Nojnen skrev 2011-05-03 13:58:44 följande:
V 39+5 Sf mått 37 (samma som för 2 veckor sen) Blodtryck 110/65 Vikten: gått ner 1kg sen förra us (2v sen) Bebis hjärtljud: starka slag enl. BM 138/min Imorgon har jag BF och än så länge ingen bebis i sikte. Lite fler SD igår och inatt någon enstaka SD med molvärk. Var uppe flera gånger både natten till igår och natten till idag och kissade + åt en macka för jag var hungrig. Känns som om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen. Bebis har inte heller varit lika aktiv som han brukar vara. Verkar som om han oxå samlar sig inför det som komma skall.

Om inte bebis har kommit till 12 maj (f.ö min namnsdag) så ska jag på kontroll och då gör min BM en hinnsvepning. Enligt henne får BM göra detta först när mamman gått in i v41, om inte det föreligger någon fara för mamman lr barnet.
Kom precis hem från BM och vi diskuterade hinnsvepning. Min BM sa att detta kan man göra när man är fullgången, alltså efter 37 fulla veckor. Hon sa att vi kunde testa nästa gång om inget hänt innan dess, ska dit igen om en vecka och då blir det dagen innan min BF. Så det där med v. 41 verkar inte gälla här iallafall. eller så har dom olika syn på det, kan det vara så? Jag kommer ju vara i v. 39+4 då, kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara att göra då när man har gått alla sina veckor. Men intressant att dom säger olika...
Förra gången jag var hos BM så fick jag gå hos den andra BM eftersom min ordinarie hade semester. Då fick jag veta att bebben var fixerad. Sen åkte vi ju in på en extra koll på KK i Lund för minskade fosterrörelser, dock var ju allt bara bra men då sa hon att han var ruckbar. Idag sa min ordinarie BM att han är fixerad... detta verkar ju hel skumt! Hon menade på att dom har bedömt det olika.. hmm!! Konstigt? Men det är ju 2 mot 1 att han är fixerad...