• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ellenkicki

Mitt lilla pyre där inne är mycket lugnare nu (BF +1) än förra veckan, åkte in till förlossningen igår (för säkerhets skull) men allt var ok så jag gissar att i mitt fall beror lugnet på att det är trängre. Blir inte klok på hur man ska tolka kroppens signaler... Mensvärken som kommer och går verkar kunna betyda att förlossningen är nära MEN lika gärna att det är 2 veckor bort...

• Maruid
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    Grattis till er lille pojke!
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-17 15:40:57 följande:
    så var Oscar två dagar i följd innan han kom. Han var så lugn och rörelserna var mkt "slöare", läkaren sa att det var inte helt ovanligt att dom blev lugnare dagarna innan dom bestämde sig för att titta ut
    Vila sig i form innan utbrottet, typ... haha!

Så vem vet, kanske dax snart?  
    Åh, jag hoppas att det är sant för dels är jag trött på att fundera över det hela och dels är jag trött på att undra när och hur det väl ska starta. Fattar inte varför jag bryr mig så mycket på det denna gången men nåväl.
  • jakeline
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    grattis! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • MissSindra

Jaha då har man varit hos bm idag igen då.

39+2
    sf mått  41
    bebis: väldigt rörlig och ligger högt upp (högre än sist)
    hjärtslag: 172 (mycket klämmande och kännande precis innan av bm
    plus 121/69

Så allt var bra dock hade bebben flyttat sig ännu högre upp, så börjar tro att den inte kommer få plats i bäckenet när det väl gäller. Bm höll med mig lite där... :(

Fick ny tid om 2 veckor som jag verkligen inte vill gå på men vi båda (jag och bm) tror vi ses då.

Hon berättade även att de på tillväxtultraljudet skrivit 27-28 % större och inte 23-24 % som de sa till mig.

Bad även henne ta en titt hur läget är nere, men det sa hon bara var onödigt iom att bebisen ligger så högt uppe så den inte kan påverka något ....  kul att få veta när man har sammandragningar och ont sen 6 veckor tillbaka :(

Blir spännande veckor det här.

• Joanna84
    Mammis me Tindra skrev 2011-05-17 14:08:32 följande:
    Ni som väntar och längtar, hur beter sig era bebisar i magen?
    Min lilla har blivit helt vild där inne, magen ser ju inte klok ut.
    Min bebis är också väldigt vild. man blir ju lite orolig om den vänder på sig eller så. dock har den varit vild under hela graviditeten. jag vet inte helt säkert om den är fixerad. den har iaf legat med huvudet nere men vart ruckbar. just nu är jag i 40+2  och man blir ju nervös om den ska ha vänt sig.
  • Maryveken

Så, incheckad och klar. Allt såg bra ut men fortfarande lågt HB, 99. Tänk att  nu får vi snart träffa bebis. 0730 i morgon för att vara mer exakt! Jag är så nervös att det finns inte en chans att jag ska kunna sova inatt :)

• Ewima

Werkestam: Önskar er stort Lycka Till! Det kommer gå superbra!

• Friida11

Den 16/5 på bf-2 kom vår lilla Frida till världen :) hon vägde 3055 gram och var 48cm lång, nu ligger vi och myser på bb och allt går kanon hoppas på hemgång idag.. Skriver ner en förlossnings berättelse senare.. Kram och lycka till åt er andra.

• FruMadde4barnTätt

Sofi 79
    Grattis{#emotions_dlg.flower}

Maggan 08
    Grattis{#emotions_dlg.flower}

Bm besök igår
    v.38+2 igår
    hjärtljud 136 så lägre än de andra gångerna då hjärtljuden varit 150
    sf mått 35
    järnvärde 130 jättebra!
    blodtryck 110/70

Bebis ligger med huvudet nedåt.

Tycker bebis har blivit lugnare i magen, men känner bebis varje dag.
    Känns som att magen har sjunkit ner, skönt!
    Har lite foglossning, men inte mycket.
    Hoppas bebis kommer snart.