• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ellabella76
    down under skrev 2010-09-10 13:40:41 följande:
    Jag fick ta och sätta på mig mammabyxorna i onsdags Skrattande
    Jag stod inte ut med mina gamla byxor, dom satt för hårt!
    Nu har jag mjuka stretch mamma jeans när jag går ut och super mysiga bomulsmamma byxor hemma..
    Det är såååå skönt att inget sitter åt!
    Är bara i v 5+4 så vart ska det här sluta?!
    Ha ha då är man inte ensam om det. Tycker att det redan syns, är också i 5+4. Detta är nummer fyra och det har synats rätt tidigt med de tre första också. Hade tänkt hålla det hemligt så läääänge som möjligt och att de ska få misstänka och fråga själv. =) Börjar jobba igen efter 1,5 års mammaledighet den 4 oktober och är ju då i typ vecka 9 så lär ju få undrande blickar då;)
  • LiAnnA
    Svea Maria skrev 2010-09-10 14:11:19 följande:
    Jag tar bort mig från listan, har tyvärr fått missfall!Rynkar på näsan
    Åhh.. beklagar..
    skickar en styrkekram och hoppas att det går bättre för er nästa gång!
  • LiAnnA

Det är roligt att så här på fredag kväll gå igenom tråden och läsa vad som hänt under veckan!!
    (och även att vissa har haft tråkigheterGråter )

Jag har börjat känna av illamåendet, främst på morgon men även lite då och då på dagarna..
    Det värsta är nog halsbrännan, eller nää föressten är det nog humöretTungan ute
    Jag har varit bortrest 2 dagar denna vecka och när jag kom hem så började jag med att gnälla och skälla sen sprang jag till sovrummet och tjöööööt hela kvällen (tills min sambo kom och fnissade till mig med några tröstande ord..)

Nu kanske jag ska försöka få i mig lite soppa, någon som har nåt bra tips mot halsbrännan?

• bellbar

Hoppar in här också ;)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
  • Nojnen

Hej svejs!
    Jag hoppar in i tråden och lägger in mig på listan!

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Nojnen - BF 5 maj, första barnet
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet!
  • Kevin Molly

Lägger till mig på listan. Väntar nr 4:a.

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Nojnen - BF 5 maj, första barnet Kevin Molly - BF 20 maj, 4:e barnet
  • TheLove
    frau M skrev 2010-09-10 08:55:10 följande:
    samma här. Vet inte vad man ska sätta på sig.. Vill inte ha nåpgot som sitter åt om magen alls. Fruktar jobbarbyxorna. Har redan fått knäppa upp knappen för att det ska vara bekvämt å sitta. Vill ju kunna ha dem ett bra tag till, hoppas jag. Så jag slipper berätta på jobbet redan nu.
    Plocka de fram mina mammakläder igår kväll, å håller på å tvätta dem nu. Så de är  klara tills det blir dax å anända dem. Men hoppas det dröjer lite till =)

Sen verkar jag ha fårr foglossning. REDAN! Suck!! Vill inte. Hade stora problem med det förra graviditeten å.

Valde att ha samma BM som med sonen. Tyckte hon var jättebra.

Jag hittade ett par av mina mammabyxor förut och sååå sköna! Nu är det det enda jag kommer använda, de är så lågt skurna med mudd fast mudden sitter inte åt över huvudtaget ännu... Så dessa har jag gått i helas dagen...

Jag har nog med börjat få foglossning, har jätte ont men har haft problem med fogarna sen jag blev grtavid förra gången så det kan ju vara en slump att det kom nmu...

• lillchippen

Hej!
    Jag lägger också till mig i listan... 

VÅRBEBIS MAJ 2011

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet

Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet

Emma86 - Bf 1 maj, första barnet

Jean - Bf 2maj, 1:a barnet

Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet

Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet

Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet 

gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet

FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet

LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet

Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet

Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet

mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet

Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen

Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet

therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet

novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet

gulliguld Bf 6 maj 2: barnet

annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet

Elisss Bf 8 maj andra barnet

MiDi Bf 9 maj, andra underverket

Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet

Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet

Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet

ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet

Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet

Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet

Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet

JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet

Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet

frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.

jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet

eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet

Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet

lillchippen – Bf 14 maj 1:a barnet

Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet

Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet

sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet

Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.

Barbabelle - BF 9 maj, första barnet

Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet

• Jean

Svea Maria; Va trakigt! Beklagar och skickar styrkekramar!

• Jean

Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???

Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
    Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.

Svar på tråden BF maj 2011