• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • VillHaLiten

tack så hemkst mkt allihop, jag ska absolut ta vara på tiden med pappa. Önskar att jag hade tid till å noja lite över saker men istället är det fullt upp med advokater, begravningsbyråer och läkarbesök hit och dit som gäller. Trodde aldrig att man skulle behöva göra sånt här vid 23 års ålder.
    Men jag kikar in här nån gång per dag och glädjs åt alla fina bebisar som e på väg och som kommit :) det är höjdpunkten på dagen innan man behöver gå tillbaka till verkligheten igen!
    Ta hand om er! 

• jakeline
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 10:48:38 följande:
    Hej allihopa!
    Usch allt känns så jobbigt just nu, fick igår riktigt tråkiga nyheter. Min pappa har en hjärtumör sen 2008, som har är godartad och inte växt, den har dock suttit vid talcentret så han har haft svårt att kommunicera. De senaste månaderna har han blivit mkt sämre, hamnat på hem och får nu hjälp med allt. Igår fick vi svar från hans magnetröntgen att hans befintliga tumör har växt och att det kommit en ny, aggresiv och han har inte länge kvar leva.
    Vet inte alls hur jag ska reagera, min familj säger åt mig att inte stressa upp mig nu med bebis i magen och allt men hur lätt är det när man får ett sånt besked! Bebis är beräknad till den 25:e och just nu hoppas jag att h*n verkligen inte kommer tidigare, jag vill kunna njuta när bebisen väl kommer ju. Får så dåligt samvete för såklart vill jag att bebis ska komma när den är redo och vill kunna ge all min tid åt den lill* krabaten, men samtidigt vill jag ju lägga all min tid till pappa nu när han inte har så lång tid kvar.
    vad jobbigt. *kram*
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 11:07:51 följande:
    tack så hemkst mkt allihop, jag ska absolut ta vara på tiden med pappa. Önskar att jag hade tid till å noja lite över saker men istället är det fullt upp med advokater, begravningsbyråer och läkarbesök hit och dit som gäller. Trodde aldrig att man skulle behöva göra sånt här vid 23 års ålder.
    Men jag kikar in här nån gång per dag och glädjs åt alla fina bebisar som e på väg och som kommit :) det är höjdpunkten på dagen innan man behöver gå tillbaka till verkligheten igen!
    Ta hand om er! 
    Förstår att det är jobbigt för dig. Min pappa gick bort den 11 maj 2009 till följd av cancer med bland annat hjärnmetastaser. Då hade han varit sjuk i flera år så vi hade hunnit förbereda oss på det. Jag var gravid i tredje månaden då och tyckte det var sorgligt att han aldrig fick se min son för det ville han gärna.  Så om din liten hinner komma kanske det är en fin stund för er att låta dem träffas.

Jag hoppas i alla fall att hela din familj kan söka stöd och tröst hos varandra och att du orkar med. Kram!
  • down under

V 40 nu (39+1) och nyss hemkommen från bm.

Lillskruttan var fortfarande rörlig, såååå deprimerande!
    Men det är mitt andra så det finns tydligen en massa plats för henne där inne.
    Bm gjorde en till hinnsvepning får se om det ger nåt resultat denna gången då,, inte ett skvatt hände efter
    förra gången för 2 veckor sen..
    Jag var iaf öppen 3 cm och tappen var mjuk och centrerad, alltid nåt!
    Bm sa att bara hon sjunker ner lite och sätter litte press på tappen så blir det bebis!  Hoppas hon sjunker ner snart då!
    Hon var som sagt rörlig men låg ändå så pass långt ner att bm kunde putta upp hennes huvud med fingret när hon var där nere o grejade.
    Sf mått var för övrigt 40.

• eelliinnaa

har alla fått gjort gynundersökning hos bm. jag vill oxå veta hur tappen är om det hänt något där nere. men känns ju dumt att säga till om det inte är enl. rutin att de gör det. men jag vill så gärna veta. plus att om hon är där och känner kanske det påverkar så det händer något. ska dit på tisdag (39+3). hur har ni gjort som fått gynundersökning. eran idé eller bms??

• Misswiren

Hej alla.

Vilka turbulenta dagar.
    Efter läkarbesök fick vi bekräftat att vår älskade har gomspalt i den mjuka gommen, in en bit på den hårda. Även höftproblem då skena ska bäras.
    Det va tuffa besked och närmsta året inväntar miljoner läkarbesök, operationer och skit.
    Jag undrade första dygnen varför han inte kunde suga varken på napp eller flaska och varför i helskotta de rann mjölk, både färsk och "gammal" ur näsan på honom. Slog mig aldrig.

Det är tufft nu som sagt, men OJ vilken kärlek!!

• jakeline
    eelliinnaa skrev 2011-05-04 12:52:14 följande:
    har alla fått gjort gynundersökning hos bm. jag vill oxå veta hur tappen är om det hänt något där nere. men känns ju dumt att säga till om det inte är enl. rutin att de gör det. men jag vill så gärna veta. plus att om hon är där och känner kanske det påverkar så det händer något. ska dit på tisdag (39+3). hur har ni gjort som fått gynundersökning. eran idé eller bms??
    jag har inte fått göra det, och gjorde det inte sist heller. Fast då var jag aldrig på mitt sista BM-besök då det var jul- och nyår och så kom ju sonen på utsatt tid... Får se vad hon säger den 16 då jag har tid igen, om inte bönan kikat ut. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Misswiren skrev 2011-05-04 12:53:19 följande:
    Hej alla.

Vilka turbulenta dagar.
    Efter läkarbesök fick vi bekräftat att vår älskade har gomspalt i den mjuka gommen, in en bit på den hårda. Även höftproblem då skena ska bäras.
    Det va tuffa besked och närmsta året inväntar miljoner läkarbesök, operationer och skit.
    Jag undrade första dygnen varför han inte kunde suga varken på napp eller flaska och varför i helskotta de rann mjölk, både färsk och "gammal" ur näsan på honom. Slog mig aldrig.

Oj, det låter som en tuff start. Å andra sidan så är ju både gomspalt och höftproblem saker han kan få hjälp med och med två föräldrar som älskar honom över allt annat så kommer det gå bra. Men se till att ni som föräldrar också får ösa ur er och återhämta er mellan varven, det behövs!
  • tove83
    Hej alla.

Vilka turbulenta dagar.

usch jobbigt,men förhoppningsvis blir ju allt bra igen...på min systers dotter så missade dom detta med höften,hon har blivit op 3 ggr första när hon var 1 år legat i sträck bänk, gipsad från fötterna och upp till armhålorna typ osv...inget kul alls så hoppas det räcker med en skena på eran...

detta fixar ni!!!
  • jakeline
    Hej alla.

Vilka turbulenta dagar.

ja det var verkligen en tuff start, men det är skönt att de faktiskt kan fixa det mesta idag.