, nyttigt och gott och lätt att göra, mums!
    mina barn tyckte också den var jättegod.

• Sofi 79
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-25 13:35:41 följande:
    Jag är lite inne på att testa bärsjal...Ska nog låna av en kompis i början, hennes son trivdes inte alls så kan ju vara bra att testa innan man lägger en massa pengar på det...Har ingen aning om märke el så.

Dock vill nog mannen har bärsele så får se om vi köper en sådan o låna sjalen...
    Jag hade en lånad bärsjal till min dotter. Jag tyckte att den var superbra. Använde den inte så ofta, men när jag behövde den så var den kanon. Blev dock lite varm efter ett tag. 
    En kompis hade en Manducca, det är mer en bärsele, men med sjalens mjukhet och närhet. Så en sån står högt på min önskelista  
  • talare

är det någon som vet hur bred en bärsjal är ungefär? är lite rädd för att det blir alldeles för mycket tyg att vira runt en... dom är ju ganska långa också ju. man vill ju inte gå in virad som en snögubbe mitt i sommarn... eller är det någon som provat att använda bärsjal på sommaren, blir det varmt att gå med?