• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

Så fina saker ni stickar/virkar! Jag vill ockås kunna Men jag är hopplös på handarbete, hihi!

Igår trodde jag att jag skulle behöva åka in, jag hade så mycket sammandragningar så jag blev orolig. Men en natts "sömn" har fått det att lugna ner sig, måste prata med BM om detta nästa vecka när jag ska dit. Känns inte ok att ha så mkt sammandragningar som jag har haft den senaste tiden.
    Jag går hemma och är sjukskriven för mina händer, så jag "vilar" ju redan om dagarna. *hmm*

Har fått operationstid nu och ska operera min hand den 1/3, nervöst men samtidigt ska det bli skönt!

Jag har bestämt mig för att börja försöka göra saker och ting klart här hemma inför bebis ankomst. Dels för att jag börjar känna att kroppen strejkar mer och mer, och dels för att jag fött mina andra barn 1 månad förtidigt.
    Men med tredje barnet har jag blivit lite snål och letar fortfarande efter ett badkarsskötbord beg. Var och kollade på ett nytt och det gick på 1200:- och på blocket säljs dom för 200-400:- Men dom säljs så snabbt så jag hinner inte med,

Jag går in i v.25 idag och jag önskar att tiden gick snabbare...

• Sofi 79

God morgon alla!
    Såg att nu går att starta vängrupper här på FL. Kan inte vi skapa en sån? Då kan vi ju ha olika trådar för olika diskussioner. Om inte annat blir det lättare att samla BF-listan och magbildstråden på ett och samma ställe. Lämpligtvis kanske Skalbagge kan skapa gruppen, för då går det nog att föra in den här tråden där så att vi slipper "tappa bort" den.

• Lovelyness
    Sofi 79 skrev 2011-02-03 09:34:53 följande:
    God morgon alla!
    Såg att nu går att starta vängrupper här på FL. Kan inte vi skapa en sån? Då kan vi ju ha olika trådar för olika diskussioner. Om inte annat blir det lättare att samla BF-listan och magbildstråden på ett och samma ställe. Lämpligtvis kanske Skalbagge kan skapa gruppen, för då går det nog att föra in den här tråden där så att vi slipper "tappa bort" den.
    Det låter som en bra idé tycker jag!

Idag har jag varit hos min BM och mätt SF-måttet, har ni också gjort det? Jag är i vecka 24+4 idag och hade ett mått på 25, så jag låg över normalkurvan. Men jag funderade lite på det där med SF-mått, borde inte det vara väldigt beroende av hur man såg ut innan? Min mage var ju liksom inte direkt platt innan och det är ju massa fett framför min gravidmage, då borde jag ju få högre än någon som är smal innan.
  • Fröken Löken

Ja Losec är en befrielse!! Det är nog Mups, fast de heter inte så längre... 20 mg tror jag det var... de varar i 24 timmar och allt är som bortblåst sen en timme efter jag tog första tabletten!!! SÅ SKÖNT!!!
    Det är 7 tabletter i förpackningen så jag tänkte jag skulle ta dem som en kur nu och sen avvakta och se, annars kan man ju köpa och ta enstaka vid behov!

Rekommenderas starkt!

En annan rekommendation är VATTENGYMPA!
    Gud vad smidig  och smärt man känner sig ;)
    Det funkade jättebra med mage och allt, det blir att köra så länge man orkar fram till förlossningen och sen börja igen (om det funkar med amningen) till hösten så att man får röra på fläsket lite, känner mig inte ett dugg sugen på att ställa mig på ett gympgolv och stussa runt ;)

Är det någon mer än jag som har knas med familjeliv-appen till Iphone? Min funkar jínte längre, har tagit bort den och laddat ner den igen säkert 20 gånger och funkar fortfarande inte :(

• Hiavatha
    Sofi 79 skrev 2011-02-03 09:34:53 följande:
    God morgon alla!
    Det är någon som startat en grupp redan för BF MAJ 2011. Om det är någon från även denna tråden som vill vara med i den. Glad

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-maj-2011-11
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • down under
    Lovelyness skrev 2011-02-03 12:06:00 följande:
    Det låter som en bra idé tycker jag!

Idag har jag varit hos min BM och mätt SF-måttet, har ni också gjort det? Jag är i vecka 24+4 idag och hade ett mått på 25, så jag låg över normalkurvan. Men jag funderade lite på det där med SF-mått, borde inte det vara väldigt beroende av hur man såg ut innan? Min mage var ju liksom inte direkt platt innan och det är ju massa fett framför min gravidmage, då borde jag ju få högre än någon som är smal innan.
    Mitt sf mått låg på 27 förra veckan och då var jag i v. 25+3 så låg oxå över.. men man skulle ligga mellan 20-27 så jag var ju iaf inom normalgränsen men högt på kurvan.. beror nog lite på hur man såg ut innan.. jag var inte heller direkt smal när jag blev gravid..
    Men i min första grav så var jag smal när jag vart gravid men hade ändå höga sf mått... hade stoooor mage kan jag lova! Så det beror nog på lite olika saker antar jag.. tex hur man bär barnet, djupt inne i magen eller ytligt och om man har mycket fostervatten osv.. och hur man såg ut innan..
  • Maruid

Jag tror också det där med SF-mått är något som man inte ska oroa sig för. Har inte mätt denna gången än (ska dit nästa vecka) men förra gången låg jag väldigt högt i kurvan inledningsvis men i slutet av graviditeten kom jag tillbaka till kuravan. Även på RUL 2 sa man att liten skulle ha en tillväxt på 7% över genomsnittet (normalt är upp till 30% över genomsnittet) men när han väl föddes var han så exakt på kurvan man nästan kan bli med sina 3560 gram.

Så jag tror helt enkelt, så länge bebisen följer en kurva och inte går upp eller ner en massa i kurvan i tvära kast och verkar sköta sig för övrigt så ska man nog inte fundera massor på det. Själv har jag dock också absolut mage även utan att vara gravid så jag har inte tänkt så mycket på hela den där grejen. Speciellt om BM verkar tycka att allt ser bra ut, ja, då gör det förmodligen det också.

• tove83

äntligen så har vi beställt vagn!!!
    det blir en Emmaljunga nitro city pp black/red,kollade först på city crossen,men till slut blev det denna!!hoppas vi har gjort ett bra val;)

• Angi07

vad fin vagn tove83!, vi vill köpa Emmaljunga city cross, men vi ska vänta lite och hinna spara lite pengar.

• FruMadde4barnTätt

tove
    vilken jättefin vagn!