• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09

Oj, hade visst inte läst de senaste kommentarerna... Lite svårt att vila La vie en rose när värkarbetet är igång.. Varmt lycka till i alla fall!!!

• sarasessi
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    Spännande! Lycka till :)
  • Maruid
    maj09 skrev 2011-04-25 18:53:29 följande:
    Till er som har haft förlossningar som startat med vattenavgång... Hur känns det i magen när vattnet har gått? Jag tyckte att min mage blev så obehagligt mjuk när de hade tagit hål på fosterhinnan att jag blev alldeles illamående. Men det kanske var för att jag redan var 7-8 cm öppen då..
    För min del gick vattnet men jag var bara runt 1,5 centimeter öppen och så var det rätt länge till. Så nej, tyckte tvärtom att magen inte blev mjuk mellan värkarna vilket var jobbigt.
  • nenababe

Hm.. har haft en riktigt kass mage idag. Har ont i ryggen när de kommer värkar/förvärkar.. börjar nästan tro att min latensfas har startat. Men den brukar hålla på 1-2 dar så..

Ska gå igenom barnens väska, samt min och Kims så allt är med ifall de blir bråttom in.

(¯`°?.¸ ღ helenaedhman.blogspot.com ღ ¸.?°´¯)
  • Mamma Maj08

Åh vill också föda barn :) längtar såååå fruktansvärt!

• natalieh

La vie en rose: lycka till!! Hoppas att de blir bebis ikväll och att allt går finemang!!

• FruganH

Hej allihopa! Är inne och läser här ofta, men skriver inte mycket.
    Grattis till Fröken Löken till flickan! Och stort lycka till önskar jag alla er som börjat komma igång med förlossningen! :) Tänker på er!
    För oss går det jättebra. Lilltjejen (som vi bestämt ska heta Agnes) mår super och äter som hon ska. Hon hade lyckats gå upp till 2590 gr i förra veckan och sköterskan från BVC var imponerad. Lycklig man blir när det går åt rätt håll! :)
    Har förstått att det numera finns en bebistråd med, så jag får väl gå in där och vänta på er andra ;)
    Tänk att alla snart har sina mirakel hos sig!

• Nojnen

Vaknade för snart en timme sen hungrig!! Försökte ignorera känslan och somna om, men nej! Har nyss ätit en banan och druckit varm mjölk, får se om det hjälper! Mannen kom ner och undrade om det var nåt på G med Bebben, men det kunde jag lugna honom med att det inte var. Nä, upp i sängen igen och försöka sova vidare... Finns det fler än jag som "nattramlar" (är uppe och äter mitt i natten)???

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011