• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79
    isolande skrev 2011-05-15 20:02:21 följande:
    Är idag på BF -3 och har sedan igår kväll känt en förändring. Bebisen spjärnar något så fruktansvärt i alla möjliga riktningar, rör sig mycket mer nu än innan.

Har haft menssmärtor i kortare perioder som går över. Känns som att det ska öppna sig neråt om jag går på toa, väldigt obehagligt och gör ONT.... Ska det vara såhär?! Känns som det är krig i magen, men inga regelbundna värkar.

Skulle vara skönt om det satte igång snart så man får träffa sitt barn någon gång. Grattis alla ni som fått nyligen :)
    Ska och ska... Den ena förlossningen är inte den andra lik. Min bebis spjärnar också åt alla olika håll och barnmorskan är inte helt nöjd med det eftersom det tyder på att den också kan vända sig rätt fritt.
    Menssmärtor nedåt var de första tecknen på att förlossningen var igång när jag fick min tjej. Det tog cirka två dygn från att det började tills hon var ute.
  • FruMadde4barnTätt

Grattis till alla bebisar!  jättesöta!{#emotions_dlg.flower}

• jakeline

Så har man varit hos BM för förhoppningsvis sista gången! Skönt. Äntligen har bönan sjunkit ner ännu mer och är numer endast ruckbar. Sammandragningarna i natt kanske gjorde lite nytta i alla fall.  

sammanfattning:
    vikt: +7kg
    SF: 35
    blodtryck 117/76
    Huvud: ruckbart
    Hjärtljud: 152

BM gissade på bebis på torsdag. jag hoppas på tidigare, men man vet ju inte. Sonen kom ju på sin dag så... :P Men jag lääängtar och vill verkligen ha bebis NU! 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Saso87

Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!

• amisej

Saso87 ett stort grattis!!!
    Gud så skönt och höra att allt gick bra.
    Vila och njut nu!!! Hoppas på min egen bebis snart också men här står de stilla
    . Är allmänt seg pga vädret och ligger i sängen och tar det lungt

• bellbar

Tack för alla gratulationer!

Idag är våran Leon 1 vecka gammal! Jisses, vad tiden går så fort!
    Det har gått och går fortfarande bra med honom. Han är så ljuvlig, och jisses säger jag bara - att jag bara gråter för det minsta lilla och för ingenting!!! Hormonerna har blivit alltmer  värre!!!

Idag bestämde vi att Leon ska heta Alexander i andra namn.
    Min man heter Sasa och det är en förkortning av Aleksandar.
    Så blir det Alexander istället för Aleksandar. Imorgon skickar vi iväg pappret till Skatteverket, skönt att få det avklarat!

Saso 87: Grattis!! {#emotions_dlg.flower}

• SannaSanna

Grattis till alla små! Här är det molvärk och slempropp som försvunnit men inget mer... förresten.. vad i BB väskan va ni mest glada över? vad kunde ni varit utan? och vad behöver man hemma direkt?

• jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-16 12:08:49 följande:
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruganH

SannaSanna: Något som jag inte hade, men som jag VERKLIGEN behövde var amningsskydd! För herregud vad jag läckte! Nu kom ju snuttan tidigare än jag trott, så jag hade ju inte hunnit skaffa allt. Skickade såklart iväg maken för att köpa, men det är inte fel att ha med sig!
    Sen vet jag inte. Använde mest de kläder och engångstrosor man fick där.
    Väl hemkomna var jag superstressad (grät hysteriskt, antagligen mycket beroende på hormoner eftersom mjölken kommit igång) eftersom vi planerat för en "normalstor" bebis vilket innebar att vi varken hade kläder eller blöjor som passade. Vi snodde med oss några blöjor från BB, men det blev ju ändå en tur till Apoteket med en gång. Den stressen hade jag gärna sluppit. Så blöjor är ju bra att ha, måååååånga blöjor ;) Tror vi använde drygt 10-15 blöjor per dag första dygnen, men nu går det inte riktigt lika många ;)