• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bellbar

Idag har man varit hos BM och allt såg bra ut som vanligt. Sista besöket idag hos BM. Imorgon är det ju BF. Flört

Blodtryck 110/60
    Vikt 68 kg (samma som för 2 veckor sen, så 9 kg sedan inskrivningen)
    Och huvudet är fixerad! Äntligen! Det har varit ruckbart sedan länge. Drömmer

Sen pratade vi om att jag ska kontakta SÖS (Södersjukhuset, Sthlm) fredagen den 13e maj då jag är i vecka 41+3 för att få tid hos dem den 16e maj. Då blir det ev igångsättning eller något liknande. Åh, hoppas inte!
    Snälla bebben, kan du komma ut snart??? Vi väntar otåligt... Hittills har jag bara haft många sammandragningar som inte är onda...

• amisej

Maggan08:
    Känner igen mig där, samma sak hände mig också under natten. Hade värk 5-7 min emellan och trodde att Japp snart e det dags men sen lyckades jag somna om och vaknade på morgonen utan värk men som vanligt några SD.
    Får se ifall de händer mått inatt :D

Tänkte kolla med er tjejer det här med sista knuffet (sex)
    En kompis sa att mannen ska komma i en 3 gånger ifall man vill att de ska hjälpa.
    Stämmer detta el?
    Har någon testat detta och har det hjälpt??
    Tacksam för svar

• maj09

Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?

Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 

Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

• Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-04 19:10:18 följande:
    Nu åker vi in på BB 3-4 minuter mellan värkarna och jag vågar inte vara hemma längre
    Väntar bara på att min syster ska hämta upp pojkarna, så därför stjäler jag en stund vid datorn , haha

Nu hoppas jag att detta håller igång och inte slutar..
    Woho! Då hoppas vi intensivt på förlossning och bebis på din front nu då ; ) Lycka till!
  • Maruid
    amisej skrev 2011-05-04 21:12:41 följande:
    Maggan08:
    Känner igen mig där, samma sak hände mig också under natten. Hade värk 5-7 min emellan och trodde att Japp snart e det dags men sen lyckades jag somna om och vaknade på morgonen utan värk men som vanligt några SD.
    Får se ifall de händer mått inatt :D

Tänkte kolla med er tjejer det här med sista knuffet (sex)
    En kompis sa att mannen ska komma i en 3 gånger ifall man vill att de ska hjälpa.
    Stämmer detta el?
    Har någon testat detta och har det hjälpt??
    Tacksam för svar
    Förra graviditeten provade vi ganska mycket färdknäppande, inte så mycket för att sätta igång förlossningen utan snarare för att vi var på humör. Men nej, det hjälpte inte ett dugg.

Jag tror att bebisen kommer när det är dags och mer än då är det inte med den saken. Men som sagt, man kan ju ägna sig åt lite knuffande ändå om man känner sig upplagd för det ; )
  • Nojnen

Godmorgon alla morgonpigga!! Kunde inte sova längre, bakar kanelbullar! Det var nån som sa att det kommer ingen bebis förrän du bakat kanelbullar som du kan bjuda dina gäster på....

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • jakeline
    Nojnen skrev 2011-05-05 06:54:34 följande:
    Godmorgon alla morgonpigga!! Kunde inte sova längre, bakar kanelbullar! Det var nån som sa att det kommer ingen bebis förrän du bakat kanelbullar som du kan bjuda dina gäster på....
    haha, det har jag aldrig hört... Jag bakade inga bullar sist... :P kanske ska prova det den här gången... Men ikväll blir det lakritskladdkaka igen. Superdupersmaskigt.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Nojnen

Jakeline: lakritskladdkaka har jag aldrig ätit?!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Ellenkicki
    maj09 skrev 2011-05-04 22:12:29 följande:

Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?

Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 

Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

Här har du en till som tänker en massa och sover dåligt just nu, orolig för allt känns det som!... Men det verkar vara ganska vanligt så här på slutet, mycket hormoner som är i omlopp!!

• TeamX
    Nojnen skrev 2011-05-05 06:54:34 följande:
    Vad duktig du är!!
    Och vad gott med nybakta bullar *slurp*

Lakritskladdkaka?! Låter ju hur gott som helst!

Jaha, EN fjuttig dag kvar till BF och ingen bebis i sikte...ska till MVC idag. Och jag som log lite överseende för två veckor sedan när hon bokade tiden åt mig, trodde ju aldrig jag skulle behöva gå dit...Tji fick jag!
    Känns lite jobbigt dock att åka buss och gå på stan och så...tänk om vattnet går mitt bland människor....
    Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *