Tiiinaa skrev 2011-04-25 13:05:50 följande:
Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden
Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar. I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!
Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)
Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.
Till er som har haft förlossningar som startat med vattenavgång... Hur känns det i magen när vattnet har gått? Jag tyckte att min mage blev så obehagligt mjuk när de hade tagit hål på fosterhinnan att jag blev alldeles illamående. Men det kanske var för att jag redan var 7-8 cm öppen då..
Åh vad spännande La vie en rose!!!! Ät och vila nu!!