• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeamX
    jakeline skrev 2011-05-05 08:44:28 följande:
    åh det är sååå gott...  www.tasteline.com/recept/Lakritskladdkaka jag trodde inte att det skulle vara så gott som det var. Men jag gillar ju lakritsdumle så... :P 
    Tack!!

Den måste jag testa!
    Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Saso87
    maj09 skrev 2011-05-04 22:12:29 följande:

Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?

Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 

Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

Måste säga att jag sover sådär... har varit uppe ett antal gånger inatt, kissat o kissat o kissat och dels för att jag ligger så obekvämt!! Trött på att ligga på sidan och ryggen, mest ryggen. Ge mig magen att ligga på!!! Jag var mer nojjig innan över att allt inte skulle vara bra med bebben, men ju närmre förlossningen jag kommer så släpper nojjan mer o mer och känner bara att, skulle något vara fel så tar vi det då. Känner redan sån enorm kärlek till min lille pojke i magen så det skulle inte spela någon roll om allt inte är som det ska (beror såklart lite på vad som händer), men de allra flesta barn föds friska!! Men jag håller med dig, jag vill bara se honom nu och hålla honom.. läääängtar så!

Han bultar omkring i magen ganska mycket också så det gör det inte lättare att sova, men samtidigt får det mig avslappnad för då mår han ju bra iallafall. Har du långt kvar till BF?
    Idag har jag exakt en vecka kvar... kom uuuuut!
  • Saso87

Förresten det är ett himla bakande, nu ska jag göra cheesecake som ska serveras imorgon när vi får gäster. Häromdagen bakade jag ciabatta bröd.. men ingen bebbe än ;)

• jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-05 09:51:32 följande:
    Förresten det är ett himla bakande, nu ska jag göra cheesecake som ska serveras imorgon när vi får gäster. Häromdagen bakade jag ciabatta bröd.. men ingen bebbe än ;)
    hehe det ligger liksom i boandet skulle jag gissa på... Jag har bakat mycket mer under hela den här graviditeten än vad jag gjorde förra... Hmm...
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    Nojnen skrev 2011-05-05 06:54:34 följande:
    Godmorgon alla morgonpigga!! Kunde inte sova längre, bakar kanelbullar! Det var nån som sa att det kommer ingen bebis förrän du bakat kanelbullar som du kan bjuda dina gäster på....
    Vad bra, jag bakade ju kanelbullar igår! Då är det nog dags idag Flört
  • EvaChristina
    maj09 skrev 2011-05-04 22:12:29 följande:

Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?

Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 

Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

Jag oroar mig också en massa nu. Tänk om h*n inte är frisk? Om något går illa under förlossningen? Vill bara ha vår lilla bebis här nu så att all denna väntan och oro är över. (Eller oron försvinner väl inte, då är det andra saker att oroa sig för förstås...)

Jag har inte heller fått göra något TUL eller gynundersökning. Man blir lite avundsjuk när det är så olika praxis beroende på var i landet man bor.

Sover inte heller bra, men mest för att jag ligger obekvämt och för att jag måste upp och kissa hela tiden. Kan bara ligga på sidan och varje gång jag behöver vända mig vaknar jag ju såklart. Dock somnar jag ofta snabbt bara jag lägger mig ner igen. Men sömnen är ytlig nu.
  • Sofi 79
    amisej skrev 2011-05-04 21:12:41 följande:
    Maggan08:
    Känner igen mig där, samma sak hände mig också under natten. Hade värk 5-7 min emellan och trodde att Japp snart e det dags men sen lyckades jag somna om och vaknade på morgonen utan värk men som vanligt några SD.
    Får se ifall de händer mått inatt :D

Tänkte kolla med er tjejer det här med sista knuffet (sex)
    En kompis sa att mannen ska komma i en 3 gånger ifall man vill att de ska hjälpa.
    Stämmer detta el?
    Har någon testat detta och har det hjälpt??
    Tacksam för svar
    En ganska flummig barnmorska jag hade förra gången berättade att färdknäppen bara fungerar om kroppen är precis på vippen att sätta igång. Mannen ska då ta i ordentligt så att livmodertappen får rejäla stötar. Då blir det samma effekt som när de stimulerar livmodertappen vid en igångsättning. En kompis till mig testade för ett år sen, slemproppen gick direkt och sonen föddes morgonen därpå Vi däremot lyckades inte, men vi gjorde nog vår färdknäpp några dagar för tidigt...
  • FruMadde4barnTätt

kottemor
    vad roligt det är på gång! lycka till!Skrattande

misswiren

låter jobbigt, men bra ni fick reda på vad det var. kramar

villHaLiten
    beklagar. hoppas bebis stannar ett tag till. kramar

låter gott med lakriskaka!Skrattande

jag sover också dåligt, inte bevämt precis och får ont i magen och kramp i benet, och upp och kissa ett antal gånger, svårt att komma upp ur sängen.

har börjat fundera på preventinmedel här.....svårt..vill nog inte ha fler barn.....har ju snart 4 underbara barn tättSkrattande
    vill inte ha p - piller, minipiller pga. biverkningar och liten risk för blodpropp, ej spiral, ej sterilisering......jag tänkte nog prova pessar Femcamp, någon som provat det? hormonfritt.

http://www.femcap.se/

BM sa pessar inte var 100 % säkert, men sitter det rätt så ska det vara säkert tycker jag.
    vill och kan inte göra abort i alla fall.