• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • niiiica
    jakeline skrev 2011-05-04 08:07:53 följande:
    vad skönt! Min vägrar... :P ligger iofs lågt men iaf. Hoppas på att den hinner bli lite ruckbar endast istället för rörligt, känner lätt panik över att behöva slänga mig platt på rygg om vattnet skulle gå. :P jag bor tre trappor upp utan hiss... Men å andra sidan tror jagi nte att sonen helt fixerade sig heller förrän det satte igång. Han var ruckbar in i det sista och det gick ju bra. :P
    Men det där att behöva slänga sej platt på rygg om vattet går tänkte jag på. Min bebis ligger med huvudet ner, men har inte fixerat sig men min bm har inte sagt nåt om att behöva lägga sej ner om vattnet går..  Jag är i 38+4 nu. Vad gäller egentligen?
  • Charlott29
    jakeline skrev 2011-05-04 08:07:53 följande:
    vad skönt! Min vägrar... :P ligger iofs lågt men iaf. Hoppas på att den hinner bli lite ruckbar endast istället för rörligt, känner lätt panik över att behöva slänga mig platt på rygg om vattnet skulle gå. :P jag bor tre trappor upp utan hiss... Men å andra sidan tror jagi nte att sonen helt fixerade sig heller förrän det satte igång. Han var ruckbar in i det sista och det gick ju bra. :P
    En dum fråga... men varför måste du lägga dig platt på ryggen om vattnt skulle gå?
    Vad har jag missat?
  • jakeline
    niiiica skrev 2011-05-04 08:29:00 följande:
    Men det där att behöva slänga sej platt på rygg om vattet går tänkte jag på. Min bebis ligger med huvudet ner, men har inte fixerat sig men min bm har inte sagt nåt om att behöva lägga sej ner om vattnet går..  Jag är i 38+4 nu. Vad gäller egentligen?
    Charlott29 skrev 2011-05-04 08:30:00 följande:
    En dum fråga... men varför måste du lägga dig platt på ryggen om vattnt skulle gå?
    Vad har jag missat?
    jag frågade, det hon sa var att om bebisen inte är fixerat och vattnet forsar ut ska man göra det, för risken är att navelsträngen hamnar i mellan. den kan ju faktiskt gå av och då har man ca 30 sek på sig att få ut bebisen... Men det hon sa är 1) att förlossningen börjar med vattenavgång är relativt ovanligt 2) att det är sällan vattnet liksom forsar på det sättet. 3) bebisen sjunker ju ner då i takt med vattnet. Så man ska väl försöka hålla sig stilla i alla fall. Min förra förlossning startade med värkar så jag vet inte... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29
    Angi07 skrev 2011-05-03 15:23:46 följande:
    Här kommer en bild på lillen, tre dagar gammal

Jösses vad fin han är!
    I vilken vecka kom han? Längd/vikt?
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-03 17:01:34 följande:
    Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?
    Ja, det är mycket möjligt. Men jag är förstföderska, är du omföderska? Jag tror också det beror på vilken BM man har... känns som man hör lite olika om alla möjliga saker. Har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra.. är lite frestad att testa bara för att se liksom =)
  • MissS

Oj det har jag aldrig hört talas om med vattnet, man lär sig ngt nytt varje dag.
    Hoppas att det går bra iallafall..... men det är ingen fara om bebisen inte har fixerat sig tills förlossningen sätts igång. Bebisen brukar fixera sig vid förlossningen, huvudsaken är att den inte snurrar sig iallafall men då löser de då också.

Jag får nog vänja mig vid att ha molande värkar och ont i ryggen helt enkelt vilket inte känns så himla upphetsande. Får väl se det som att det är kroppen som ställer in sig till förlossningen drar igång och att det blir en lite kortare förlossning eftersom kroppen redan har gjort ett arbete innan.

• Charlott29
    jakeline skrev 2011-05-04 09:13:22 följande:
    Charlott29 skrev 2011-05-04 08:30:00 följande:
    Vad har jag missat?
    jag frågade, det hon sa var att om bebisen inte är fixerat och vattnet forsar ut ska man göra det, för risken är att navelsträngen hamnar i mellan. den kan ju faktiskt gå av och då har man ca 30 sek på sig att få ut bebisen... Men det hon sa är 1) att förlossningen börjar med vattenavgång är relativt ovanligt 2) att det är sällan vattnet liksom forsar på det sättet. 3) bebisen sjunker ju ner då i takt med vattnet. Så man ska väl försöka hålla sig stilla i alla fall. Min förra förlossning startade med värkar så jag vet inte... :P 
    Hua - läskigt!
    Min förra förlossning startade med att vattnet gick i duschen, och det bara forsade. Splash sa det bara - fast då var min son fixerad (som tur var då kanske eftersom jag aldrig hört talas om detta)... Jag blev så stirrig att jag gick runt i lägenheten och pratade i telefon... hua...
  • FruMadde4barnTätt

Alve76
    grattis! skönt ni mår bra!

• Nojnen
    Saso87 skrev 2011-05-04 09:36:33 följande:
    Ja, det är mycket möjligt. Men jag är förstföderska, är du omföderska? Jag tror också det beror på vilken BM man har... känns som man hör lite olika om alla möjliga saker. Har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra.. är lite frestad att testa bara för att se liksom =)
    Jag är oxå förstföderska. Då beror det säkerligen på vilken BM man har.
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • jakeline
    Charlott29 skrev 2011-05-04 09:38:13 följande:
    Hua - läskigt!
    Min förra förlossning startade med att vattnet gick i duschen, och det bara forsade. Splash sa det bara - fast då var min son fixerad (som tur var då kanske eftersom jag aldrig hört talas om detta)... Jag blev så stirrig att jag gick runt i lägenheten och pratade i telefon... hua...
    jag hörde inget om detta förra gången heller.. Men nu har det ju varit prat om det i tråden tidigare så jag var tvungen att fråga då bönan fortfarande var rörlig. Nu är det ju som sagt inte ovanligt då man är omföderska och bäckenet redan är lite utvidgat. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~