• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

God morgon!

Undrar hur långt ner bebisen kan ligga utan att vara fixerad? Jag vet inte om min bebis är fixerad men vid ultraljudet var hon liksom nere i dom privata regionerna och tittade när hon skulle se huvudet, så han verkar ju ligga väldigt långt ner.

Annars har bebisen fått för sig att placerat sina knän under mitt vänstra revben sen någon vecka tillbaka, det är INTE så skönt...

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-05-04 10:23:39 följande:
    God morgon!

Undrar hur långt ner bebisen kan ligga utan att vara fixerad? Jag vet inte om min bebis är fixerad men vid ultraljudet var hon liksom nere i dom privata regionerna och tittade när hon skulle se huvudet, så han verkar ju ligga väldigt långt ner.

Annars har bebisen fått för sig att placerat sina knän under mitt vänstra revben sen någon vecka tillbaka, det är INTE så skönt...
    jag vet faktiskt inte. Min ligger långt ner men är rörlig. jag känner när den trycker sig nedåt det ilar något så i h-vete. Min BM lät inte direkt orolig iaf... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2011-05-04 10:38:31 följande:
    jag vet faktiskt inte. Min ligger långt ner men är rörlig. jag känner när den trycker sig nedåt det ilar något så i h-vete. Min BM lät inte direkt orolig iaf... 
    Det där låter precis som min, jag vill typ krypa ur mitt skinn ibland när han trycker neråt.
  • VillHaLiten

Hej allihopa!
    Usch allt känns så jobbigt just nu, fick igår riktigt tråkiga nyheter. Min pappa har en hjärtumör sen 2008, som har är godartad och inte växt, den har dock suttit vid talcentret så han har haft svårt att kommunicera. De senaste månaderna har han blivit mkt sämre, hamnat på hem och får nu hjälp med allt. Igår fick vi svar från hans magnetröntgen att hans befintliga tumör har växt och att det kommit en ny, aggresiv och han har inte länge kvar leva.
    Vet inte alls hur jag ska reagera, min familj säger åt mig att inte stressa upp mig nu med bebis i magen och allt men hur lätt är det när man får ett sånt besked! Bebis är beräknad till den 25:e och just nu hoppas jag att h*n verkligen inte kommer tidigare, jag vill kunna njuta när bebisen väl kommer ju. Får så dåligt samvete för såklart vill jag att bebis ska komma när den är redo och vill kunna ge all min tid åt den lill* krabaten, men samtidigt vill jag ju lägga all min tid till pappa nu när han inte har så lång tid kvar.

• Angi07
    Charlott29 skrev 2011-05-04 09:35:21 följande:
    Jösses vad fin han är!
    I vilken vecka kom han? Längd/vikt?
    v.38+4.   vikt. 3255 och 51 cm.
  • TeamX

Det där med att ligga ner när vattnet går visste inte jag heller.

När min son skulle födas för snart sju år sedan så vaknade jag vid 23.30 på natten av att det sa "plupp" ungefär och klickade till. Fast jag ju aldrig fått barn tidigare och trots att inget vatten hade börjat rinna låg jag kvar på sidan i sängen och väckte sambon (som var rätt trög innan han fattade att det var dax att kliva upp ).
    Bad honom hämta handdukar därför att vattnet hade gått (fattar fortfarande inte hur jag bara kunde veta det då inget vatten ens rann). Han lade handdukarna bakom mig och när jag lade mig på rygg så bara forsade vattnet. Men på nåt konstigt sätt så lyckades vi "rädda" sängen, inte en blöt fläck i den, bara mängder med knallblöta handdukar. Gick sen in i badkaret och stod där medans sambon ringde förlossingen och sen fick vi direkt åka in. När vi kom hem sen när lillen var ute så låg det handdukar som en prydlig stig från sängen till badkaret

Återstår att se hur denna förlossning startar.....TVÅ ynka dagar kvar till BF nu och inte ett skit händer

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Lovelyness
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 10:48:38 följande:
    Hej allihopa!
    Usch allt känns så jobbigt just nu, fick igår riktigt tråkiga nyheter. Min pappa har en hjärtumör sen 2008, som har är godartad och inte växt, den har dock suttit vid talcentret så han har haft svårt att kommunicera. De senaste månaderna har han blivit mkt sämre, hamnat på hem och får nu hjälp med allt. Igår fick vi svar från hans magnetröntgen att hans befintliga tumör har växt och att det kommit en ny, aggresiv och han har inte länge kvar leva.
    Vet inte alls hur jag ska reagera, min familj säger åt mig att inte stressa upp mig nu med bebis i magen och allt men hur lätt är det när man får ett sånt besked! Bebis är beräknad till den 25:e och just nu hoppas jag att h*n verkligen inte kommer tidigare, jag vill kunna njuta när bebisen väl kommer ju. Får så dåligt samvete för såklart vill jag att bebis ska komma när den är redo och vill kunna ge all min tid åt den lill* krabaten, men samtidigt vill jag ju lägga all min tid till pappa nu när han inte har så lång tid kvar.
    Usch, jag beklagar verkligen. Jag förstår ditt tankesätt med bebisen, hoppas den väntar lite så du kan ta till vara på tiden med din pappa nu. Jag tycker absolut inte du ha någonting att ha dåligt samvete för {#emotions_dlg.flower}
  • TeamX

VillHaLiten: Nä,,,,,fy så tråkigt! Skickar många styrkekramar till dig!!!

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Neith
    Hej allihopa!
    usch och fy. Jag beklagar verkligen och sänder över styrkekramar i massor!
    Kan inte på något sätt sätta mig in i din situation, men hoppas innerligt att du/ni tar hand om varandra.
    {#emotions_dlg.flower} 
  • nittioett
    Hej allihopa!
    styrkekramar!!! {#emotions_dlg.flower} ta vara på tiden med din pappa. {#emotions_dlg.flower}