• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • MissSindra
    Lovelyness skrev 2011-05-03 11:26:33 följande:
    Åh vilken perfekt information för mig som glömde att fråga hur många procent plus mina bebis var. Jag var också på TUL igår i vecka 37+1 och vår bebis vägde 3200 så jag antar att han var runt +7,5% också. Då slapp jag fundera mer på det!
    Hmm då borde min nu väga typ 3650g något sånt..ojoj kom ut nu lilla bebis....
  • Nojnen

V 39+5 Sf mått 37 (samma som för 2 veckor sen) Blodtryck 110/65 Vikten: gått ner 1kg sen förra us (2v sen) Bebis hjärtljud: starka slag enl. BM 138/min Imorgon har jag BF och än så länge ingen bebis i sikte. Lite fler SD igår och inatt någon enstaka SD med molvärk. Var uppe flera gånger både natten till igår och natten till idag och kissade + åt en macka för jag var hungrig. Känns som om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen. Bebis har inte heller varit lika aktiv som han brukar vara. Verkar som om han oxå samlar sig inför det som komma skall. Om inte bebis har kommit till 12 maj (f.ö min namnsdag) så ska jag på kontroll och då gör min BM en hinnsvepning. Enligt henne får BM göra detta först när mamman gått in i v41, om inte det föreligger någon fara för mamman lr barnet.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • TeamX

Nojnen: Vi är nästan på "samma" dag, jag är på v 39+4

Ska till MVC på torsdag....för två veckor sedan när jag var på förra besöket på MVC kändes det nästan onödigt att boka en ny tid på MVC för jag trodde inte jag skule beöva gå dit iallafall...men jaaaaa, nu verkar det ju ändå som att det blir minst ett besök till där *suck*

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Lovelyness
    MissSindra skrev 2011-05-03 11:58:47 följande:
    Hmm då borde min nu väga typ 3650g något sånt..ojoj kom ut nu lilla bebis....
    Ja man blir ju lite nojjig när man börjar räkna ut födelsevikten, särskilt om man går över tiden.

Är det någon som dricker hallonbladste? Vet att det var prat om det förrut i tråden. Jag tänkte börja ikväll
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-05-03 14:07:48 följande:
    Ja man blir ju lite nojjig när man börjar räkna ut födelsevikten, särskilt om man går över tiden.

Är det någon som dricker hallonbladste? Vet att det var prat om det förrut i tråden. Jag tänkte börja ikväll
    Jo, jag testar denna gången. Började dricka i 35+0. Har med SD än jag någonsin haft innan men det kan ju bara vara så att det kommit av sig själv och skulle gjort det även utan tedrickande.
  • Nojnen

Ladylovelylocks: Jag dricker hallonbladste. Vet dock inte om det ger någon särskild effekt, detta är första barnet för mig. Något jag kan känna av är att jag får fler SD om jag dricker 4 koppar än om jag dricker färre.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-03 13:58:44 följande:
    V 39+5 Sf mått 37 (samma som för 2 veckor sen) Blodtryck 110/65 Vikten: gått ner 1kg sen förra us (2v sen) Bebis hjärtljud: starka slag enl. BM 138/min Imorgon har jag BF och än så länge ingen bebis i sikte. Lite fler SD igår och inatt någon enstaka SD med molvärk. Var uppe flera gånger både natten till igår och natten till idag och kissade + åt en macka för jag var hungrig. Känns som om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen. Bebis har inte heller varit lika aktiv som han brukar vara. Verkar som om han oxå samlar sig inför det som komma skall. Om inte bebis har kommit till 12 maj (f.ö min namnsdag) så ska jag på kontroll och då gör min BM en hinnsvepning. Enligt henne får BM göra detta först när mamman gått in i v41, om inte det föreligger någon fara för mamman lr barnet.
    Kom precis hem från BM och vi diskuterade hinnsvepning. Min BM sa att detta kan man göra när man är fullgången, alltså efter 37 fulla veckor. Hon sa att vi kunde testa nästa gång om inget hänt innan dess, ska dit igen om en vecka och då blir det dagen innan min BF. Så det där med v. 41 verkar inte gälla här iallafall. eller så har dom olika syn på det, kan det vara så? Jag kommer ju vara i v. 39+4 då, kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara att göra då när man har gått alla sina veckor. Men intressant att dom säger olika...

Förra gången jag var hos BM så fick jag gå hos den andra BM eftersom min ordinarie hade semester. Då fick jag  veta att bebben var fixerad. Sen åkte vi ju in på en extra koll på KK i Lund för minskade fosterrörelser, dock var ju allt bara bra men då sa hon att han var ruckbar. Idag sa min ordinarie BM att han är fixerad... detta verkar ju hel skumt! Hon menade på att dom har bedömt det olika.. hmm!! Konstigt? Men det är ju 2 mot 1 att han är fixerad... 
  • amisej

Ohhh så typiskt.
    Glömde helt av att jag hade tid hos min BM idag kl 14.00 och detta kommer jag på en hel timme senare. Ohhh har sån ångerst nu!!!

• TeamX

Angi07: Åååååhhhhh, vilken underbar liten sötnos!!! Blir alldeles svag

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *