• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Misswiren
    Maruid skrev 2011-04-03 00:34:42 följande:
    Kul med ännu en Skånebebis! Och du hade ju inte alls många dagar kvar!
    :) Jaa. 28 dagar kvar. Känns konstigt nog som en evighet, men mest för att jag vet det är så nära, men ändå dessa dagar kvar att vänta.. Haha. Tror ni förstår hur jag menar.
    Ska försöka jobba ända in i slutet, vill så gärna spara min dagar. Blir nog att jag iaf går hem sista veckan innan BF. Vill få "sova ut" lite och boa mig in i det allra sista.
    NinnaLilltroll skrev 2011-04-03 09:14:10 följande:
    Då kanske vi ses i Lund. Jag är beräknad den 3:e maj
    Hoppas verkligen att det är plats i Lund.
    Haha, ja, chansen är väl rätt stor kan man tycka. Vore ju kul och veta vad alla heter och ser ut så man kan lixom "nämen heeeej, lycka till, osv", haha. Men det är vål helt omöjligt :-P
    Mmmm...hoppas veerkligen att det finns plats, annars blir jag galen. Då tar jag mig upp till HBG eller Ystad. Tänker inte föda i Malmö igen. Det va ingen trevlig upplevelse för 7 år sedan (har kanske förbättrats?) och dessutom va det fullt när jag kom in och fick vänta i timmar både innan och efter till patienthotellet.
    Hört massa gott om Lund, sen är de så nära och bra :)

Lääääängtar ihjäl mig!!
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-04-02 21:57:01 följande:
    Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

Så himla fin den blev...Längtar så tills jag kan göra klart min...Sköldpaddorna (eller ja sniglarna) är klara men barnvagnen står magasinerad tillsammans med allt annat som ska in i huset. Men förhoppningsvis håller vi på att flytta om två veckor..

Gissa vad som kommer att stå i ordning först i huset, allt vi behöver eller babysakerna :P
  • Maruid

Tack alla för era fina kommentarer!

Fröken Löken: Ja, alla hanterar ju sin sorg olika men för oss har det känts naturligt att agera på samma sätt som familjen du pratar om. Men jag tror att man kommer fram till hur man själv behöver hantera sina prövningar, oavsett vilka de är. Att skaffa fler barn ville vi i och för sig redan innan men det var en av de första saker vi sa till varandra då han dog så det känns helt rätt om än lite nervöst också på sitt sätt.

Hansson83: Du undrade när allt detta hände. Han föddes november 2009 och dog i juni 2010.

Madeleinelouise: Vad jobbigt med så mycket sammandragningar och oroa för att bebisen ska komma för tidigt. Jag hoppas verkligen att din lill* stannar inne ett tag till!

mammaE2011: Oh, spa och massage! Jag insåg hur ont jag har i ryggen då jag gick och la mig igårkväll så det hade varit SÅ skönt att få bli lite ompysslad och varm. Hoppas du får det superskönt!

Nåväl, jag ska hoppa in i duschen lite snabbt innan vi ska iväg med familjen på café. Det är inte soligt men det verkar i alla fall vara helt okej temperaturer så det ska bli skönt med lite friskluft. Ha en skön söndag!

• bellbar
    Miloxan skrev 2011-03-30 20:53:20 följande:
    Vad skönt att allt ser bra ut. Oj vad jobbigt att ha mannen så långt borta!
    Ja, skönt. :)

Ja, det är det, men vi har vant oss vid det, men det blir mycket bättre och stor ändring på detta när mirakelängeln är ute hos oss ;)
  • bellbar

Jag är beräknad den 5/5 och ska (förhoppningsvis är det ledigt den dagen/natten eller hur som helst) föda på SÖS (Södersjukhuset). Någon annan också? :)

• TeosMamma
    Lovelyness skrev 2011-04-02 21:57:01 följande:
    Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

Jättesöt! Kopierade bilden och ska skicka till mamma och Mormor som tips då jag inte själv ids ta mig an det nu ;0) 
    Är nöjd med att ha stickat färdigt min filt, alltid något ;0)  

Jag ska föda i eskilstuna, någon mer? 
  • Jean

Lina Sofi: Beklagar verkligen.

Ladylovelylocks: Super fint! Va avis jag blir att jag inte kan vara sa handig, anda jag kan ar att sticka sjalar.

V 36 +2 idag, har varit pa sjukhuset pa sista foraldra gruppen infor fodseln idag. Gick igenom dom forsta dagarna pa sjukhuset, nar man kommer hem, lite amning och sa fick vi se en tre dagar bebis bli badad. Sa sott!!
    Blev tipsade av BM att titta pa youtube pa "laughing at birth" en fransk svart film 3 minuters snutt pa sjalva fodseln, ganska fantastisk faktiskt. Onskar man kan fa de sa enkelt sjalv. =)

Har inskaffat min fitball idag som jag suttit och skumpat pa, sa skont for hofterna. En av basta kopen hittills! Kommer vara kanon nar de satter igang. Blev aven fyra grav toppar, tre amningslinnen, mjukisbrallor och trosor. Glomde dock kopa en jacka eller stor kofta att halla mig varm i... I gar blev de ocksa lite smatt till mini. Vi tog aven en svang till bibblan och skrev in oss och jag lanade tva bocker om fodseln som jag laser nu, riktigt bra. Den ena heter A Labour of Love av Gabrielle Targett. Tankte att jag skulle riktigt relaxa nu dom sista veckorna och ova min andning sjalv hemma till musik och aromatheraphy olja.

Kanns som de narmar sig nu och kommer handa snart, har sant tryck ner i underlivet och hofterna kanns verkligen omma. Nan mer?? Massage later underbart, kanske vore natt for mig denna vecka. =)

Angaende brostpump sa hart jag kopt en san handpump fran avent, blev rekomenderad av en lakare utifall man far san stockning for da ar de bra att ligga i varmt bad och pumpa samtidigt, vilket inte gar med en elektrisk. Tyckte den var dyr nog, betala ca 650 kr for den har. BM sa ocksa pa kursen idag att om man vill kunna ge flaska nan gang ibland sa ska man gora de minst en gang innan babyn ar 6 veckor gammal, sa man bygger upp en vana med flaska. Sjalv hade hon vantat till 4 manader och babyn vagrade ta flaska. Ett bra litet tips!

• Saso87

Såg att det var fler här som ska föda i Lund i maj =) har BF 12 maj så vi får kanske slåss om platserna Flört jag hoppas dock inte han kommer mycket senare än den 12:e, men som förstföderska får man nog ställa in sig på lite förseningar.

Hur mår ni andra? Mycket tankar inför förlossningen? För mig går det upp och ner, vissa dagar är jag super taggad om man kan säga så, andra dagar är jag rent negativ. Haha. Kanske normalt? Jobbar 2 veckor till och har lite kvar som ska fixas innan lill-killen kommer, blöjor har jag inte ens tänkt på...  

• talare
    TeosMamma skrev 2011-04-03 14:21:57 följande:
    Jättesöt! Kopierade bilden och ska skicka till mamma och Mormor som tips då jag inte själv ids ta mig an det nu ;0) 
    Är nöjd med att ha stickat färdigt min filt, alltid något ;0)  

Jag ska föda i eskilstuna, någon mer? 
    yes, jag ska ha i etuna. är lite mer aktiv i den tråden än här.. när ska du ha? jag ska ha den 24maj.