• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Misswiren

Kul och se var alla bor och ska föda, så spritt. :)

Jag är beräknad till 1.a Maj och bor i Kävlinge, så blir klart Lund att föda i.

Spännande :)

• Lovelyness
    Mary skrev 2011-04-02 22:20:06 följande:
    Jag är beräknad den 7/5, och ska också föda på Huddinge Sjukhus, så då kanske vi ses... :) Det kan ju diffa lite på när man är beräknad och när man faktiskt föder...
    Jag tänkte föda lite tidigare så du kanske kan gå på lite övertid så syns vi där Flört Har du varit där på någon av deras föreläsningar?
  • Tiiinaa
    Maruid skrev 2011-04-02 22:10:31 följande:
    På tal om syskon så fick vi en pojke i novmber 2009 men han gick bort i somras. Men vi ser honom fortfarande som oerhört närvarande och pratar ändå om honom som blivande storebror Glad
    Oj, beklaga verkligen. Vad hemskt!! Vad hände med din lilla "ängel" om man får fråga?.
    Lovelyness skrev 2011-04-02 21:57:01 följande:
    Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

Superfin mobil! Vad duktig du är!
  • Maruid
    Tiiinaa skrev 2011-04-02 23:44:06 följande:
    Oj, beklaga verkligen. Vad hemskt!! Vad hände med din lilla "ängel" om man får fråga?.
    Han hade gallvägsatresi, en missbildnings på gallgångarna som resulterar i leverproblem, vilket vi upptäckte när han var sex veckor. Efter det vistades vi nästan konstant på sjukhuset i väntan på levertransplantation men han dog två veckor innan dess.

Självklart var det jättejobbigt men både jag och min han har lärt oss att leva med det och har bearbetat det bra, ja det är väl något man gör nästan konstant. Idag är han fortfarande en del av vår familj, bara inte fysiskt närvarande.
    Misswiren skrev 2011-04-02 22:40:33 följande:

Kul med ännu en Skånebebis! Och du hade ju inte alls många dagar kvar!
  • Fröken Löken

Lima Sofie, beklagar vad som har hänt er son och beundrar er för att ni skaffar barn igen!
    Jag tror som du säger att man inte får glömma bort det som en gång varit och låta det syskonet vara en del av vardagen. Jobbar själv med ett barn som mist ett syskon och vi pratar om det jätteofta! Minst varje vecka! Vi pratar om syskonet "som om det levde" och funderar på hur det skulle varit idag osv och pratar om det som en naturlig del av familjen. Tror det är viktigt för det barnet att även vi skolpersonal tar detta på allvar och inte slår bort det för att döden är jobbig. Jag tycker att det är oerhört fint att familjen är så öppen och att det är okej att prata om det!

• NinnaLilltroll

30 dagar kvar idag! Nu börjar det närma sig
    Igår införskaffades säng och tillbehör till den. Köpte en Gulliver från Ikea för 349kr. Resten kostade nästan 2000kr tillsammans. Sjukt att man köper säng och madrass osv och så är sängen billigast
    Idag ska jag tvätta upp lakan och försöka bädda lite mysigt i sängen.

Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!
    Åh vad fin. Jag har också virkat en barnvagnsmobil men har inte orkat sätta ihop den än. Har inte riktigt vetat hur jag ska fästa figurerna. Gjorde du öglorna på huvudena medans du virkade? Jag har inte gjort det, så jag får väl sy fast det på nått sätt... Nu blev jag iallafall motiverad till att göra klart den
    Misswiren skrev 2011-04-02 22:40:33 följande:

Då kanske vi ses i Lund. Jag är beräknad den 3:e maj
    Hoppas verkligen att det är plats i Lund.
  • Lovelyness

Lina Sofi: Jag beklagar verkligen. Vad skönt att ni kunnat bearbeta det tillsammans {#emotions_dlg.flower}

NinnaLilltroll skrev 2011-04-03 09:14:10 följande:
    Åh vad fin. Jag har också virkat en barnvagnsmobil men har inte orkat sätta ihop den än. Har inte riktigt vetat hur jag ska fästa figurerna. Gjorde du öglorna på huvudena medans du virkade? Jag har inte gjort det, så jag får väl sy fast det på nått sätt... Nu blev jag iallafall motiverad till att göra klart den
    Det var själva ihopsättandet som tog tid för mig också, jag kom liksom aldrig till skott. Jag tror igenom tråden i deras huvuden efterråt, knöt och försökte gömma knuten. Egentligen borde jag nog stoppat dom lite mindre så dom blev lättare, då är det ju större chans att tråden håller ordentligt.
  • FruMadde4barnTätt

ladylovelylocks
    åhh så jättesöta!  vilken gullig barnvagnsmobil!Skrattande

Har så mycket sammandragningar här nu, magen är hård hela tiden.
    Har haft svårt att sova i natt flera timmar, då magen gjort ont och varit stenhård.
    Känns jobbigt, orkar ingenting.
    Vet inte hur jag ska orka här hemma.
    Kommer inte orka lämna barnen på dagis.
    Hoppas bebis stannar ett tag till, vill inte åka in till sjukhuset.
    Har GBS så får antibiotika i dropp om bebis kommer innan v.37.
    Jag är i v.32 nu.

Lina Sofi
    beklagar, vad tråkigt.

• Hansson83

Åh vilken söt!!
    Maruid skrev 2011-04-03 00:34:42 följande:
    Han hade gallvägsatresi, en missbildnings på gallgångarna som resulterar i leverproblem, vilket vi upptäckte när han var sex veckor. Efter det vistades vi nästan konstant på sjukhuset i väntan på levertransplantation men han dog två veckor innan dess.

Självklart var det jättejobbigt men både jag och min han har lärt oss att leva med det och har bearbetat det bra, ja det är väl något man gör nästan konstant. Idag är han fortfarande en del av vår familj, bara inte fysiskt närvarande.
    Det gör lite ont i mig att eran Ängel inte fick stanna hos er. Hur längesedan är det allt hände?

Ego: 60 dagar kvar idag, minus några då jag kommer bli igångsatt! Jag längtar så otroligt mycket. Tänk att vi denna gången kommer att få med oss vår bebis hem. Snuffsa, bära, mysa, pussa och gosas... Jag Längtar =)
  • mammaE2011

Vill såklart att bebisen ska födas på utsatt tid men nu är jag så trött på att vara gravid. Det är inte roligt längre. Vill bara att dessa veckorna ska svepa förbi så jag kan föda mitt barn som jag nu så länge förberett mig mentalt på att göra :D

Bokade in en Spa-helkroppsmassage för gravida förra veckan men de hade så fullbokat så jag fick inte tid förrens om 2½ veckor - samma dag som jag då gått 37+0 veckor. Känns lite tajt men hoppas det går bra ändå, men lite nervöst är det.