• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • MissS
    Saso87 skrev 2011-05-16 12:08:49 följande:
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    Stort grattis till er! Malte har vi "döpt" vår kille i magen till också, vad kul att er också heter det!
    Skönt att allt gick bra!

Sååå, varit hos BM. Allt är ju klart. Han ska bara bestämma sig för att han vill komma ut...... och jag känner att han kan gärna göra det snart nu....
  • EvaChristina
    SannaSanna skrev 2011-05-16 12:48:34 följande:
    Grattis till alla små! Här är det molvärk och slempropp som försvunnit men inget mer... förresten.. vad i BB väskan va ni mest glada över? vad kunde ni varit utan? och vad behöver man hemma direkt?
    Vi hade packat massor och hann inte använda något nästan, eftersom det gick så fort, men hellre för mycket med än för lite!
    Kameran var det bästa. Och lite ätbart till sambon - och till mig visade det sig eftersom den vegetariska maten som jag fick inte gick att få ner  :-/ Det var också bra att ha. Hade några risifrutti och wasaknäcke och lite choklad.

När vi kom hem var det skönt att ha amningsinlägg som sagts ovan. Och blöjor och andra skötsaker. Det vi handlade först av allt som vi saknade hemma var såna gula skum-tvättlappar och salva till såriga bröstvårtor (den variant man kan ha på när man ammar).
  • Lovelyness
    Saso87 skrev 2011-05-16 12:08:49 följande:
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    Grattis! {#emotions_dlg.flower} Vilket fint namn ni valt
  • Jodi
    SannaSanna skrev 2011-05-16 12:48:34 följande:
    Grattis till alla små! Här är det molvärk och slempropp som försvunnit men inget mer... förresten.. vad i BB väskan va ni mest glada över? vad kunde ni varit utan? och vad behöver man hemma direkt?
    Jag var gladast över hygienartiklarna, man duschar ju direkt efter och på min förlossning hade de inte schampo, bara tvål... Det var oxå bra att ha ett par bananer och dricka över från förlossningen som man kan äta när man vill (t ex om man föder på kvällen), man är väldigt hungrig efteråt!!

Hemma är det bra att ha skötgrejer som sagt tidigare. Mjukt toalettpapper är inte heller helt fel....Bindor och alvedon till dig är bra att ha också.
  • Ewima

LadyLL: vet hur det är. Har bf idag och telefonen går varm "Hänt ngt ännu?" "Kännet du ngt?" Gah! Men priset tog min egna mor idag då jag fick följande SMS: "Var beredd! På fredag den 19/5 går xx(min mormors)möbelflytt (hon ska flytta in på servicehus), All hjälp mottages tacksamt!!!" OKEY!? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur ska jag kunna hjälpa även om jag vill? Antingen nyförlöst eller på BF+4. Ska jag hålla upp dörrar eller?

• Lovelyness
    Ewima skrev 2011-05-16 22:14:33 följande:
    LadyLL: vet hur det är. Har bf idag och telefonen går varm "Hänt ngt ännu?" "Kännet du ngt?" Gah! Men priset tog min egna mor idag då jag fick följande SMS: "Var beredd! På fredag den 19/5 går xx(min mormors)möbelflytt (hon ska flytta in på servicehus), All hjälp mottages tacksamt!!!" OKEY!? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur ska jag kunna hjälpa även om jag vill? Antingen nyförlöst eller på BF+4. Ska jag hålla upp dörrar eller?
    Haha lämpligt SMS, du kan kanske agera sån där dörrstoppkloss Flört Det roliga är ju folk som står en nära som frågar om någonting är på gång, som att man skulle råka glömma säga till om det kommit en bebis....
  • Joanna84

Hej. Finns det många andra här inne som passerat bf? Jag har gått två dagar över nu och det börjar redan kännas såå segt

• Sarasbaby
    Joanna84 skrev 2011-05-16 22:50:18 följande:
    Hej. Finns det många andra här inne som passerat bf? Jag har gått två dagar över nu och det börjar redan kännas såå segt
    +6 stor suck.