Lovelyness skrev 2011-04-04 13:15:12 följande:
Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest
Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.
Vilken söt bild, man kan riktigt se hur gullig han är
Vi kommer ha en tunn kudde till bebis, vi hade inte det till fösta barnet och han blev väldigt platt i bakhuvudet innan bvc sa till oss att skaffa en kudde. Barn nr.2 föddes med båtskalle och var tvungen att ha kudde för att hjälpa honom att inte få ont i nacken. Hans bakhuvud var väldigt spetsigt nämligen.
Usch ja, denna vikt ja... Tycker jag ökat varje gång jag ställer mig på vågen.
Räknar man sen jag blev gravid är det 6kg upp, men räknar man från inskrivningen så är det 9 kilo. Vet inte vilket man ska räkna ifrån...

Var inte överviktig innan, ,men hade lite att "ta av"

Så jag vill verkligen inte gå upp mycket mer än såhär! Men det kan jag nog drömma om
Mina gravidkilo har nog främst blivit mest mage, bröst.. Ser ganska smal ut i ansiktet, men det är väl tills all vätska kommer....