• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-07 19:50:47 följande:
    Ska bli intressant att se om du går över, som jag eller ej! Man tycker att det borde vara mer exakt vid IVF, men å andra sidan så kommer barnet som regel ut när det är redo

Vi/ jag fick tillbaks 1 ägg, så chansen till tvillingar är inte större än normalt. De tinade upp 2 ägg, men det ena höll inte måttet.

Var inte uppsvälld i magen under min första FET, men nu är magen som en ballong.  Väldigt konstigt, eller kanske inte?
    Ok, ja da kanske de inte ar san stor chans pa tvillingar....

Min mage har varit uppsvalld sedan jag blev gravid, kanns som den ar storre an vad den ar.

Tre timmar kvar till mitt forsta ultraljud, ar super nervos.... Vill vill vill sa garna att allt ska vara toppen dar inne!!
  • Jean
    Emm86 skrev 2010-09-07 19:57:06 följande:
    Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram
    Ah nej! Va trakigt. Beklagar verkligen. Jag haller tummar och tar for nasta forsok!!
  • ljusgläntan3030
    Jean skrev 2010-09-07 09:26:54 följande:
    Jag har bara atit en 1/2 tablett om dagen, sa minsta dos. Antar att serophene ar samma som pergotime, jag bor i Australien sa namnen maste bara vara olika. Hur stor dos at du?
    Gick aven pa ultraljud precis innan AL i dom tre forsta manaderna pa serophene och da fanns de alltid en liten chans till tvillingar pga av tva agg. Sa vi far se....
    Gick in i vecka 7 idag sa i morgon blir de ultraljud for mig. Kanner mig lite nervig men kan inte vanta, hoppas allt ser ut som de ska. Hoppas pa att fa se de lilla hjartat sla me...
    Hur langt har du kvar till ditt ultraljud? Har du redan valt BM eller gor IVF de at er? Hoppas sjalv att dom skickar mig till nagon bra i morgon.
    Vad spännande med ultraljudet.. du får berätta hur det gick!!

jag åt dubbelkur så vi får se om hur det tog sig.. får vänta till vecka 8 , 3 veckor kvar, denna väntan!! ;)
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Dt är detsamma med mig när vi fick mf sist så hade jag sådan molvärk varje dag som gjorde ont men denna gång har jag knappt ingen molvärk. Fick även små blödningar sist med men som tur är inget nu heller så man får hoppas att mindre symptom är bättre för oss!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Jane C

Behöver råd!! Mår så förbannat illa...påbörjade v 7 idag tänk om det inte går över???? sen v 4 har illamåendet funnits där men nu blir det mer och mer ihållande jag blir galen.....
    har inte kräkts men har kväljningar. Vill inte berätta på jobbet än hur fan gör man???? Känns på tok för tidigt...men kanske mitt enda val om detta fortsätter....vad har ni för tips?????

• Lyckomia

Konstaterar att katrinplommonjuice är galet äckligt. Men vad gör man inte för att få fart på magen. Den står ju stilla om jag inte hjälper den på traven...

Kom på mig själv med att dregla över bebiskläder på Lindex igår. Dom är ju så små och söta Men här ska det inte köpas något på många månader!

• jakeline

Fick ett starkare plus idag! Så nu lägger jag till mig på listan!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Jane C skrev 2010-09-08 09:04:20 följande:

Behöver råd!! Mår så förbannat illa...påbörjade v 7 idag tänk om det inte går över???? sen v 4 har illamåendet funnits där men nu blir det mer och mer ihållande jag blir galen.....
    har inte kräkts men har kväljningar. Vill inte berätta på jobbet än hur fan gör man???? Känns på tok för tidigt...men kanske mitt enda val om detta fortsätter....vad har ni för tips?????

Mitt illamående kom där någon gång förra gången, men det hjälpte med att jag åt direkt på morgonen och undvek att bli allt för hungrig... hade alltid hårdbröd i väskan som jag kunde knapra på på bussen och liknande. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Jean

Hej allihopa!!!!

Nu har vi varit pa vart forsta ultraljud och allt ser bra ut hittills!!! Aven ett litet tickande hjartat syntes som lag pa 119 slag per minut, vilket ar vanligt. Innan ultraljudet sa raknade min lakare ut att vi var precis 6 veckor idag men den lillas storlek sager v6 +2 sa jag tanker sta kvar pa 2 maj tills den lilla blir storre och de blir enklare att saga. (Tanker ju dock knipa ihop till 8 forhoppningsvis).

Blev ocksa ombada att bestama oss for vilken forlossningslakare vi ville ha, vilket da kan ocksa bero pa vilket sjukhus vi vill foda pa, sa vi har varit runt pa alla tre sjukhus i stan och fatt info idag. Har bestamt oss for privat sjukhus men inte for vilken forlossningslakare men fick valdigt bra info. Och de var sa spannande!!!

Lakarn sa ocksa att jag sulle byta mina vanliga folate tabletter till super duper gradivitets och breats feeding tabletter med folate och andra bra vitaminer i. Han sa aven att jag kunde fortsatta ata dom under hela gradiviteten osv inte bara i forsta trimestern som jag trodde....

• annaj84
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Jag lägger till mig själv på listan och hoppas på att jag inte behöver ta bort mig själv. Jag testade imorse på digitalt test och det visade igen "gravid 1-2" förmodlligen är det ännu mycket tidig graviditet. Men jag blir osäker iaf. Vart ska jag ringa om jag vill kolla min exakta HCG halt? Eller ska jag ha is i magen och ta ett nytt test i helgen för att se om + blir tydligare?? Är så förbannat otålig :)
  • Tid för barn 75
    Jean skrev 2010-09-08 03:02:35 följande:
    Ok, ja da kanske de inte ar san stor chans pa tvillingar....

Min mage har varit uppsvalld sedan jag blev gravid, kanns som den ar storre an vad den ar.

Tre timmar kvar till mitt forsta ultraljud, ar super nervos.... Vill vill vill sa garna att allt ska vara toppen dar inne!!
    Hur var det, gjorde du ett FET eller ett ET? Härligt att ul-kollen gick bra!!! Väntar med spänning på min vul som jag får vänta på i 2 veckor till.
    ...................................................................................................................................................................................................
    Ang. andras inflikningar om vart man kan boka ultraljud osv. :
    Det råder annars delade meningar om det där med ultraljud. Jag är av den åsikten att man inte bör göra extra ultraljud än man behöver, då man inte vet hur fostret påverkas. Så jag hade hellre väntat till rutin- kollen.
    Jane C skrev 2010-09-08 09:04:20 följande:

Jag hade ringt bm och rådfrågat henne. Har läst att B6-vitamin kan hjälpa mot illamående, men ta inte det utan att först rådfråga din bm! Annars vet jag inte. De där avsmaks o illamående-känslorna är ju en vanlig del av graviditeten, tyvärr. Jag stod ut med det på jobbet, men det beror ju förstås på till vilken grad illamåendet
    ligger. Minns att det var som värst för mig under vecka 8 under min senaste grav. Men som tur (?) kulminerade det över julhelgen så jag låg då nerbäddad och var ändå ledig från jobbet Men alla har inte sån tur. Vet inte vad du ska göra, du låter desperat - hoppas du finner någon lösning.
Svar på tråden BF maj 2011