frau M skrev 2010-09-09 13:27:33 följande:
jag hade nog säkert fått komma tidigare om jag velat, men eftersom pappan jobbar borta under veckorna ville vi ha en tid en fredag så han lättare kunde ta ledigt å vara med. Å BM jag har jobbade tydligen inte alla fredagar..
Okej då är det klart att det dröjer lite extra. Jag valde en "lite populärere" bm då jag fick vänta lite längre än vad som var tänkt också.. :P Min bm från förra graviditeten är sjukskriven så jag kan inte ha henne :( Men jag tog hon som min syster tvingade på mig för hon var så extremt bra sa hon :P
TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
Hej på er...
Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag
Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).
Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!
En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!
*skönt att skriva av sig*

Jag vet inte hur stor mf risken är om man haft uvi men jag tror inte att det ska vara någon fara :S Oroa dig inte förrän det börjar blöda, såklart borde det gå att få mf utan att det blöder men jag tror det är ytterst ovanligt... *håller tummarna för att det inte ska ha gjort någonting att du gått obehandlad*
ljusgläntan3030 skrev 2010-09-09 17:33:29 följande:
ursäkta om det låter äckligt men är lite oroad här.. jag är hård i magen och var på toa och idag kom som några droppar blod när jag var på toa.. men jag vet inte om det kom från underlivet eller rumpan.. lite oroad här ikväll..
nån annan som fått så??
Jag blödde genom hela graviditeten (typ en gång i månaden) och fick en frisk liten pojke. Oroa dig inte för det, men lugnar inte mina ord så ring gynakuten, de kan göra vul...
Jag mår inte alls lika illa på morgonen som när jag varit vaken en längre stund. När jag blir trött så mår jag illa istället och eftersom jag lägger mig vid typ 9-10 på kvällen (vanligtvis 00 tiden) så är jag pigg på morgonen så jag låg i sängen vaken sen kl 5 eller nått och bara vilade och kunde gå upp utan illamående. Men jag har blivit åksjuk känner jag... Vet intre om jag skrivit att jag är jättekänslig för tryck på magen, kan inte ha vanliga jeans knäppta över magen utan får knäppa upp byxorna om jag ska överleva dagen :P
Har även blivit en hormonpåverkad subba :P Nejdå men jag tjaffsade lite med maken igår och tror ni inte att hela min värld rasade samman och jag låg och stortjöt i sängen... haha Kom på att det måste vara hormonerna så jag gick upp och så blev jag glad igen :P
Har en massa finnar med :P