Kottemor skrev 2011-04-25 09:23:29 följande:
Skalbagge: Hur går det för dig, några värkar än? *håller tummarna*
Blodtrycket spökar, igår var ingen bra dag

När jag gick och la mig hade jag 160/93, när jag vaknade hade jag 150/90. Har inte direkt någon jätte huvudvärk så jag avvaktar lite och ser vad som händer idag.
Det är jobbigt att gå, allt tynger neråt, sammandragningar typ hela tiden.. sover som en kratta, kan knappt röra mig i sänge pga. fogarna! Ucsh märks att jag är i en svacka va...
Men jag ska rycka upp mig, solen skiner så vackert idag! Jag ska försöka vara ute mycket idag och solens strålar ska väl få mig att må bättre.

Nej inga regelbundna värkar men har haft oregelbundna och ganksa smärtsamma i natt. Var på återbesök idag igen för att göra alla prover. CTG och ultraljud visar på att lillen mår prima men mitt blodtryck är fortfarande högt men har inte ökat mer sen sist vilket var bra 140/90. Läkaren gjorde en hinnsvepning idag också så jag hoppas på resultat. Jag var bara öppen 1 cm och tappen är tydligen 4 cm, när jag frågade om man kan säga ungefär när bebis kommer av det resultatet så svarade hon "nej, han skulle lika gärna kunnna komma idag som vecka 42". Suck, suck, suck jag pallar inte att gå över tiden, nu får det sätta fart tycker jag.
Men Kottemor jag tycker du ska ta ditt blodtryck på allvar, läkarna är ju jättenoga med att följa upp mig och bebis regelbundet pga mitt blodtryck och för att jag har flimmer. Jag har inte heller huvudvärk och inte protein i urinet men de vill kolla mig hela tiden ändå. Jag var ju inne i tisdags, lördags och nu idag.