• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-09 12:04:36 följande:
    Samma här gällande tidig bäckenuppluckring, det börjar redan kännas och jag är bara i vecka 6Tungan ute Men man kan inte annat än stå ut. Men så tidigt började det inte under min första graviditet. Annars är magen alltjämt krånglig, jag är hungrig mestadels men har inte mått illa alls. De där smakförändringarna har inte heller dykt upp än, men de kommer nog snart om det blir som sist. Hur som helst: Det är HÄRLIGT att vara gravid igen
    ja visst är det!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Misswiren

Hajhaj.

En till med rätt milda symptom änsålänge.
    Brästen ömma och magen molar. Illamående när jag e hungrig.

Dessvärre har jag dragit på mig en helt underbar maginfluensa. Fy fan. Mår illa, huvudvärk, diareé, kräks, magsmärta. Faaan va underbart!

Tur mannen min är sååå gosig. Gick upp mitt i natten och letade efter medicin åt mig och hämtade spann brevid sängen och kliade ryggen, haha. Kände mig som 7 igen när mamma tog hand om mig när jag va sjuk, hehe.

Sonen min är oxå väldigt hjälpsam. Går och plockar tomater (dessvärre dom gröna) från mina planter åt mig, för att jag ska få mat i magen. Gosepojken. <3 

• frau M
    TheLove skrev 2010-09-09 07:10:57 följande:
    Jag ska på inskrivning den 28/9 i V.7+2  vilken skillnad... Har du fått tid för gyn? Det ska jag göra den 15/10 i V. 9+5. Min svägerska hade inskrivning två månader efter hon hade plussat, så det skiljer sig ju super mycket... Vi är på privat mödravård. Gick där förra gången med och det var toppen :)
    jag hade nog säkert fått komma tidigare om jag velat, men eftersom pappan jobbar borta under veckorna ville vi ha en tid en fredag så han lättare kunde ta ledigt å vara med. Å BM jag har jobbade tydligen inte alla fredagar..
  • TeamX

Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
    vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
    Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

*skönt att skriva av sig*

• Lyckomia

Min molvärk har avtagit ganska rejält vilket är skönt. Nu kommer det bara lite om jag gör något väldigt hastigt så jag har fått börja ta det lite lugnare.

Jag är även tröttare än vanligt och sitter och gäspar ganska ofta, känns lite otrevligt men vad tusan ska man göra...

Kissar väldigt ofta och tror att jag ska gå ihjäl av analklådan som troligtvis dykt upp av att jag blivit förstoppad. Köpt salva på apoteket idag och ber en bön att det ska hjälpa!!!

Mina bröstvårtor har blivit större. Det gick över en natt och såg jätteroligt ut eftersom jag inte var beredd på det.

Har mått lite illa men inte de senaste två dagarna. Skööönt!!!

• ljusgläntan3030

ursäkta om det låter äckligt men är lite oroad här.. jag är hård i magen och var på toa och idag kom som några droppar blod när jag var på toa.. men jag vet inte om det kom från underlivet eller rumpan.. lite oroad här ikväll.. Tyst

nån annan som fått så??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
    Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

molvärk är helt normalt. vad dåligt av läkaren! Hoppas det går över. har aldrig haft UVI så jag hoppas på att jag slipper... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • frau M

Jag verkar ha fått foglossning. redan! Går in i v6 imorgon fredag.
    Kom idag. Bara blivit värre under dagen. SUCK !
    Hoppades jag skulle slippa detta denna gång. Hade hemsk foglossning med förra. då började det i v15.
    Visste inte ens man kunde få det så här tidigt.

• Fröken Löken
    Hej på er...

Nej va taskigt av honom, borde han ju verkligen veta!

jag var hos BM idag på hälsosamtal och jag frågade henne om det alltid blöder vid missfall. Hon sa att till 99% gör det det. Det finns fall där man inte blöder men det är tydligen väldigt ovanligt.
    Sen borde det ju göra ont oxå tycker man?
    Molvärken är nog växtvärk och inget farligt det heller enl BM!! Så mola på ;)
  • Jean
    Hej på er...

Jag skulle byta lakare. Sa att de blir ratt nasta gang du behover ga dit.
Svar på tråden BF maj 2011