• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79

Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon

• Mammis me Tindra

Ni som väntar och längtar, hur beter sig era bebisar i magen?
    Min lilla har blivit helt vild där inne, magen ser ju inte klok ut.

• amisej

Min bebis enligt bm e fixerad och ligger långt ner. Men dom här senaste dagarna har bebisen sparkat, hoppat och Gud vet vad hittat på för bus där inne.
    Kan bebisen ha "lossnat" som de nämndes tidigare el???

• Maruid

Jag tycker själv att det har varit väldigt lungt i magen, nästan så pass att jag funderat på att åka till förlossningen och be dem göra en ctg kurva. Men lite rörelser har där varit och idag efter en rejäl promenad blev det dans där inne igen. Jag har dock haft en hyffsat lugn bebis som mest är vaken på natten/kvällen så jag har väl inte varit jättestressad över att det har lugnat ner sig en aning. Dessutom är det ju mindre utrymme att röra sig på nu i slutet. Men vem vet hur det ska vara, minns inte hur det var med förra barnet heller.

• Kottemor
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
  • maj09

Min bebis var superlugn hela förra veckan men nu har den satt ordentlig fart igen. Fattar inte hur den kan vara fixerad och ändå hålla på som den gör. Har 4 dagar kvar till BF och igår spelade min mage ett spratt efter att jag varit en hel del på benen igår. Fick starka förvärkar var tionde minut (är ju inte så ofta, men ändå...) men allt gick över när jag hade gått och lagt mig. Idag har jag "mensvärk" och har även haft några sammandragningar, men inga onda. Gick över en vecka med ettan. Nu går jag säkert över två veckor bara för att jag längtar så efter att få upp den i min famn. Vill ju bara se att allt är bra med den nu och vara på andra sidan förlossningen!!! Längtar som en tok. 

Cina1978, jag tycker det verkar vara svårt att veta när när man ska ringa in mormor och morfar för barnpassning. Min barnmorska tror, som sagt, att jag redan är något öppen och att det kommer att gå snabbt när det väl kommer igång. Men man undrar ju sååå HUR det ska komma igång den här gången. Om man har mycket förvärkar så tycker jag det är så himla svårt att veta. Det känns ibland som att jag kommer vara en som riskerar att föda i hallen på väg till BB. 

• Kottemor
    Maruid skrev 2011-05-17 15:20:57 följande:
    Jag tycker själv att det har varit väldigt lungt i magen, nästan så pass att jag funderat på att åka till förlossningen och be dem göra en ctg kurva. Men lite rörelser har där varit och idag efter en rejäl promenad blev det dans där inne igen. Jag har dock haft en hyffsat lugn bebis som mest är vaken på natten/kvällen så jag har väl inte varit jättestressad över att det har lugnat ner sig en aning. Dessutom är det ju mindre utrymme att röra sig på nu i slutet. Men vem vet hur det ska vara, minns inte hur det var med förra barnet heller.
    så var Oscar två dagar i följd innan han kom. Han var så lugn och rörelserna var mkt "slöare", läkaren sa att det var inte helt ovanligt att dom blev lugnare dagarna innan dom bestämde sig för att titta ut
    Vila sig i form innan utbrottet, typ... haha!

Så vem vet, kanske dax snart?  
  • Lovelyness
    amisej skrev 2011-05-17 15:04:53 följande:
    Min bebis enligt bm e fixerad och ligger långt ner. Men dom här senaste dagarna har bebisen sparkat, hoppat och Gud vet vad hittat på för bus där inne.
    Kan bebisen ha "lossnat" som de nämndes tidigare el???
    Jag frågade min BM idag om bebisen kunde lossna ur det fixerade läget och det var enligt henne extremt ovanligt, särskilt om man är förstagångsföderska.

Jag tycker min bebis rör sig väldigt olika från dag till dag, ibland är det lugnt och ibland cirkus
  • FruAnna
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Å, Sofi 79, grattis så väldans mycket! Så roligt för er! Låter som förlossningen gick väldigt bra! Det är väl bara att vara tapper och hålla ut, som du skriver då Och kanske vänta ett par dagar till...
    Lovelyness skrev 2011-05-17 13:41:35 följande:
    Och här sitter jag och är avundsjuk på er som gått över BF. Jag har BF -4 och tycker att det räcker gott och väl nu. Känns ju lite halvtrist att veta att det kan vara nästan tre veckor kvar...

Det känns som att det enda jag gör nu för tiden är att gnälla, härligt Flört
    Ja, så kan man ju också se det Ur det perspektivet har jag ju i alla fall inte så länge kvar. Hoppas på igångsättning på söndag, när vi har tid på förlossningen kl nio om inget hänt förrut, och det är ju faktiskt bara fyra/fem dagar till!

Amisej: Min bebbe har varit lugn tills för en vecka sedan. Huvudet är visserligen ruckbart, men ligger rätt långt ner. Senaste dagarna har den levt rövare i omgångar. Idag har det varit lugnt dock. Men jag märker ju att den protesterar mest när jag får sammandragningar, oavsett om de är kraftiga eller inte, så jag tror att det kan påverka det hela. Att den inte riktigt tycker om att vara kvar där inne när magen vill dra ihop sig. Och det kan man ju förstå! Själv reagerar jag inte så mycket på sammandragningarna, vissa känns mer och andra mindre. Men det var rätt kul när jag var hos BM förra veckan, för då tyckte jag att jag kände något lite i magen (som jag egentligen knappt skulle räkna som en sammandragning) men BM höll just på att undersöka mig och hon sa direkt att "oj, nu blev ju magen hård, hihihi" så jag tror mina kommer oftare än jag själv förstår.