• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeamX

La vie en rose.... *jag bara ler*
    Gud vad kul och spännande!!
    Låna gubbens kallingar vettja om det krisar

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 09:29:15 följande:
    Hej igen alla söta. Vi fick tid kl 11 på förlossningen. Vattnet fortsätter rinna! Har fått byta blöta byxor och trosor och en genomsur binda fyra gånger redan! Vet inte om jag har tillräckligt med rena byxor och trosor om jag ska behöva byta dem en gång i halvtimmen så här..haha. Det är en så konstig känsla, det bara rinner ur en lixom Skrattande. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.

Jag uppdaterar så fort jag kan! Behöver peppningen från er!! Är så skakis och uppe i varv, är vrålhungrig men kan inte äta något. Måste försöka lugna ner mig lite. Hehe.
    åh vad kul! Försök äta ändå... :P du behöver energin! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Mary
    Hej igen alla söta. Vi fick tid kl 11 på förlossningen. Vattnet fortsätter rinna! Har fått byta blöta byxor och trosor och en genomsur binda fyra gånger redan! Vet inte om jag har tillräckligt med rena byxor och trosor om jag ska behöva byta dem en gång i halvtimmen så här..haha. Det är en så konstig känsla, det bara rinner ur en lixom Skrattande. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.

Jag uppdaterar så fort jag kan! Behöver peppningen från er!! Är så skakis och uppe i varv, är vrålhungrig men kan inte äta något. Måste försöka lugna ner mig lite. Hehe.
    Åh, va spännande!!! Jag blir helt tårögd när jag läser detta! Som vi har väntat på detta allihop!
    Lycka till nu!
  • Fröken Löken

Åh! La vie en rose!!! Det blir kanske bebis idag!! :)
    Stort lycka till IGEN och jag ser fram emot den kommande uppdateringen! :)

• Maruid

Haha, då var det i rullning! Hoppas att det går jättebra för er och vi väntar med spänning på nyheter Skrattande
  • skalbagge
    Mary skrev 2011-04-24 22:18:02 följande:
    kanske en dum fråga, men hur vet man det?
    Vissa missar denna slempropp men för mig var den tydlig. När jag var på toa och torkade mig var det en slemmig rosaaktig klump....syntes tydligt att det inte var en flytning.
  • skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-25 09:23:29 följande:
    Skalbagge: Hur går det för dig, några värkar än? *håller tummarna*

Blodtrycket spökar, igår var ingen bra dag När jag gick och la mig hade jag 160/93, när jag vaknade hade jag 150/90. Har inte direkt någon jätte huvudvärk så jag avvaktar lite och ser vad som händer idag.
    Det är jobbigt att gå, allt tynger neråt, sammandragningar typ hela tiden.. sover som en kratta, kan knappt röra mig i sänge pga. fogarna! Ucsh märks att jag är i en svacka va...

Men jag ska rycka upp mig, solen skiner så vackert idag! Jag ska försöka vara ute mycket idag och solens strålar ska väl få mig att må bättre.
    Nej inga regelbundna värkar men har haft oregelbundna och ganksa smärtsamma i natt. Var på återbesök idag igen för att göra alla prover. CTG och ultraljud visar på att lillen mår prima men mitt blodtryck är fortfarande högt men har inte ökat mer sen sist vilket var bra 140/90. Läkaren gjorde en hinnsvepning idag också så jag hoppas på resultat. Jag var bara öppen 1 cm och tappen är tydligen 4 cm, när jag frågade om man kan säga ungefär när bebis kommer av det resultatet så svarade hon "nej, han skulle lika gärna kunnna komma idag som vecka 42". Suck, suck, suck jag pallar inte att gå över tiden, nu får det sätta fart tycker jag.

Men Kottemor jag tycker du ska ta ditt blodtryck på allvar, läkarna är ju jättenoga med att följa upp mig och bebis  regelbundet pga mitt blodtryck och för att jag har flimmer. Jag har inte heller huvudvärk och inte protein i urinet men de vill kolla mig hela tiden ändå. Jag var ju inne i tisdags, lördags och nu idag.  
  • skalbagge

Åh jag blir såååååååååååååååå avundsjuk, jag vill att mitt vatten ska gå haha. Måste va en underbar känsla!!! Stort Lycka till!

Väntar på update
  • Tiiinaa

Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden Hjärta

Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar.  I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!

Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)

Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.

• skalbagge
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 13:05:50 följande:
    Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden Hjärta

Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar.  I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!

Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)

Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.
    Härligt tjejen!!!!! Snart dags då, va skönt att veta att du har ett satt datum om det inte kommer igång nu av sig själv. Tänk senast på onsdag blir du mamma, MYS!