• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    grattis! Hoppas han mår bättre snart! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    Grattis till lillebror! Och hoppas att han snart mår bättre så att ni får åka hem och mysa istället.
  • Saso87
    EvaChristina skrev 2011-05-05 12:52:07 följande:
    Ja det är säkert vanligt att tänka så. Jag var jätteorolig inför de två UL jag gjort också, tänkte att det inte skulle vara någon bebis där eller att hjärtat inte skulle slå eller att något annat skulle vara fel. Typiskt att man alltid ska tänka det värsta... Allt har sett bra ut och varit normalt hittills och det är ju helt onödigt att oroa sig egentligen. Är något fel så är det och som du säger kommer man älska den lilla varelsen oavsett. <3
    Jag var likadan, speciellt inför första RUL 1, "tänk om bebisen inte lever" och jaa,, tusen tankar. Men vissa av oss har kanske mer tendens att oroa oss. En del är ju super lugna. Men som sagt, allt har sett bra ut på mina UL också så det är väl inget att oroa sig för, även om man inte kan se allt med UL så kan man se mycket...
  • TeosMamma

Vår älskade lille Teo föddes den 2;a maj kl.09.33 Baby
    3.760 gr och 50 cm lång! Vi mår alla kanonbra!
    Snittet gick perfekt och återhämtningen supersnabbt! Åkte hem igår istället för på fredag eftersom jag mår så bra och inte har så ont. Amningen funkar jättebra också, är så välsignat lycklig!!! 

Tips till er alla som ej fött än; ta ur hälften ur BB-väskan, man använder inte mycket från den. SkrattandeFör mig var mjuka filtarna oerhört användbara, hans första mössa och kameran! 
    Necessären användes såklart och mina Pringleschips var perfekta på natten då bara jag och Teo var vakna Förvånad
    Maken använde jag mycket så han måste med... men för övrigt så får man allt man behöver där men man behöver inte mycket  Skrattande

Snart ska jag läsa vad som hänt i tråden medan jag varit borta och även gå till barntråden men lycka till alla ni som snart ska föda, det är helt underbart att hålla sitt barn vid barmen för första gången! Hjärta

• Sofi 79
    barbabelle skrev 2011-05-05 12:43:30 följande:
    BF idag... ingen bebis! Suck... Obestämd
    Samma här. Jag har gjort yoga, gått en promenad och plockat med mig lite färska hallonblad som jag nu sörplar i mig. Kanske skulle ge mig på en färdknäpp i kväll också. Sen har jag gjort mitt
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-05-05 14:19:55 följande:
    Snittet gick perfekt och återhämtningen supersnabbt! Åkte hem igår istället för på fredag eftersom jag mår så bra och inte har så ont. Amningen funkar jättebra också, är så välsignat lycklig!!! 

Tips till er alla som ej fött än; ta ur hälften ur BB-väskan, man använder inte mycket från den. SkrattandeFör mig var mjuka filtarna oerhört användbara, hans första mössa och kameran! 
    Necessären användes såklart och mina Pringleschips var perfekta på natten då bara jag och Teo var vakna Förvånad
    Maken använde jag mycket så han måste med... men för övrigt så får man allt man behöver där men man behöver inte mycket  Skrattande

Snart ska jag läsa vad som hänt i tråden medan jag varit borta och även gå till barntråden men lycka till alla ni som snart ska föda, det är helt underbart att hålla sitt barn vid barmen för första gången! Hjärta
    grattis! vad skönt att snittet gick bra! jag kommer inte packa så mycket i väskan jag heller. Ska ta tag i den i helgen. Alla bebikläder är i alla fall tvättade och redo att användas.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Majbaby2011

Grattis!! Skönt att det gått bra.

Vilket i BB-väskan använde du inte? Jag tycker mig bara ha packat jättenödvändiga saker men ändå har jag en proppfull väska som jag gärna rensar ur lite....
  • Maruid

Skönt att höra att allt gått bra för er och grattis till sonen!

Tror du har helt rätt vad gällande packningen, det är ju inte så länge man stannar där oftast och dessutom är man så upptagen av bebisen att man inte har tid med så mycket annat ; )
  • JosefineK

Grattis alla som fàtt sina bebisar!!

Sjàlv àr jag pà BF + 5 dagar idag. Sà jàkla segt och otàligt kan jag lova, vart pà tvà kontroller med gynundersòkning och ctg. Allt hur bra som helst och han antas komma nàr han har lust den lille retstickan... I màndags gjorde gyn en hinnsvepning som inte fòrde nàgot med sig. Kànner typ ingenting inga fòrvàrkar och inga sammandragningar...
    Om han inte àr ute innan den 10 maj blir det igàngsàttning. Funkar inte det heller sà blir det KS den 11.

Hoppas det gàr "mer framàt" fòr er andra! Glad