Tiiinaa skrev 2011-04-04 12:37:34 följande:
Hej alla. I eftermiddag ska jag till BM. Vecka 36+3 idag. Ska bli spännande att se hur magen växt sen sist. Och så är jag spänd på att se om han har fixerat sig ännu. Det känns som det, men vad vet jag :P
Ang. kudde och täcke så är jag också lite förvirrad för man hör så mycket olika, men vi har bestämt att köra på en lite tunnare filt med påslakan på i sängen, och en lite plattare men mjuk kudde. I vagnen kör vi på täcke och påslakan till att börja med eftersom det faktiskt kan vara lite kallt i maj fortfarande. Till vagnen har jag "gjort" en egen kudde genom att bara vika ett sönderklippt innertäcke två gånger och så har jag sytt ett passande örngott till. Den blev mjuk och go, och inte för hög.
Vadkramper känner jag av då och då, det är superobehagligt att vakna av men det försvinner så fort jag ställer mig upp.
Jag har gått upp typ 6 kg under min graviditet. Började på 60 kg med mina 162 cm, så jag var inte pinnsmal innan. På mig märker jag att jag har gått ner i vikt i övrigt, mina armar och mitt ansikte är smalare än innan, så jag har bara fått mage lixom. Jag brukar säga det att denna graviditet har varit rena rama bantningskuren för mig. Hehe.
vad härligt med att "gå ner" under en graviditet. Jag har också gått upp relativt lite, är också 162 men väger betydligt mer... :P
Ska också till BM i eftermiddag, alltid lika kul!